Gå till innehåll

NLT - Floppar set men fegar ut på turn


jason

Recommended Posts

Denna hand har satt lite myror i huvudet på mig, jag är inte alldeles säker på att jag fattade rätt beslut.

 

Bakgrundsfakta: 5:e handen jag spelar på bordet, handen innan hade jag lyckats få ett 4tal och vunnit en stor pott.

 

Spelare: 6-max 50NL bord på Party. Med andra ord, ganska löst spel och så verkar även fallet vara denna gång.

 

$50 NL Hold'em - Wednesday, April 27, 11:53:27 EDT 2005

Table Table 37378 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: affe12345 ( $55.1 )

Seat 3: lilagul ( $4.9 )

Seat 5: JVB0122 ( $21.6 )

Seat 6: nitram77 ( $82.2 )

Seat 1: Clisse111 ( $50 )

affe12345 posts small blind [$0.25].

lilagul posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to nitram77 [ 8 :diamond: 8 :spade: ]

 

Brukar inte raisa med 88 (brukar dra gränsen vid TT) men är inte rädd för att syna en raise och hoppas på att jag kan floppa ett set.

 

JVB0122 folds.

nitram77 calls [$0.5].

affe12345: vnh

affe12345 calls [$0.25].

nitram77: thanks..

lilagul checks.

** Dealing Flop ** [ K :spade: , 8 :heart: , 7 :club: ]

 

Fin fin flop, jag sätter trissen samt en 3 färgad bräda.

 

affe12345 checks.

lilagul checks.

nitram77 bets [$2].

 

Bettar ganska försiktigt, vill hellst inte tappa honom.

 

affe12345 raises [$4].

 

Trevligt, känns som han går rakt i fällan med en Kx hand.

 

lilagul folds.

nitram77 raises [$7].

 

Försöker få lite mer info om vad han är ute efter. Men eftersom jag är tämligen säker på att jag ligger före honom vill jag inte skrämma bort honom ännu.

 

affe12345 calls [$5].

 

Synen gör mig nästan säker på att han sitter på Kx kanske KQ eller KJ.

 

** Dealing Turn ** [ 9 :heart: ]

 

Blir inte så glad över att se kortet, då nu risken för stege börjar kännas lite skrämmande. Min tanke är att gå All in men då händer detta....

 

affe12345 is all-In [$45.6]

 

Sätter kaffet i vrångstrupen. Kan han verkligen ha suttit på JT ? Samtidigt känns ju ett sådant stort overbet som om INTE vill ha en syn.

 

nitram77 folds.

 

Strax innan tiden runnit ut bestämmer jag mig för att fega ur.

 

affe12345 does not show cards.

affe12345 wins $64.15

 

Ju mer jag tänker på det, ju mer känns det som jag blivet lurad. Jag är mer inne på att han satt med K9 eller liknande. Vad tror ni övriga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt OTROLIGT att du foldar där! :shock:

 

Förstår inte hur du tänker alls. VAD sätter du honom på för kort!? Skulle han mot förmodan ha ett monster som KK där så lär han ju inte gå all-in och skrämma bort dig. Stegen är minst lika osannolik, inte check-raisar han och synar sen med JT och ett hålstegedrag. Hade han haft ett öppet stegedrag som T9 hjälper ju inte 9:an honom.

 

ALLT i handen skriker ju Top Pair. Aldrig att han hade en bättre hand än tvåpar där. Jättedålig fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan han ha hållit i 56 ?

 

Iaf så är det självklar syn alla dagar i veckan såvida du inte har en annan read.

 

Är lite med ades här. 56 är en ganska trolig hand faktiskt. Han går in från sb med en liten connector och hoppas på det bästa. Han floppar en oe-stege. Vill ha gratiskort, checkar. Du bettar dryg pott.

 

(2 bucks i en 1,50 pott, undrar över din kommentar "Bettar ganska försiktigt, vill hellst inte tappa honom. "?)

