Gå till innehåll

Syna eller höja på flopp?


sentenced

Recommended Posts

Efter att jag spelat denna handen som kanske inte känns speciellt intressant började jag undra om jag borde syna eller höja på floppen. Det enda jag tänkte var att jag verkligen inte ville bara syna och få se en Q K A dyka upp på turn. Skulle vara roligt att veta vad andra tycker om denna om det kanske är standard att bara syna ner om inga höga kort dyker upp?

 

Players(max 6):

HERO (EUR 3.68 in seat 2)

SB (EUR 4.42 in seat 3)

BB (EUR 8.39 in seat 4)

UTG (EUR 7.23 in seat 5)

CO (EUR 0.88 in seat 6)

 

Dealer: HERO

Small Blind: SB (0.02)

Big Blind: BB (0.04)

 

HERO was dealt: Jc Js

 

UTG Fold

CO Fold

HERO Raise (0.14)

SB Raise (0.44)

BB Fold

HERO Call (0.32)

 

FLOP: 7h 6d 6h

 

SB: Bet 0.72

HERO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll superstandard att 4beta pre och få in det om inte 3betaren är en ybernit.

Syn pre tycker jag suger, kanske är gångbart mot en aggromupp som kommer bluffa bort hela stacken post.

Men 4bet pre och få in det borde vara standardspelet här.

Vet inte om det är särskilt vanligt att folk 3betar JJ- från SB på nivån ens mot ett tillsynes blindestealattempt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok så enligt dig är det standard med JJ? Lär ju inte få syn av A10 direkt men troligare 2 overs eller högre par men jag är ruskigt osäker på JJ. Är ju dessutom i position vilket borde göra någon skillnad?

 

Du kan få syn av my sämre händer än JJ på nl4 (om du pushar pre). Att folk stackar av med any two broadwaykort är inte ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ingen av er har spelat speciellt mycket nl 4, kan berätta att numera sitter det konstigt nog grinders ända ner på nl 2 på ipoker och multitablar tighta som bara faen. I stort sett alla verkar ha hyffsad koll på poker så det är inte som ni verkar tro att man bara behöver gå allin med alla premiumhänder så får man syn av A6 off osv det händer bara inte tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...