Gå till innehåll

PokerStars - Kundtjänst dygnet runt på svenska!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Därför det som drabbat mig personligen är direkt kopplat till onlinepoker och pokerstars för att vara exakt. Därför "angriper" jag dem med att ställa några frågor.

 

Det är alltså ett angripande ur personlig synvinkel och inte ur de 30 000 andra spelberoendes vägnar som du nyss så nobelt antydde på. Det är inte ens i närheten pokerstars fel att du inte kan kontrollera ditt eget agerande...... Skäms din lilla fitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvkomiskt att en spelberoende domderande stjärna (119944) kommer in i kundtjänsttråden gråtande med ickefrågor som överhuvudtaget inte har med kundtjänst att göra och får svar direkt...

 

Själv väntar jag fortfarande på svar sen några veckor på min yttersta enkla fråga:

 

Är det valfritt om man vill ha den inramade 1:an bredvid sitt namn vid borden? Fyller den någon som helst funktion eller är det bara en meningslös "status" grej?

 

 

/ Undrande supernova som blivit lovad prioriterad support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fin lista, men tycker ni att det här är budskap som ni i praktiken försöker sprida till era spelare -Med tanke på den destruktiva kraften i er tjänst som enligt studier håller c:a 30.000 svenskar i spelberoende för tillfället?

 

Det är inte så att ni i själva verket försöker få folk att spela ännu mer, så att ni där med tjänar mer pengar?

 

Är du helt jävla dum i huvudet eller? Ska telefon tillverkning läggas ner också för att det finns sexmissbrukare som nyttjar telefonsex?

 

Ska vi hugga ner alla världens träd bara för att dendrofiler inte ska försöka att gnida sina kön mot dem?

 

Den enda destruktiva kraften i sammanhanget är DU. Försvinn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Displeased - Det var sorgligt att vi har missat detta. Ber om ursäkt för det. Notera att snabbast svar på frågor får man om man mailar man vår support.

 

Jag förstår inte vilken "1":a du menar, har du möjlighet att posta en bild eller pma/maila en sådan så att vi kan hjälpa dig med din fråga.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid föredragit Full tilt framför Pokerstars men valde nu under SM att registrera ett konto på Stars. Det var väl inga problem och har tills idag spelat i cirka 2 veckor. Efter missade satelliter så upptäckte jag att poker.se hade en gratis satellit till Main Event. Jag hade anmält mig sedan tidigare och såg fram emot att spela den kl 20:00 på söndagen. Dagen började bra med lite jobb på förmiddagen och när jag kom hem var jag helt slut men tänkte ändå värma upp lite :) När jag försöker logga in på Pokerstars möts jag av meddelandet att mitt konto blivit fryst och att jag ska kontakta support@pokerstars.com. Jag kollar då min mail och har kl 04:00 mellan lördagen och söndagen fått detta mail:

 

Hej Jimmy,

 

Ditt konto genomgår för tillfället en rutinmässig säkerhetskontroll som många spelare har gått igenom för att hjälpa oss med att identifiera vilka våra spelare är och för att verifiera att de faktiskt är legitima spelare. När dessa kontroller har utförts så kan vi verifiera våra spelares konton.

 

Vänligen förstå att vi måste genomföra identitetskontroller för att försäkra oss om att PokerStars förblir en säker och trygg miljö för våra spelare.

 

Vår begäran av denna information görs i enlighet med vår säkerhetspolicy som beskrivs i våra användarvillkor. Vänligen referera till länken nedan för mer information om våra användarvillkor, mestadels inom sektionen 4.3, som är direkt relaterad till kontoverifiering.

 

http://www.pokerstars.se/poker/room/tos

 

Vänligen notera att vi ibland måste uppdatera våra användarvillkor. Det är ditt ansvar att hålla dig uppdaterad om eventuella ändringar.

 

Vi ber dig därmed att vänligen skicka följande dokument. Vänligen notera att vi behöver motta alla de dokument som begärs.

