Gå till innehåll

Hu Sng's Nl - Hur Byggde Ni Era Rullar?


nicklaslid

Recommended Posts

Hu - SNG's

 

Jag har väldiga problem med att få min HU sng rulle stabil kan t.ex lira 20 Hu's ena dagen och vinna låt oss säga 15 av dom, för att dagen efter torska 7 raka och sedan ligga breakeven ett bra tag innan nästa rusch kommer (eller down swing).

 

 

Nu undrar jag om det finns några headsup lirare som har lust att posta lite resultat och kanske t.om grafer från dom låga nivåerna till dom höga, om det nu finns några HUsngs grinders på poker.se

 

Jag behöver inte läxas upp om att det förmodligen beror på tilt och att jag inte hittar mitt A-games osv, utan jag vill bara se lite andra spelare resultat och ev kurvor.

 

Undrar också även om det finns någon som har några bra tips på en bra Husng bok?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tack för eventuella svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte lirat mkt hu sng, men jag vet att swingsen är enorma.. Om du inte vet varför du är bättre än dina motståndare så är du förmodligen inte bättre men fortsatt lycka till.

 

Va? Swingsen på husngs är ju låg om du jämför med annan turneringspoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso, men edgen är lägre i husngs också. Poängen jag ville ge är att det inte direkt går att dra för mkt slutsatser från dag till dag gällande husngs...

 

Jo, det är sant.

 

Själv kört en del husngs och är ju inte alls ovanligt det svänger så som du beskriver det op. Jämnar ju ut sig i längden, även om man har 0-7 streaks osv, men är såklart mycket jobbigare mentalt när det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte en bra spelare har särskilt stor edge i HU-SNG överhuvudtaget.

Man kanske kan vinna 55, max 60% mot dåliga spelare.

Kombinerar man det med rullebygge, dvs låga SNG med hög rake, typ 55% för break even så förstår man att det inte är något särskilt bra grind spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lolololol

Du kan spela 10x så många vanliga sng samtidigt.

 

där håller jag med dig =)

Spelar max 3 SnG HU samtidigt, annars blir det alldeles för

mycket at tänka på..

 

Jag är nog urkass på HU egentligen, men försöker också bygga mig en rulle

på detta sätt..

 

Och hur faan räknar man ut RIO%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där håller jag med dig =)

Spelar max 3 SnG HU samtidigt, annars blir det alldeles för

mycket at tänka på..

 

Jag är nog urkass på HU egentligen, men försöker också bygga mig en rulle

på detta sätt..

 

Och hur faan räknar man ut RIO%?

 

 

ROI = return of investment. ((Vinst/satsade pengar)-1))*100 =ROI%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.sitandgoplanet.com/sitandgo/sng_headsup/Heads-up_Poker_Matches.html

 

 

 

Why Play Heads-Up Poker Matches?

 

There is only one important factor here – potential for big profits – the important thing is to understand where this profit comes from. A good heads-up player can achieve a ROI (return on investment) significantly higher than in the full table SNGs by playing heads-up. For example a comparable ROI at the $20+$2 might be 12% for full-ring SNGs and 20% for heads-up poker matches.

 

 

 

Now, an 8% increase in your ROI sounds fine but the real benefit is the time it takes to play a heads-up poker game. This can be as short as a few minutes and may well average to around 10 to 15, multiply this by a few tables and you have a stream of income that could easily generate the best hourly rate you have ever had!

 

 

Jag har inte sanningen, men det var detta som jag refererade till.

 

Lycka till......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...