Gå till innehåll

Pasteta @ Stars


Iggan

Recommended Posts

Tjena,

 

Startar dagbok igen för att förbättra mitt spel och vinna liiide pengar då jag går ut skolan om en månad och studiebidraget kommer försvinna. :(

 

18 år, sista året gymnasiet, lirat poker ca 5 mån.

 

Lirar på Stars NL10 och bygger rulle, gått rätt bra då jag börjat med $26 och rullen är uppe runt $380, vill bli reg på NL25 innan sommaren och ha rulle till NL100 innan året är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTN spelar 27/12 över 26 händer. Bra linje?

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

Hero (BB): $10.00

UTG: $4.40

MP: $10.00

CO: $16.40

BTN: $8.30

SB: $7.65

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with K:diamond: K:club:

UTG calls $0.10, 2 folds, BTN raises to $0.40, SB calls $0.35, Hero raises to $1.50, 1 fold, BTN calls $1.10, SB calls $1.10

 

Flop: ($4.60) T:spade: J:spade: Q:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets $3.30, BTN calls $3.30, SB folds

 

Turn: ($11.20) K:heart: (2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($11.20) 8:spade: (2 players)

Hero checks, BTN bets $1.00, Hero calls $1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTN spelar 27/12 över 26 händer. Bra linje?

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

Hero (BB): $10.00

UTG: $4.40

MP: $10.00

CO: $16.40

BTN: $8.30

SB: $7.65

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with K:diamond: K:club:

UTG calls $0.10, 2 folds, BTN raises to $0.40, SB calls $0.35, Hero raises to $1.50, 1 fold, BTN calls $1.10, SB calls $1.10

 

Flop: ($4.60) T:spade: J:spade: Q:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets $3.30, BTN calls $3.30, SB folds

 

Turn: ($11.20) K:heart: (2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($11.20) 8:spade: (2 players)

Hero checks, BTN bets $1.00, Hero calls $1

 

Är ingen expert eller så men jag hade tagit samma linje som dig i denna handen. Inga konstigheter tycker jag. Vad blev utfallet??

Gissar att han åtminstone inte satt på färgen med tanke på det extremt svaga riverbetet från hans sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen expert eller så men jag hade tagit samma linje som dig i denna handen. Inga konstigheter tycker jag. Vad blev utfallet??

Gissar att han åtminstone inte satt på färgen med tanke på det extremt svaga riverbetet från hans sida.

 

Han hade JJ. Ofta bettar de för att inte få sig en större bet känns de som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är 55/33 över 46 händer. Tycker ni det bra att checka på river, eller tror ni jag kan få värde en till gata?

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

CO: $9.70

Hero (BTN): $10.10

SB: $0.80

BB: $10.70

UTG: $10.00

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with Q:club: A:diamond:

2 folds, Hero raises to $0.40, 1 fold, BB calls $0.30

 

Flop: ($0.85) T:diamond: 4:diamond: A:club: (2 players)

BB checks, Hero bets $0.60, BB calls $0.60

 

Turn: ($2.05) 8:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50

 

River: ($5.05) 6:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 30/0 över 11 händer.

 

Ska jag betta turn för att få värde av Kx, FD och kanske sämre Ax eller ska jag checka för jag är rädd för bättre ess?

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

UTG: $13.15

Hero (CO): $10.00

BTN: $22.30

SB: $2.30

BB: $8.80

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is CO with A:spade: 8:spade:

1 fold, Hero raises to $0.40, 2 folds, BB calls $0.30

 

Flop: ($0.85) 6:heart: A:heart: K:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $0.50, BB calls $0.50

 

Turn: ($1.85) 3:club: (2 players)

BB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte 6 månaders subscription på Stoxpoker för $60. :lol: Har kollat första episoden av Psychology of Poker by Jared Tendler och måste säga fan att han vet vad han snackar om. Jag vill få ett bra pokerpsyke så att man kan lira 5k+ händer varje dag samtidigt spela bra.

 

Satte mig på några bord och tänkte börja lira men märkte snabbt att jag var för trött, har varit uppe sen 1 på natten så jag slutade innan jag förlorar mer pengar. Resultatet blev anyway -$8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argeta Pasteta :h:

 

Alltid! :mrgreen:

 

Fi spelar 70/10 med 9% 3-bet. Är det smart att c-betta där eller har han ofta något pocketpair etc?

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

BB: $9.85

UTG: $5.25

CO: $10.45

BTN: $14.40

Hero (SB): $12.70

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with J:diamond: A:diamond:

1 fold, CO calls $0.10, BTN raises to $0.40, Hero raises to $1.50, 1 fold, CO calls $1.40, 1 fold

 

Flop: ($3.50) 2:heart: 8:heart: 3:spade: (2 players)

Hero bets $2.00

 

 

 

Älska poker! :D När jag såg floppen tänkte jag att han kommer träffa stegen som vanligt.

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($1.50)

Button ($5)

SB ($14.80)

Hero (BB) ($10)

UTG ($18.55)

 

Preflop: Hero is BB with K:heart:, K:diamond:

1 fold, MP calls $0.10, 1 fold, SB bets $0.45, Hero raises $1.60, MP calls $1.40 (All-In), 1 fold

 

Flop: ($3.50) 8:spade:, 9:heart:, 7:club: (2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($3.50) 10:diamond: (2 players, 1 all-in)

 

River: ($3.50) 2:heart: (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $3.50

 

Results:

Hero had K:heart:, K:diamond: (one pair, Kings).