 

Han sitter ju med oe-stegen, tycker att det luktar KÖP lång väg och reraisar dig till 4. Han tror du snackar skit. Du raisar tillbaka, ajdå. Då hade du något ändå. Ooops. Turn ger en nia och stegen sitter. BINGO! Han antar att du är full av skit, så han går AI för resten av sina pengar, ty han är bergsäker på att ta hem det här. Han har ju sett att du har träffat något bra, annars hade du ju inte bettat sådär. Han hoppas hårt att du inte kan släppa din träff utan kommer syna detta massiva överbet.

 

Ganska troligt om du frågar mig! :D

 

 

Ändå: Chansen är så stor att han sitter med ingenting/K9, plus att du har 10 outs för att sätta kåken att det är värt en syn. Risken för KK/99 känns väl inte SÅ stor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast Jt, Då hade han slowplayat dig. 56 mer troligt. Och att han satte dig på ett par i kungar eller möjligt vis Ak...Jag tycker det var en bra fold, du riskerade inte en stor summa i detta fallet.

 

Dock är risken stor för att han träffat ett set han med. Jag spelade igår på prima. Blev dealed JJ- fyra andra blev dealade par. 2 stycken fick in set.

Änn en gång riggnings teorin:). Chansen är stor att när du får par- så har nån annan det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa förklarar varför istället.

 

När fi reraisar flop betet mini känns det som att han sitter med en K med hyfsad kicker. Jag tror inte han hade reraisat ett stegdrag här. Eventuellt att han har tvåpar.

 

När han ställer in på turn kan jag inte tänka mig att han har träffat stege med JT, det mest troliga, enligt mig, är att han tror han har bäst hand och vill inte låta någon dra ut ut honom, med tanke på stege och färgdragen på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa förklarar varför istället.

 

När fi reraisar flop betet mini känns det som att han sitter med en K med hyfsad kicker. Jag tror inte han hade reraisat ett stegdrag här. Eventuellt att han har tvåpar.

 

Varför inte? Vad tror han att jason/martin sitter på? Ingen raise preflop, vilket nästan säkert betyder att han INTE har KK eller AK. Vore osannolikt. Skulle han limpa in med K8 eller K7? Lite eller mycket tveksamt. (Skulle jag tro)

 

Finns inte så våldsamt många tänkbara händer som han kan tänkas ha spelat som träffar denna floppen. Är nästan bara 77 och 88 som får träff, om du inte går in med 78s. Som sagt, inte så många troliga händer.

 

Sedan bettar han ut 2 dollar sist i en 1,5-dollarspott där två limpare har visat svaghet. Det skriker ju STEAL så långt ögat når. Dessutom hade jason/martin just vunnit en stor pott, var i gasen, full fart på bettingen...

 

Finns nog en hel del händer som han reraisar med där. Det som är intressant är ju att han väljer att SYNA på reraisen på ytterligare 5..... och att han går allin på turnen sedan. Varför gör han så?

 

Satt han med tvåparet på flop så finns det ju ingen som helt anledning att ta ett kort till innan han går allin. Satt han med setet på flop så finns det ju inte heller någon anledning att först syna sedan gå allin. Eller?

 

Sitter han med K9 och tänker att jason/martin snackar skit, träffar tvåparet på turn.... så är det väl inte heller någon bra anledning att gå allin? Bättre att låta dig betta in i honom först?

 

Egentligen stämmer väl hans spel nästan bara på en bluff, om han inte spelar dumt. Sitter han med bättre kort än dig finns ju igen egentlig anledning att skrämma bort dig. Ska vara att han är rädd för stegen/färgen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dålig fold. Hade aldrig släppt setet där med tanke på hur handen utspelade sig.

 

Att Eddie88 tycker det var en bra fold förvånar mig inte mycket, han är ju som bekant forumets största tomte.

 

Vad ska jag svara. Än en gång kallad forumets största tomte lol...va fan e det här. Vad är det som gör mig till en så stor tomte? Att jag anylserar en hand eller?

 

Tycker det är lågt att kalla nån för tomte för att jag ger min synpunkt, sen om den är dålig är väl annan grej.

 

 

Men om vi ska snacka om handen, så tycker jag att det var en bra fold. Han kunde ha varit slagen av många händer. Det finns faktist folk som går in med skitkort för att träffa. Och kalla det tomte svar om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...