Gå till innehåll

En berättelse med ett slut som ingen vet


MrZet

Recommended Posts

Läste igenom nästan allt men förstår inte riktigt vad det var som hände? Var det dem där 300$ som du gav till honom iaf "allt gick åt helvete" som han snodde eller vadå?

 

Och sorry för ett ganska osympatiskt inlägg till ditt långa inlägg.

Jag söker inte sympati, så det är lugnt!

 

Ja, jag bad honom ta ut $300 så jag skickade honom det på stars. Har inte sett röken av pengarna.

 

EDIT: Till alla: Det är "PS2" i slutet av texten som ni har frågorna jag vill ha svar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst ditt inlägg och visst finns det mycket man kan reflektera över.

Glöm skiten och gå vidare. Försök verkligen att släppa det. Tankar om knivar m m leder aldrig till något gott. Är helt säker på att den andra killen mår dåligt som det är, han är misslyckad. Se det som straff nog. Glöm hela skiten.

 

Om det skulle vara så att du är ung så vänta med så "stora" inköp. När man har ett riktigt jobb kan man slänga in 3000:- närsomhelst utan att det påverkar ekonomin. Hitta istället någon sida med riktigt mycket freerolls och riktigt låga inköp. Typ Stars kan man spela för så lågt som 1,10$ om jag inte minns fel. Är du riktigt bra så kan du krossa den nivån och bygga rulle med riktigt liten start. Se det som en utmaning. Att gå från nästan 0 till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst ditt inlägg och visst finns det mycket man kan reflektera över.

Glöm skiten och gå vidare. Försök verkligen att släppa det. Tankar om knivar m m leder aldrig till något gott. Är helt säker på att den andra killen mår dåligt som det är, han är misslyckad. Se det som straff nog. Glöm hela skiten.

Efter att han svarade "Äckel - Ja, Fitta - Nej", så släppte jag det. Innan så hade jag verkligen tänkt åka dit med en puffra för att han blåste mig. Hade det varit en random så visst liksom, skitsamma. Men den här killen trodde jag var min vän PLUS att jag gav honom massa pengar. Jag skiter i honom, men om jag har vägarna förbi Borlänge så kommer jag att säga hej.

 

Om det skulle vara så att du är ung så vänta med så "stora" inköp. När man har ett riktigt jobb kan man slänga in 3000:- närsomhelst utan att det påverkar ekonomin. Hitta istället någon sida med riktigt mycket freerolls och riktigt låga inköp. Typ Stars kan man spela för så lågt som 1,10$ om jag inte minns fel. Är du riktigt bra så kan du krossa den nivån och bygga rulle med riktigt liten start. Se det som en utmaning. Att gå från nästan 0 till...

Nu är det ju dock så att jag likt en del andra vad jag har märkt har svårt med sådana minimala nivåer, plus jag har ingenting annat att bränna 3'000 på. ;) Det enda jag köper för studiebidraget är snus; tre stockar i månaden = 600 kronor. 450 = spendera på annat skit.

 

Så pengarna behöver jag inga argument för att inte bränna. Mitt mål är helt enkelt att nå 8'000 SEK, deposita $1000 på pokerstars och få tillbaka min framtid. Även om jag inte har lust att bli pokerproffs i Vegas så var det den känslan den veckan... Kanske inte så svårt för andra pokerspelare här att förstå, men vad de flesta omöjligen kan förstå är hur det känns att inte har skrattat på veckor.

 

Det roliga är väl att det är inte på grund utav pokern som jag mår dåligt, utan det är på grund utav pokern som jag mår bra som omväxling. ;)

 

Lite onödigt snack jag och han killen Bein/Björn H. hade som jag inte nämnde i posten var då jag kallade honom en spelmissbrukare och han sade "vadå då, tror du jag är stolt över det eller. du är ju likadan". Jag kan omöjligen förstå vad som har fått den här idioten att tro att jag på något sätt skulle vara varken spelberoende eller likadan som honom. Jag tror att det skulle vara svårt att slå en sådan förolämpning.