 

1) En tydlig kopia av giltig ID-handling (fram- och baksida)

 

2) En tydlig kopia av ett aktuellt kontoutdrag (ej äldre än 3 månader) som visar ditt namn, bankkontonummer eller kreditkortsnummer (med enbart de första 6 och de sista 4 siffrorna synliga), adress och utfärdandedatum.

 

Notera även att du om du endast får utdrag via internetbanken är du välkommen att istället skicka en skärmdump av ditt utdrag om du försäkrar dig om att kortnumret, din aktuella adress, ditt namn och datum syns tydligt. Bilden måste visa hela skärmen och sidans URL (webbadress).

 

Notera att vi behöver dessa dokument inom 48 timmar. Eventuell saknad dokumentation kommer att leda till en försening i verifikationsprocessen, som kan ta upp till 72 timmar.

 

Vänligen skanna dokumentationen och skicka den till investigations@pokerstars.com eller faxa kopiorna, med ditt användarnamn skrivet på varje sida, till:

 

ATT: Investigations Department

+44 1624 630899

 

När vi mottagit de begärda dokumenten så kan vi fortsätta med undersökningen av ditt konto.

 

Vi uppskattar ditt samarbete och din förståelse och ser fram emot att höra från dig.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Jean

PokerStars säkerhetsavdelning

 

För mer information om säkerhet på PokerStars, vänligen besök vår hemsida:

http://www.pokerstars.se/poker/room/support/security-faq/

 

Helt ärligt hur tänker ett sånt stort företag som Pokerstars när de gör en sån här kontroll och fryser kontot utan att jag har en chans att kunna göra något. Nu är ett bara tur att det är en freeroll jag har anmält mig till, tänk om det var själva main event. Även hur jag vrider och vänder på det så känner jag mig lurad på pengar av Pokerstars. Jag såg det här som min sista chans att nå main då min bankrulle inte är tillräckligt stor för att köpa mig in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att kunna göra något? Du kan ju skicka in dokumenten de efterfrågat, det är ju ingen stor sak.

Problemet är att jag endast får ett fåtal timmar på mig. Hade de skickat mailet någon dag eller två innan de frös kontot hade det inte varit något problem. Dessutom har de en behandlingstid på 48 timmar vilket innebär att jag kan missa flera tävlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Displeased - Det var sorgligt att vi har missat detta. Ber om ursäkt för det. Notera att snabbast svar på frågor får man om man mailar man vår support.

 

Jag förstår inte vilken "1":a du menar, har du möjlighet att posta en bild eller pma/maila en sådan så att vi kan hjälpa dig med din fråga.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Det är egentligen inte bråttom så har inte orkat logga in på mailen för att ställa frågan.

 

Jo, det är en vit 1:a inuti en röd ram bredvid namnet som tydligen betyder att man spelat in mer än 1 mille VPP. Det jag undrar är om det är valbart att visa denna 1:a och så undrar jag även om det bara är tänkt som någon statusgrej eller om den faktiskt fyller någon vettig funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(...)

1) En tydlig kopia av giltig ID-handling (fram- och baksida)

 

2) En tydlig kopia av ett aktuellt kontoutdrag (ej äldre än 3 månader) som visar ditt namn, bankkontonummer eller kreditkortsnummer (med enbart de första 6 och de sista 4 siffrorna synliga), adress och utfärdandedatum.

 

Notera även att du om du endast får utdrag via internetbanken är du välkommen att istället skicka en skärmdump av ditt utdrag om du försäkrar dig om att kortnumret, din aktuella adress, ditt namn och datum syns tydligt. Bilden måste visa hela skärmen och sidans URL (webbadress). (...)

 

Pokerstars Rep: Vad avses med "ett aktuellt kontoutdrag"? Är det endast kontoutdrag från bank som accepteras? Hur är det med annan typ av räkning (tex. hyra/bredband) då jag hört att detta efterfrågats tidigare? Kan du ge förslag på vad som numera är ok och vad som inte är ok? Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...