Gå till innehåll

...om man dör?


AdslVerbe

Recommended Posts

Dom flesta vet ju hur krångligt det ibland kan vara att få sina vinster utbetalda från diverse pokersiter. Jag funderade lite på hur det skulle bli om man "trilla av pinn" och gick å dog? Oftast har man och bör man ha alla inloggninguppgifter i huvudet och ingen annan stans. Jag kan tänka mej att det skulle bli otroligt svårt för mina annhöriga att komma åt dessa pengar. Dom vet ju kanske inte ens vilka skins man spelat på.

 

Någon som vet, har erfarenhet av eller teorier om vad som då händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Också tänkt på det även om jag inte har några stora summor alls online =/ Faktiskt funderat ett tag på att skriva testamente, då kan ju skriva acc och pass i det då :D Inte blivit av dock för vetifan vad jag ska lägga det så att ingen kan hitta mer än om jag skulle dö :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken har slagit mig med och jag har en svart bok med sidor, inlogg, lösen med mera.

Har man släkt och vänner som har lite koll på poker och utbetalningar så ska det nog inte va några problem. Värre om man inte har det, då får man nog tänka till och visa någon hur det skulle kunna göras.

 

Bara akta så inte sambon ränsar kontot när man minst anar det:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också tänkt på det även om jag inte har några stora summor alls online =/ Faktiskt funderat ett tag på att skriva testamente, då kan ju skriva acc och pass i det då :D Inte blivit av dock för vetifan vad jag ska lägga det så att ingen kan hitta mer än om jag skulle dö :(
Deponera hos random advokat kanske?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också funderat en hel del på det här. Har sagt till min sambo att hon ska ta hand om det om något skulle hända. Jag har själv mest pengar på SvS och där tror jag inte att det är någon omöjlighet att få tillgång till kontot utan koden. Det måste ju bara vara att bevisa att kontoinnehavaren är död så lär ju pengarna betalas ut på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv en lista med dina siter och användarnamn och förvara dem i ett bankfack för några hundralappar om året. Det låter rimligt att användarnamn och dödsintyg skulle räcka för dina anhöriga att få ut pengarna från siten, men annars är det ju bara att skriva ut dina lösenord på listan också (fast se givetvis till att bara du har access till bankfacket medan du fortfarande är i livet).

 

Väl värt kostnaden, själv förvarar jag även backuper i mitt bankfack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en liten safebox där jag har användarnamnen och ungefär vilka summor som kan finnas på de olika kontona som jag försöker uppdatera regelbundet. Det tycker jag borde göra att det åtminstone finns nån slags chans för anhöriga att få ut pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv en lista med dina siter och användarnamn och förvara dem i ett bankfack för några hundralappar om året. Det låter rimligt att användarnamn och dödsintyg skulle räcka för dina anhöriga att få ut pengarna från siten, men annars är det ju bara att skriva ut dina lösenord på listan också (fast se givetvis till att bara du har access till bankfacket medan du fortfarande är i livet).

 

Väl värt kostnaden, själv förvarar jag även backuper i mitt bankfack.

 

Fan vad jag vill ha ett bankfack. Har inget större behov egentligen men bara känslan att få gå in i det där rummet, öppna ett fack och lägga in något måste vara något extra.

 

On topic. Hur får de anhöriga nyckeln till facket när du dör? Borde rimligtvis lämnas ut när ens andra konton avslutas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att ha någon som helst aning om hur det faktiskt är så gissar jag på att pokersajterna knappast kan vägra att lämna ut pengarna till arvingarna. och jag tror inte heller att användarnamn + lösenord skulle behövas.

 

Tror inte jag heller. Problemet är ju snarare att de anhöriga för de mesta inte har en aning om vilka pokersajter den avlidna använder sig av, gör ingen anspråk på pengarna så stannar de nog där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngt måste ju vara fel om man går och planerar döden när man är 20-30 år. Börja lev istället ffs.

 

så du tycker inte det är värt spendera 20 minuter att gå till banken o lägga in en noggrann beskrivning om hur de skall gå tillväga i ett bankfack så de kan få ut dina pokerMILJONER och göra nåt vettigt/kul/bra med det när du ändå dog i den otroligt bisarra olyckan som innehöll en fågel, ett träd, en bil och en paintgun.

 

edit; handlar inte om att inte leva.. handlar om att veta att man inte är odödlig till skillnad från vad de flesta teens brukar tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit; handlar inte om att inte leva.. handlar om att veta att man inte är odödlig till skillnad från vad de flesta teens brukar tro.

 

Håller med till 100%. För både mig och mina jämnåriga vänner så har den känslan smugit sig på en ju längre bort från 20 man kommer.

 

On topic så handlar det väl om att på ett säkert sätt se till att de som ska komma åt pengarna dels har vetskap om att de finns och dels kan få information om hur de kommer åt dem. Bankfack, advokat eller en lite bok hemma spelar inte så stor roll.

 

Har svårt att tro att pokersiterna kommer att sätta sig på tvären om det nu är så att de på något sätt får reda på att det är "fel" person som vill casha ut (t ex om man vill få in det på ett annat bankkonto). Risken för en aftonbladetsnyftare och riktigt dålig publicitet är ju överhängande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att man ibland måste scana körkort, visakort mm bara för att plocka ut lite pengar till sej själv så känns det som om det kan bli väldigt struligt för en rättmätig arvtagare med helt andra idhandlingar få ut några pengar. Dessutom måste kanske i vissa fall arvtagaren bevisa att just han/hon är den rättmätige arvtagaren. Tex om pokerkontot är kopplat till ett NetEller-konto som ingen anhörig har någon aning om.

 

Jag tror som DrRoland att det kan funka i teorin men bli väldigt svårt och struligt i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det säkraste och lättaste sättet är att ge någon närstående sambo/syskon eller liknande användarnamn och lösen till siterna och till moneybookers/netteler och sedan starta ett konto på mb eller nt.

Skulle man dö är det bara att dom cashar ut allting direkt och sedan för över det till sig själv.

Så slipper man all byrokrati och alla möjligheter för pokersiterna att fiffla till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...