 

Tack för att du orkade läsa inlägget, tror det var runt sex eller sju A4 sammanlagt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suma sumarum: Poker är det enda jag ser som en framtid. Jag ser inte mig själv som pokerproffs i Vegas om tio år, det verkar bara tråkigt, men det är det enda jag vill göra nu samtidigt som jag skall fixa upp mina betyg efter sommaren för att kanske med den här medicinen lyckas bättre, komma in på någon intressant program där jag får läsa intressanta saker som filosofi, psykologi, historia, religion SAMTIDIGT som jag spelar poker.

 

Som sagt så vet jag faktiskt inte varför jag skrev ovanstående text. BRM & disciplin är logiskt tänkande och det enda jag behöver bemästra är logiskt tänkande för att kunna hålla mig till det, MTT poker kan jag spela och jag lär mig mer och mer medan jag spelar, dock så har jag inte spelat sedan den dagen. Under en vecka i februari så hade jag ett syfte; under en vecka så spelade min sociala fobi ingen roll; under en vecka så var jag för första gången på så många år utav rent helvete lycklig. Jag ställer mig dagligen dessa frågor: när skall mitt liv få ett "syfte" igen? När skall jag få slippa känna den här ångesten över att jag inte vill umgås med folk? När skall jag få vara lycklig igen

 

Detta tyder iofs en del på spelberoende... Varken att försöka boosta självförtroendet eller bygga framtid genom internetpoker är en speciellt god ide.

 

Men det verkar vara ditt minsta problem, att denna snubbe blåste dig spädde ju bara på din depression du hade sedan förut.

 

Du är uppenbarligen fortfarande ung, se detta som en relativt billig läxa och gå vidare. Nu säger du ju iofs att du gått vidare men av hur du uttrycker dig i din post verkar det inte så.

 

Hoppas att allt löser sig för dig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tyder iofs en del på spelberoende... Varken att försöka boosta självförtroendet eller bygga framtid genom internetpoker är en speciellt god ide.

 

Men det verkar vara ditt minsta problem, att denna snubbe blåste dig spädde ju bara på din depression du hade sedan förut.

 

Du är uppenbarligen fortfarande ung, se detta som en relativt billig läxa och gå vidare. Nu säger du ju iofs att du gått vidare men av hur du uttrycker dig i din post verkar det inte så.

 

Hoppas att allt löser sig för dig iaf.

Du får inte göra misstaget att tro att mitt mående har någonting som helst med poker att göra, och eftersom jag inte har lust att predika här varför jag mår som jag mår, eller varför jag tror att att jag mår så här, så lämnar vi det här.

Men det har inte med poker att göra, jag skulle inte ha någon anledning att dölja det på ett forum.

 

Och jo, jag har gått vidare. Men det betyder inte att han inte en dag kommer att få betala för det han gjorde. Vanligtvis så hade jag ju åkt upp till staden med en polare; knackat på hans dörr (har hans adress) och slått in näsan på honom. Men eftersom han är så "misslyckad" som någon annan uttryckte sig i tråden, så behöver han inte mig för att skada honom. Men som sagt, om jag har vägarna förbi Borlänge så hälsar jag ju självklart på en gammal vän.

 

Sedan så är jag relativt säker på att jag skrev i min text att jag inte såg mig själv som pokerproffs i Vegas om några år, inte heller ser jag mig själv leva på internetpoker. Det är alldeles för tråkigt.

 

Jag förstår att du kan misstolka mitt mående och mitt inlägg med spelberoende, men jag kan försäkra dig att om jag vore spelberoende så skulle jag ha suttit in de där 450 resterade kronorna varenda månad, istället så bränner jag skiten på annat och väntar på en summa som skulle kunna bli en rulle. Att spela poker bara för att spela poker är inte kul alls, att spela poker för att se framgång i t.ex. turneringar på stars med bankrulle, det är däremot kul. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte göra misstaget att tro att mitt mående har någonting som helst med poker att göra, och eftersom jag inte har lust att predika här varför jag mår som jag mår, eller varför jag tror att att jag mår så här, så lämnar vi det här.

