Gå till innehåll

Vad är seriös verksamhet?


Recommended Posts

Jag vill förbanne mig veta var Svepof står i frågan om s.k. "oseriösa aktörer".

Av Månsson får jag veta att det handlar om "olyckliga formuleringar".

Av ämbetsman Heldesten får jag veta att jag är ett troll som fäktas mot väderkvarnar.

Av Torgny Heuerlen får jag veta att "oseriösa aktörer" ska bekämpas...

 

Jag vill veta vad Svepofs ställningstagande är, i den här frågan.

Inte vad Klyka tycker, eller vad Peder lyckas slinta med tangentfingrarna.

Inte vad Pierre Lind har för utopiska vanföreställningar.

 

Jag vill veta var Svepof står i den här frågan.

Hela mitt medlemsskap hänger på det här. Hela min medverkan på årsstämman handlar om den här saken.

 

Om Svepof vill ta en strid mot oss "oseriösa" så vill jag veta det.

Då har jag något att mobilisera emot.

 

Inget bullshit den här gången.

Annars tar jag både Peder och Torgny på orden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Roffe!!!'

 

Sluta gnäll som en liten bitter kärring. Något bättre måste du ändå ha att göra...

 

///Micke Norinder

 

Det är väll ändå en fullt rimlig fråga? Bör inte för den delen vara så jävla svårt att få fram ett hyfsat välformulerat och seriöst svar... . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roffe!!!'

 

Sluta gnäll som en liten bitter kärring. Något bättre måste du ändå ha att göra...

 

///Micke Norinder

 

Eftersom vi är några som i all enkelhet driver en klubb sen årsskiftet, så tycker jag att Roffes fråga är fullt berättigad.

 

Vad är en oseriös klubb för Svepof?

 

En klubb som valt att inte gå med i förbundet?

 

Eller är det Svepofs godtycklighet som utgör bedömningen för hur seriös klubben är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kan inte vara lika stora,starka och tuffa som du, Micke.

Frågan är berättigad, Svepof behöver bara lite betänketid innan Månsson kraffsar fram sitt svar.

 

Personligen tror jag man som klubb endast anses vara seriös om en liten del av omsättningen trillar ner i förbundets kassa.

 

Men det är ju bara vad jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För oss andra, som inte helt har hängt med i alla uttalanden Peder har gjort, kan inte nån länka till den artikeln så att vi inte behöver ha OP:s åsikter som den enda sanningen?

 

(För om jag fattar det rätt kommer hela den här diskussionen från en artikel eller en insändare till en pokertidskrift)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För oss andra, som inte helt har hängt med i alla uttalanden Peder har gjort, kan inte nån länka till den artikeln så att vi inte behöver ha OP:s åsikter som den enda sanningen?

 

(För om jag fattar det rätt kommer hela den här diskussionen från en artikel eller en insändare till en pokertidskrift)

 

Tvivla på, din gamle(unge) Lennaardkramare.

Det kommer från Svepofs stående krönika i First Poker. I en annan tråd har jag förklarat vilken.

 

Om du bemödade dig att läsa fler trådar här nästgårds, så skulle du även kunna se Torgnys syn på saken.

 

Av erfarenhet vet jag att du vill ha fakta huggna i sten. Inte i skrift eller uttalanden. Helst ska dessa fakta vara konstnärligt utsirade i marmor och levererade till Baron Axelssons residens. Helst med H.M.Konungens speciella hästdroskor.

 

Läs istället för att gnälla tomt. Du framstår som en idiot nu...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhelvete lappjävel, vad är problemet? Du har gjort 525 poster i detta forum och alla handla om ditt hat till pokerförbundet. Varför går du inte ur det här förbundet som du har så mycket emot? Och hur mycket makt tror du detta pokerförbund har? vad kan dom göra? Varför är du så rädd för dom? vem bryr sig om vad dom säger eller tycker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhelvete lappjävel, vad är problemet? Du har gjort 525 poster i detta forum och alla handla om ditt hat till pokerförbundet. Varför går du inte ur det här förbundet som du har så mycket emot? Och hur mycket makt tror du detta pokerförbund har? vad kan dom göra? Varför är du så rädd för dom? vem bryr sig om vad dom säger eller tycker?

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhelvete lappjävel, vad är problemet? Du har gjort 525 poster i detta forum och alla handla om ditt hat till pokerförbundet. Varför går du inte ur det här förbundet som du har så mycket emot? Och hur mycket makt tror du detta pokerförbund har? vad kan dom göra? Varför är du så rädd för dom? vem bryr sig om vad dom säger eller tycker?

 

+2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni menar att det är mer naturligt att ett förbund vägrar svara på en fråga än att ett förbund får frågor? Varför kommenterar ni när det är uppenbart att tråden handlar om pokerförbundet eftersom den ligger under pokerförbundets forumdel när ni anser att det ändå inte spelar någon roll vad förbundet tycker? Andra än ni kanske bryr sig vad förbundet tycker även om ni inte gör det, eller?