MP had J:spade:, A:heart: (straight, Jack high).

Outcome: MP won $3.35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man anmält sig till komvux (Ma C) för jag kommer nog få IG som slutbetyg men tänkte plugga vidare ekonom i Kristianstad och man måste ha klarat Ma C.

 

Studenten för mig om en månad och undrar om någon vet några snygga skor, skjorta till kostymen eller kanske tips på kostym fast jag har en redan men vet inte om kostymen är något att ha. Helst inte över 2,5k för kostymen men gärna under, vet inte ens om 2,5k är tillräckligt.

 

Har någon kollat Jared Tendlers videos på Stoxpoker? Aja nu ska jag lira lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde med Sir kostym, någon Tiger skjorta, grön slips och några italienska riiktigt schyssta skor. Är man baller så är man liksom(hmm.. tack mamma)

Iaf, det var väldigt klassiskt, tror inte man ska försöka blanda in rosa skjortor och sånt skit, det ser bara förjävligt ut. Tidlöst fungerar alltid bäst. Svarta skor med klack bör du givetvis ha, slipsen kan man ju experimentera med, jag köpte kanske 4-5st innan bara för att kunna testa lite..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde med Sir kostym, någon Tiger skjorta, grön slips och några italienska riiktigt schyssta skor. Är man baller så är man liksom(hmm.. tack mamma)

Iaf, det var väldigt klassiskt, tror inte man ska försöka blanda in rosa skjortor och sånt skit, det ser bara förjävligt ut. Tidlöst fungerar alltid bäst. Svarta skor med klack bör du givetvis ha, slipsen kan man ju experimentera med, jag köpte kanske 4-5st innan bara för att kunna testa lite..

 

Var hittar man feta kostymer till ett rimligt pris? Kan man se bilder på Sir kostym, säljs de på ngn hemsida? Hur mycket gick Tiger skjortan på? Fan att man har slösat alla sina pengar så man får snylta av farsan igen, även köpt linser denna veckan och orkaaaar inte casha ut från pokern. :P

 

Så det är svarta skor med klack som gäller och inget annat? Jag har ingen aning om sånt skit, brukar aldrig ta på mig kostym om det inte är begravning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ärligt vet inte riktigt, Sir får du nog punga ut 4-6k för, men jag var riktigt nöjd med min. Då sitter den verkligen bra och jag räknar med att kunna ha den ganska länge. En tiger skjorta går väl på en tusing kanske, men skjortan är ju egentligen whatever, den syns inte speciellt mycket. Satsa på en tunn då du förmodligen kommer svettas som faan ändå.

Svarta skor med klack är enda alternativet ja, vill ju inte se ut som nån säfflebonde med Dc-dojor direkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ärligt vet inte riktigt, Sir får du nog punga ut 4-6k för, men jag var riktigt nöjd med min. Då sitter den verkligen bra och jag räknar med att kunna ha den ganska länge. En tiger skjorta går väl på en tusing kanske, men skjortan är ju egentligen whatever, den syns inte speciellt mycket. Satsa på en tunn då du förmodligen kommer svettas som faan ändå.

Svarta skor med klack är enda alternativet ja, vill ju inte se ut som nån säfflebonde med Dc-dojor direkt. :)

 

Jaha tack så mycket. Självklart menade jag inte ha vanliga dojor utan några andra fin-skor. Är tiger skjortorna tunna eller? Var kan man hitta Sir kostymerna?

 

Men jag funderar på att köpa en liten dyrare då, kanske en Sir kostym om jag tycker de är fina. Lika bra köpa en dyrare som man kan ha rätt länge och slippa skämmas över den. Man har ju inte på sig den varje dag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade att Sir säljs på Malmströms, ska nog sticka dit imorgon och checka. En polare sa till mig att han inte ska ja kostym-byxor eller vafan det heter utan vanliga jeans och bara kavaj, kanske lite finare jeans än vanliga men man borde inte ha det va?

 

Aa, men problemet för mig är att jag har ingen aning vad som är modernt osv, vill inte köpa en gubb-kostym som man hade på 80-talet. :D När det gäller vanliga kläder vet jag lite grann iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol nej vad har du för vänner? Du ska ha en tidlös kostym. Inga jävla jeans haha.

Annars gör Tiger och Boss schyssta kostymer också, kolla dem!

Kostymerna har nog inte ändrats spec. mycket sen 80-talet, ta något som sitter bra för ett rimligt pris så blir det nog schysst! :)

 

Haha, det var en av vännerna. Får nog börja kolla igenom butikerna här i Malmö, inte så långt kvar till studenten fan. Var brukar man hitta fina skor som passar till kostym?

 

http://kostym.info/wp-content/uploads/2009/02/kostym_brun.jpg

Är en sådan kostym ngt att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara sån, men har du inte handlat kläder på flera år eller? :D

Kolla vart som helst, din sko, wedins, blaha vad de nu heter.

Under "gubb"avdelningen förslagsvis ;)

 

HAHA jo fan, fast inte finskor och kostym kan jag lova. Brukar handla jeans och t-shirtar på Carlings och skor på scorett eller liknande. Men det är inte så att jag hittar kostymer i Carlings och sånna affärer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde på en grå Boss kostym när jag tog förra året. Lite annorlunda eftersom nästan alla kör svart och jävligt snygg var den. Köpte den på någon affär i Sturegallerian. Kan den hetat Jupiter? De hade skor också

 

Här har du en bild på den förresten. Kapat huvud dagen till ära.....

 

evtYSNVDE.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...