Men det har inte med poker att göra, jag skulle inte ha någon anledning att dölja det på ett forum.

 

Och jo, jag har gått vidare. Men det betyder inte att han inte en dag kommer att få betala för det han gjorde. Vanligtvis så hade jag ju åkt upp till staden med en polare; knackat på hans dörr (har hans adress) och slått in näsan på honom. Men eftersom han är så "misslyckad" som någon annan uttryckte sig i tråden, så behöver han inte mig för att skada honom. Men som sagt, om jag har vägarna förbi Borlänge så hälsar jag ju självklart på en gammal vän.

 

Sedan så är jag relativt säker på att jag skrev i min text att jag inte såg mig själv som pokerproffs i Vegas om några år, inte heller ser jag mig själv leva på internetpoker. Det är alldeles för tråkigt.

 

Jag förstår att du kan misstolka mitt mående och mitt inlägg med spelberoende, men jag kan försäkra dig att om jag vore spelberoende så skulle jag ha suttit in de där 450 resterade kronorna varenda månad, istället så bränner jag skiten på annat och väntar på en summa som skulle kunna bli en rulle. Att spela poker bara för att spela poker är inte kul alls, att spela poker för att se framgång i t.ex. turneringar på stars med bankrulle, det är däremot kul. ;)

 

OK, att du inte är spelberoende köper jag och du uttryckte klart och tydligt i OP att du hade problem sedan tidigare, men menar du verkligen att du inte kände något alls när du blåste din bankrulle? Min åsikt (behöver inte vara värt något) är att det inte kan vara nyttigt för någon att försöka hitta lycka genom att vara bra på poker allena, speciellt inte om man har en historia av depressioner.

 

Jag som normalt sett är lycklig kan bli less och deppad över en downswing, och är jag samtidigt olycklig i det sociala livet medan självförtroendet blir nedbankat av poker samtidigt som ekonomin/rullen blir lidande så kan det lätt bli en ond spiral.

 

Hur du ska göra för att finna lycka istället vet jag inte och du får säkert, eller har fått, bättre svar av andra inom det området.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, att du inte är spelberoende köper jag och du uttryckte klart och tydligt i OP att du hade problem sedan tidigare, men menar du verkligen att du inte kände något alls när du blåste din bankrulle? Min åsikt (behöver inte vara värt något) är att det inte kan vara nyttigt för någon att försöka hitta lycka genom att vara bra på poker allena, speciellt inte om man har en historia av depressioner.

 

Jag som normalt sett är lycklig kan bli less och deppad över en downswing, och är jag samtidigt olycklig i det sociala livet medan självförtroendet blir nedbankat av poker samtidigt som ekonomin/rullen blir lidande så kan det lätt bli en ond spiral.

 

Hur du ska göra för att finna lycka istället vet jag inte och du får säkert, eller har fått, bättre svar av andra inom det området.

 

Lycka till.

Du kanske har rätt, men poker är ju bara tillfälligt; någonting att göra medan man sköter plugget. Kanske till och med en motivation till att sköta plugget. Nu kommer jag säkert få svar som "går det bra så kommer du att skita i skolan", men det är ju just det som är grejen: jag spelar för att det är kul och för pengarna, visst, men ett liv som pokerproffs är inte det liv som jag vill leva.

 

Klart jag kände något: tomheten. Men den gick över efter ett tag och nu så är det den gamla vanliga depressionen. Jag har döpt honom till Billy the Kid. :D Efter alla dessa år är vi goda vänner jag och Billy. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några pokerråd kan jag inte ge dej, min kunskap där är för begränsad.

 

Däremot några allmäna råd.

 

medicin är bra i de flesta fall,åtminstone som ett komplement till det absolut viktigaste.

 

Det viktigaste är att göra sej av med all skit man bär i sin ryggsäck och fylla den med bra saker.

 

Det går aldrig att göra själv,man får helt enkelt söka sej till folk med samma situation som man själv har och gemensamt hjälpa varandra att tömma ryggsäckarna för att fylla dom med det man skall ha i dom,inget annat.