 

Jag tycker det här är så konstigt att det är bara att konstatera att antingen är jag helt dum i huvudet, eller så är DieHunter, Oleby, och Kaya det. 3 mot 1 alltså. Jag får väl hoppas på en suckout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhelvete lappjävel, vad är problemet? Du har gjort 525 poster i detta forum och alla handla om ditt hat till pokerförbundet. Varför går du inte ur det här förbundet som du har så mycket emot? Och hur mycket makt tror du detta pokerförbund har? vad kan dom göra? Varför är du så rädd för dom? vem bryr sig om vad dom säger eller tycker?

 

Innan du börjar mässa, så ska du nog gå igenom samtliga mina inlägg i forumet. Du kommer att se att ytterst få handlar om förbundet.

Jag har knappt skrivit ett skit om Svepof innan jag blev medlem för någon vecka sedan.

 

Att förbundet försöker tysta obekväma röster, är ju ingen nyhet, och utsända lakejer som du och dina två polare har jag frontat förr.

 

Jag är inte det minsta rädd för Svepof.

Däremot borde nog förbundet komma ut med ett gemensamt uttalande i den här frågan, istället för att varje styrelsemedlem har SIN åsikt.

 

Om "utrensningarna av oseriösa aktörer" exempelvis handlar om att Svepof ska gola ner folk som placerar ut illegala spelautomater el. dyl. så borde man nog kontrollera vilka grupperingars ekonomi man hotar.

 

Handlar det om att sätta en stämpel på klubbar som inte degar in till Svepof, eller på annat sätt gör sig "oseriösa" i förbundets ögon, gäller samma sak där.

 

Även om jag skulle sälja både knark och horor på min egen klubb, så är det inte Svepofs dilemma, men kan snabbt bli det ifall man ska fungera som informatör åt myndigheterna.

 

Såna här saker är det upp till polis och åklagare att hantera.

Inte Svepofs.

 

Jag hoppas att förbundet samlar sig till ett enat svar i den här frågan snarast.

Då slipper jag ju känna att jag har en fiende som hotar min verksamhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill veta var Svepof står i den här frågan.

Hela mitt medlemsskap hänger på det här. Hela min medverkan på årsstämman handlar om den här saken.

 

Och hela årsstämman hänger ju på din medverkan. Eller kanske inte.

 

Vad får dig att tro att du överhuvudtaget är önskad? Att hota på det där viset är nog säkraste sättet att INTE få svar på din fråga.

 

Du kommer ALDRIG bidra med något konstruktivt till Svepof. Det är gnäll, gnäll gnäll och åter gnäll. När du har slutet bry dig om ett klantigt uttalande, kommer det vara nästa detalj du driver korståg mot. Något konstruktivt kommer det aldrig bli tal om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hela årsstämman hänger ju på din medverkan. Eller kanske inte.

 

Vad får dig att tro att du överhuvudtaget är önskad? Att hota på det där viset är nog säkraste sättet att INTE få svar på din fråga.

 

Du kommer ALDRIG bidra med något konstruktivt till Svepof. Det är gnäll, gnäll gnäll och åter gnäll. När du har slutet bry dig om ett klantigt uttalande, kommer det vara nästa detalj du driver korståg mot. Något konstruktivt kommer det aldrig bli tal om.

 

Och vem är du att bestämma vilka medlemmar som är önskade eller inte?

Var har jag hotat någon?

 

Svepofs offentliga uttalanden ska alltså inte tas på allvar whatsoever?

Inte när Peder skriver krönikor om att "Oseriösa" ska bort från marknaden.

Inte när Torgny Heuerlen bekräftar det synsättet.

Inte när Pierre Lindh vill ha bort "fel folk" från pokern.

 

Min ambition är inte att vara konstruktiv...(jag var nära att skriva "din korkade jävel" här, men jag lät bli)

 

Om du inte fattar ett skit, så låt bli att kommentera.:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vem är du att bestämma vilka medlemmar som är önskade eller inte?

Var har jag hotat någon?

 

Svepofs offentliga uttalanden ska alltså inte tas på allvar whatsoever?

Inte när Peder skriver krönikor om att "Oseriösa" ska bort från marknaden.

Inte när Torgny Heuerlen bekräftar det synsättet.

Inte när Pierre Lindh vill ha bort "fel folk" från pokern.

 

Min ambition är inte att vara konstruktiv...(jag var nära att skriva "din korkade jävel" här, men jag lät bli)

 

Om du inte fattar ett skit, så låt bli att kommentera.:roffe:

 

Tror du att det ökar dina chanser att starka en (konstruktiv) dialog genom att välja den linje du gjort? Känns som du anstränger dig lite för mycket för att leva upp till den bild du vill att andra ska ska ha av dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mina ögon sett så är det inte så konstigt att en medlem i Svepof ställer en fråga (i rätt tråd) i ett pokerforum där Svepof har en alldeles egen tråd till förfogande för info, frågor och svar (hoppas jag).

Så det enklaste vore väl om Svepof svarade på frågan så att andra låter bli att spekulera hit och dit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du börjar mässa, så ska du nog gå igenom samtliga mina inlägg i forumet. Du kommer att se att ytterst få handlar om förbundet.

