Gå till innehåll

Oseriösa vid utbetalning!


skipperz

Recommended Posts

Hejsan,

Har gjort en insättning på William Hill pokerclub varav jag sedan vill ta ut en summa. Efter att jag gjort min withdrawalrequest så får jag ett mail där de begär att jag skickar en bild på mitt konotkorts fram- och baksida, tillsammans med giltigt legitimation. För mig är detta helt orimligt, ska jag skicka så pass värdefulla handlingar för att kunna ta ut pengar?

 

Det roliga är att jag gjorte mitt konto där, satte in pengar från mitt visa kort varav jag sedan ville sätta tillbaka pengar på SAMMA visa kort, jag menar, om kortet inte skulle vara mitt varför skulle jag sätta tillbaka pengar på samma kort?!

 

Kan även tillägga att när jag pratat med deras chatsupport har jag fått andra uppgifter om vad som ska skickas. Verkar väldigt skumt detta. Chaten sa att jag skulle skicka med CVV2 siffrorna (skulle aldrig falla mig in) medan första mailet bad mig täcka över dessa. Andra mailet bad mig skicka in bild på fyra första samt fyra sista siffrorna på VISAkortet medan första mailet sa de sex första samt fyra sista.

 

Detta känns otroligt skumt och måttligt oseriöst. Någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Har gjort en insättning på William Hill pokerclub varav jag sedan vill ta ut en summa. Efter att jag gjort min withdrawalrequest så får jag ett mail där de begär att jag skickar en bild på mitt konotkorts fram- och baksida, tillsammans med giltigt legitimation. För mig är detta helt orimligt, ska jag skicka så pass värdefulla handlingar för att kunna ta ut pengar?

 

Det roliga är att jag gjorte mitt konto där, satte in pengar från mitt visa kort varav jag sedan ville sätta tillbaka pengar på SAMMA visa kort, jag menar, om kortet inte skulle vara mitt varför skulle jag sätta tillbaka pengar på samma kort?!

 

Kan även tillägga att när jag pratat med deras chatsupport har jag fått andra uppgifter om vad som ska skickas. Verkar väldigt skumt detta. Chaten sa att jag skulle skicka med CVV2 siffrorna (skulle aldrig falla mig in) medan första mailet bad mig täcka över dessa. Andra mailet bad mig skicka in bild på fyra första samt fyra sista siffrorna på VISAkortet medan första mailet sa de sex första samt fyra sista.

 

Detta känns otroligt skumt och måttligt oseriöst. Någon som har något förslag?

 

 

Detta begär de flesta pokeraktörerna på marknaden, är en fråga om att förhindra kontokortstöld, pengatvätt och andra skojiga bedrägeri.

Har själv skickat in fram-baksida men suddat ut CVV2 siffrorna i paint. (dock inte till sidan du skriver om).

 

Nu för tiden gör jag endast insättningar med internetbank och uttag direkt till bankkontot. Alternativt kan du kolla upp Moneybookers/Neteller så slipper du krångel på pokersiterna du spelar på med kreditkort.

 

om Email har jag fått intrycket att det är hyfsat lätt för en hackare att gå in och läsa din mail om han/hon vill så du bör tänka på vad du skriver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vet att Email inte är speciellt säkert. Men har jag något alternativ. De nämnde även fax men det funkar inte då jag inte har tillgång till någon eller känner någon som har.

 

Packa ner filerna i zip och lösenordskydda, lösenordet kan ju vara ditt användarnamn på sidan i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packa ner filerna i zip och lösenordskydda, lösenordet kan ju vara ditt användarnamn på sidan i fråga.

 

Och hur ska han få lösenordet till sajten? Om den överhuvudtaget har nån säkerhet värd namnet så ligger lösenorden garanterade krypterade och varken kan eller får kommas åt av anställda vid sajten. Det blir alltså till att skicka det med och då är vi ju tillbaka på ruta 1...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller även med att det är lite fjantigt. Speciellt om man gör en utbetalning till samma konto var pengarna kom ifrån. Säg att man satt in X$ på en sida och spelat där i 6 månader och beslutar sig för att göra ett uttag, så vill dom ha kopior och sånt skit då. Känns onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta begär de flesta pokeraktörerna på marknaden, är en fråga om att förhindra kontokortstöld, pengatvätt och andra skojiga bedrägeri.

Har själv skickat in fram-baksida men suddat ut CVV2 siffrorna i paint. (dock inte till sidan du skriver om).

 

Nu för tiden gör jag endast insättningar med internetbank och uttag direkt till bankkontot. Alternativt kan du kolla upp Moneybookers/Neteller så slipper du krångel på pokersiterna du spelar på med kreditkort.

 

om Email har jag fått intrycket att det är hyfsat lätt för en hackare att gå in och läsa din mail om han/hon vill så du bör tänka på vad du skriver

 

Hej,

 

Det är precis som Pokerchallenge skriver.

 

Det handlar enbart om den säkerhetspolicy som de flesta seriösa sajter idag följer.

 

En viktigt detalj: Skicka aldrig ditt login lösenord till vår support eller någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är precis som Pokerchallenge skriver.

 

Det handlar enbart om den säkerhetspolicy som de flesta seriösa sajter idag följer.

 

En viktigt detalj: Skicka aldrig ditt login lösenord till vår support eller någon annanstans.

 

Att skicka ID handling, betaltkort över internet är som du kanske förstår inte så uppskattat. Men om ni nu garanterar säkerhet så ligger det ju hos er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Vill verkligen avråda från William Hill Poker club. Efter att ha pratat med chatsupporten som jag skrev tidigare där jag blev ombedd att maila uppgifterna då jag inte har tillgång till fax, så gjorde jag nu det, ID, Visa kort fram- och baksida. Som ni även såg så har jag fått olika information av vad som ska lämnas in.

 

För att sammanfatta det hela,

 

*Får mail om att skriva ut en sida samt skriva på denna som de mailat mig. Faxxa detta tillsammans med bild av ID samt visakort.

 

*Pratar med supporten ingame där jag får informationen att jag kan maila denna information, och som jag skrev så skiljer sig här information av vad som ska skickas, hon säger t ex att jag ska skicka med CVV2 koden vilket mailet inte sa.

 

*Skickar in informationen via mail. Dagen efter får jag svar att jag måste skicka med ID. Blir kritisk men fixar detta som jag skrev innan.

 

*Nu får jag ett tredje mail där de säger att infon inte räcker och att jag måste faxa allt! Och ska även faxa med ett bevis på att jag bor på adressen!

 

Detta är en enda soppa, otroligt oseriöst detta! Nu har jag skickat bild på visa, körkort vilket kändes otrolgit jobbigt att behöva göra över internet och till vilken nytta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar det inte lång tid med internetbank?

 

Jag betalar med internetbank (nordea) som går via mitt moneybookers konto så jag har pengarna på kontot inom 7 sekunder :) Behöver alltså inte sätta in pengarna på moneybookers. Denna betalningslösning har jag dock inte sett på så många siter ännu.

Men gör du en vanlig överföring mellan bankkonton tar det väl normalt mellan 2-5 arbetsdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...