Gå till innehåll

Hjälp mig välja TV-spels konsol!


dr_kvist

Recommended Posts

Eftersom jag numer bor i ett land med taskig internetuppkoppling och värdelöst TV utbud tänkte jag skaffa mig en TV-spels konsol här i Sverige och ta med mig tillbaka. Tyvärr har jag noll koll då det sista jag spelade var typ Tekken på playstation 1.

 

Så vilket är bäst? Tror inte Wii är något i längden för mig, så Xbox 360 eller Playstation 3 är det väl som gäller? Framförallt vill jag spela GTA och nåt fett fotbollsspel. Jag vill helst kunna fixa brända spel själv så lätt som möjligt eftersom jag inte lär köpa några fler orginal än de jag förhoppningsvis får till. Köper gärna begagnat.

 

Tacksam för tips om vad som är bäst och varför!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du bara spela spel så är väl Xbox att rekommendera medans du kan köra på ps3 om man kommer nyttja konsolen till annat också. Detta brukar jag läsa överallt åtminstonde.

Vilken konsol det är lättast att bränna spel till vet jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du bara spela spel så är väl Xbox att rekommendera medans du kan köra på ps3 om man kommer nyttja konsolen till annat också. Detta brukar jag läsa överallt åtminstonde.

Vilken konsol det är lättast att bränna spel till vet jag dock inte.

 

Vill gärna använda den som DVD/film-spelare med, men det kan man väl med bägge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna använda den som DVD/film-spelare med, men det kan man väl med bägge?

 

Är ute på djupt vatten och fattar inte varför jag skrev i tråden överhuvudtaget. Men meckar man lite med någon extra application så ska det gå att kika på film genom datorn åtminstonde. Hurvida det går att kolla på DVD filmer direkt i konsolen är jag osäker på. Men borde vara lätt att ta reda på.

Lär komma in någon med faktisk koll och reda upp saker och ting förr eller senare. :-)

 

Ett playstation ser iaf grymt snyggt ut på tv-bänken. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan iaf yttra mig om 360, som är en bra konsol. Funkar även som dvd-spelare. En plus är att den är så integrativ med pc, om du har det. Du kan dels köra Windows Media Center i den och du kan även streama musik och film direkt. Säkert enkelt att chippa den hos ngn som gör det, har inte gjort det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps3an behöver inte chippas för att du ska kunna streama allt innehåll på din hd till tv/projje. Allt du behöver är ett prog, lämpligen ps3mediaserver (och en router antar jag).

 

Nuförtiden, och för en överskådlig framtid, tycker jag egentligen inte att det spelar någon större roll vilken konsol man väljer. Visst, det finns fortfarande spel som är konsolexklusiva men dessa tror jag kommer att bli färre och färre med tiden eftersom spelhusen inte lär ha råd att bara tillverka spel för ett format.

 

Så har du inget behov av att spela något speciellt spel/spelserie så skulle jag köra på det billigare formatet och det får väl anses vara kryssboxen.

 

Och det säger jag trots att jag är ps3-ägare ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska du spela online så är nog ps3 billigare i längden. LIVE kostar pengar. annars är det xbox FTW.

om poängen är att spela brända spel är 360 enda valet? jag har iaf hört att det ska vara 1000% klurigare på ps3 iaf (detta var en anledning att jag valde 360).

360 behöver inte heller moddas för att streama från PCn. har du vista är det pinsamt enkelt.

360 arcade har ingen HDD, vilket du vill ha. de pressade väl priset för att Wii sålde så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...