Jag har knappt skrivit ett skit om Svepof innan jag blev medlem för någon vecka sedan.

 

Att förbundet försöker tysta obekväma röster, är ju ingen nyhet, och utsända lakejer som du och dina två polare har jag frontat förr.

 

Jag är inte det minsta rädd för Svepof.

Däremot borde nog förbundet komma ut med ett gemensamt uttalande i den här frågan, istället för att varje styrelsemedlem har SIN åsikt.

 

Om "utrensningarna av oseriösa aktörer" exempelvis handlar om att Svepof ska gola ner folk som placerar ut illegala spelautomater el. dyl. så borde man nog kontrollera vilka grupperingars ekonomi man hotar.

 

Handlar det om att sätta en stämpel på klubbar som inte degar in till Svepof, eller på annat sätt gör sig "oseriösa" i förbundets ögon, gäller samma sak där.

 

Även om jag skulle sälja både knark och horor på min egen klubb, så är det inte Svepofs dilemma, men kan snabbt bli det ifall man ska fungera som informatör åt myndigheterna.

 

Såna här saker är det upp till polis och åklagare att hantera.

Inte Svepofs.

 

Jag hoppas att förbundet samlar sig till ett enat svar i den här frågan snarast.

Då slipper jag ju känna att jag har en fiende som hotar min verksamhet...

 

Naturligtvis så ska dom svara på deras medlemmars frågor och även utomståendes, det ska vara deras först uppgift men att dom tröttnar och vägrar svara en person som inte gör annat än gnäller kan jag mycket väl förstå. Och nej, jag tänker inte läsa alla dina inlägg, jag har läst tillräckligt många och alla handlar om ditt hat till sevpof.

Och sen är jag inte nån utsänd lakej från pokerförbundet, jag är inte ens medlem men jag kan inte sluta förundras över ditt hat mot dom.

 

Om du är rädd för att dom ska gola ner illegala spelautomater, knark eller horor? vad är problemet? visst det är en polis grej men det rör brott mot våra lagar så hur kan du vara emot att dom rapporterar en sån sak? alla som stöter på det borde rapportera det. Vilken grupperings ekonomi är det som du är så orolig för? det kan ju knappast vara nån laglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kaya!

 

Du har rätt i sak...

Förmodar att du också sänder uppgifter på ditt pokerspelande till skattemyndigheten = förluster och ev. vinster så att du beskattas och bestraffas rätt, så att Svepof slipper det. Det är väl också ganska självklart att du kontaktar myndigheter om du själv eller någon annan skulle delta i ett CG eller liknande genom en klubb så att myndigheterna vet om det, det antar jag iaf...

 

LAGAR ÄR INTE TILL FÖR ATT FÖRÄNDRAS!

Så har det alltid varit!

 

Det är väl det som det handlar om.

 

Cynisk??!...Ja, lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kaya!

 

Du har rätt i sak...

Förmodar att du också sänder uppgifter på ditt pokerspelande till skattemyndigheten = förluster och ev. vinster så att du beskattas och bestraffas rätt, så att Svepof slipper det. Det är väl också ganska självklart att du kontaktar myndigheter om du själv eller någon annan skulle delta i ett CG eller liknande genom en klubb så att myndigheterna vet om det, det antar jag iaf...

 

LAGAR ÄR INTE TILL FÖR ATT FÖRÄNDRAS!

Så har det alltid varit!

 

Det är väl det som det handlar om.

 

Cynisk??!...Ja, lite...

 

Lagar man inte är nöjd med så ska man göra allt man kan för att förändra, jag själv är väldigt missnöjd med många lagar, Ipred, FRA, prostutions och narkotika lagen, tom suttit inne för lite gräs ( 480G kostade 3 månader, så jävla löjligt) i min ungdom. Men jag gör vad jag kan för att ändra lagar som jag inte är nöjd med, men att bryta mot dom tjänar du inget på och sen att skylla på andra för att dom "golar" är bara löjligt det är ingen annan än ditt eget fel ifall du tycker att lagen inte passar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roffe

Nu är det nog dags att du talar om vad du vill utföra som medlem?

Normalt blir man medlem i ett sällskap/föbrund/förening för att man vill tillföra något, alternativt känner att det saknas en "kraft" en kunskap eller iaf. att det finns något man kan bidra med?

Vad är ditt bidrag? Vad kan du göra? Varför behövs du i poker Sverige? Vad har du för visioner? Vad vill du?

Något måste du ha som mål?

 

Men kom nu inte med något svammel om att du vill ha svar på "oseriösa klubbar" eller dylika uttalanden.

Du ställer inte till med ett "dj... liv" bara för att någon uttryckt sig osedvanligt klantigt? Eller? Jag har högre tankar om dig än så.

 

Dessutom är jag på det helt klara med att jag kommer till korta när det gäller argumentations teknik, så nej, jag tänker inte ge mig in i någon form av polemik med dig!

Så, kan du vara vänlig att svara på frågorna? Upplysa oss oinsatta, utan en massa syftningar och härledningar till tidigare inlägg?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...