 

Det går garanterat,men det tar tid,tålamod,svett och tårar i anspråk ,men det går.

 

Det svåra när man är i en "konstant emotionell kris" är att inse att det kommer att bli bättre, speciellt när man inte har någon erfarenhet av hur man ska må när man mår bra.

 

Därför måste man söka sej till andra, med samma sjukdom (ja,jag klassar det givetvis som sjukdom)för det finns det alltid folk som varit där man är och som kommit vidare.

 

Jag skriver också retoriskt, men, lägg in vilket ord du vill,du,jag,vi ,alla,några istället för "man".

 

Jag tror att man måste börja där,annars får man ingen ordning på allting,för att citera vår kära Pippi.

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon överhuvudtaget någon gång haft några som helst problem med depression eller ångest så tror inte jag att nätpoker något som kommer att gagna den personens välmående på lång sikt.

 

Känslan av när man vinner och hittar något som ger lite ljus i sitt liv är antagligen underbar, flera gånger så underbar som om en icke-deprimerad skulle vinna. Men tomheten, ilskan och sorgen när man sitter där i en djup nedsving och siffrorna på kontot blir mindre och mindre för varje gång, den kommer med all säkerhet vara flera gånger större än för en icke-deprimerad också.

 

Jag vet att den kan vara nog så tung för mig, och jag är en genomgående lycklig person.

 

Väldigt få saker här i livet kan vara så destruktivt som poker. Jag läser igenom raderna i ditt inlägg lite, och jag känner att du lätt skulle kunna bli spelberoende (säger absolut inte att du är det, men det är oerhört lätt hänt om man inte har något annat som man gillar), du låter som en person som skulle kunna sova 8h om dygnet och spela poker resterande 16 typ, vilket heller inte är nyttigt.

 

Framför allt är jag rädd för vad som skulle kunna hända om en deprimerad person blir spelberoende, och tappar greppet och börjar torska (en spelberoende styrs ofta inte längre av sin kunskap om spelet utan sin benägenhet och vilja att gambla, så det är inte otroligt alls).

 

Jag tror du gör bäst i att hitta något annat än poker. Vad det kan vara vet inte jag, men tro mig när jag säger att det kan vara precis vad som helst. En partner, minigolf, studier av nåt du tycker är superintressant.... Men poker, det tror jag du ska lämna åt sidan.

 

 

P.S. Fysiskt våld emot den här snubben ska du verkligen inte utföra. Dels är han inte värd det, men dels skulle det verkligen förstöra även ditt liv, och det är ju onödigt att han ska få förstöra ännu mer än han redan gjort D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text.

 

Absolut rätt. Bra skrivet Puni.

 

Ska man lyckas i poker och må bra av spelet krävs en plattform av välmående. Detta kan ju naturligtvis bestå av olika saker. Socialt nätverk (arbetskamrater ,polare, flickvän etc) , motion , stuider , andra intressen osv.

Något behövs att falla tillbaka på när pokern går tungt och man mår dåligt av det , för dom dagarna kommer ALLTID. Då finns det inget skönare än ta ett break från pokern och göra något annat man trivs med under några dagar. Då kommer man tillbaka till spelet med återvunna krafter och fortfarande i någorlunda positivt tillstånd. Att bara hänga upp sitt liv runt poker och tro att det är det enda som behövs för ett välmående liv är naivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en person som behöver rutin. Jag utvecklar rutiner som bäst på ett nytt ställe. Inom ett år lär jag har skaffat lägenhet där jag skulle vilja ha utvecklat rutinerna så här:

 

06:00 - Gå Upp

 

06:05 - Röka (jag har kapat ner på rökningen som fan, röker bara morgonciggen nu :D )

 

06:12 - Duscha

 

06:35 till jag skall dra till skolan - Käka en bra frukost; kolla tv; dator etc

 

15:00 - dra och träna på gymmet

 

17:00 - hemma, äta en bra middag

 

17:30 - spela poker

 

20:00 - göra div läxor om det finns

 

21:00 - stoppa i sig sömnpillren, slappna av till någon tv-serie

 

22:00 - sova

 

___________

 

Det här schemat vill jag ha. Att jag har tendenser för att bli spelberoende det vet jag, farsan var likadan och den idioten har jag hört jobbar på Lidl nu. :lol:

 

Men jag vet också att det kommer inte att ske bara jag får igång den här rutinen. För när jag får igång en rutin så håller jag den. Och ang. tabletter och shit så verkar de här jag tar nu ha hjälp, för jag har inte känt så mycket "ångest" eller shit de senaste dagarna.

 

Aja, kan ingen fokusera på "PS2" i texten då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för att du skrev. det var intressant läsning.

vill också +1 på Puni. (glädjande att folk är kapabla till annat än att klaga på varandra på pf).

jag tycker folk försöker ge dig tips. nämligen att skjuta på pokerdrömmen tills du mår bättre och har större inkomst... och inte sätta in de där 3000... tyvärr, att du redan nu planerar att spela med pengar du kommer tjäna i sommar är inget bra tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det här inlägget kommer att se någorlunda frustrerande ut; Jag Har Ingenting Annat Att Lägga Pengarna På. Kan Ni Ge Fan I Att Tipsa Mig Om Att Jag Inte Bör Spela Och Istället Tipsa Mig Hur Jag Bör Spela På Svs NL200.

 

Ni får ursäkta men det här är den tredje eller fjärde gången jag svarar på samma sak i den här tråden, och er åsikt om vad jag gör med mina pengar behöver jag inte. Och för femtioelfte gången så har jag ingen pokerdröm.

 

Btw så har pillrerna hjälp, bara efter fyra dagar, har inte haft ångest på två dagar. Det är två ångestfria dagar på minst ett halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en person som behöver rutin. Jag utvecklar rutiner som bäst på ett nytt ställe. Inom ett år lär jag har skaffat lägenhet där jag skulle vilja ha utvecklat rutinerna så här:

 

06:00 - Gå Upp

 

06:05 - äta frukost istället för en cigg

 

06:12 - Duscha

 

06:35 till jag skall dra till skolan - Käka en bra frukost; kolla tv; dator etc

 

15:00 - dra och träna på gymmet

 

17:00 - hemma, äta en bra middag

 

17:30 - träffa kompisar el annan meningsfull aktivitet

20:00 - göra div läxor om det finns

 

21:00 - stoppa i sig sömnpillren, slappna av till någon tv-serie

 

22:00 - sova

 

___________

 

fixed your post

 

skrev ett långt pm förut men när det inte gick att skicka sket jag i det.

Lyssna på folket här, sluta spela och skaffa en hobby el kompisar istället.

 

Med dem förutsättningarna du beskrivit kommer du aldrig kunna göra mer på poker än att jobba på Lidl, tvärtom riskerar du din framtid på flera sätt.

 

När du är vuxen och har ordning på allt annat är du välkommen tillbaka, tills dess vill vi inte ha dina pengar

 

mvh rosen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixed your post

 

skrev ett långt pm förut men när det inte gick att skicka sket jag i det.

Lyssna på folket här, sluta spela och skaffa en hobby el kompisar istället.

 

Med dem förutsättningarna du beskrivit kommer du aldrig kunna göra mer på poker än att jobba på Lidl, tvärtom riskerar du din framtid på flera sätt.

 

När du är vuxen och har ordning på allt annat är du välkommen tillbaka, tills dess vill vi inte ha dina pengar

 

mvh rosen

Oj, oj, oj, kaxig är han också. Jag garanterar dig att jag är smartare än de flesta som du skulle betrakta som "vuxna", och att du ser ner på mig för min ålder och säger att du inte vill ha mina pengar säger mig en del om dig och din ignorans.

 

Kompisar har jag. Jag har en som jag umgås med regelbundet och så har jag andra som jag super med då och då eller träffar rent allmänt om jag är "in the mood", så att säga. Jag har aldrig haft problem att skaffa polare, det är att dra ut och träffa dem som har varit problemet.

 

På vilket sätt riskerar jag min framtid, undrar jag, genom att spela poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...