Gå till innehåll

PokerStars - Kundtjänst dygnet runt på svenska!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

När jag loggat in har jag två gånger uppmanats att att verifiera min e-postadress eftersom mailen som PokerStars skickar till mig studsar tillbaka. Adressen är korrekt och jag har inga problem med övriga mail. Kan det vara så att min internetleverantör (Comhem) blockerar mailen från PokerStars?

 

Märkligt, har varit i kontakt med Comhems kundtjänst och frågat om de blockerar mail från PokerStars. De förnekar naturligtvis och samtidigt börjar jag att få mail från PokerStars igen. Är det en ren tillfällighet eller något annat....????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kan man besöka er?

Har några adresser i Bromma, Vasastan, Strandvägen och en till som jag tror är gammal och inte stämmer. Var ska jag åka?

Har nämligen några frågor som jag måste få besvarade. Det är ganska viktigt och gäller stora summor pengar. Flera av era kunder/spelare har problem med Skatteverket och risker feta restskatter, skattetillägg, åtal och kännbara fängelsestraff.

 

Hjälper ni era kunder eller skiter ni dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Så vitt jag vet är det bara marknadsförare som sitter i stockholm. Det bästa sättet att få hjälp är att skriva till supporten. De svarar snabbt och kan ge dig all den information du behöver.

 

mvh,

 

Slaskpelle

Nej då. (Jag skrev ett långt svar som jag sen raderad)

Att mejla supporten hjälper varken mig, supporten, mina klienter eller PS. Tro mig! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera av era kunder/spelare har problem med Skatteverket och risker feta restskatter, skattetillägg, åtal och kännbara fängelsestraff.

 

haha :)

 

Menar du att det är någon dum jävel som faktiskt gått på dina lysande deklarationstips? Rätt åt dem isåfall :)

 

Fängelsestraff är garanterat inte aktuellt, skattetillägg hotar fienden alltid med, liksom åtal, särskilt vid penningtransaktioner. Pokerstars kommer varken ge dig något intyg på att de själva anser att verksamheten styrs / drivs eller till huvuddelen är förlagd inom eu eller något annat dokument (helt hopplöst att utreda valutakurs t.ex.) Om de inte ändrar sin policy kommer de inte ge dig något stöd öht. Been there, done that.

 

Antar dock att du verkar dramatiskt hysterisk mest för att få uppmärksamhet av reppen.

 

Good luck :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Thomas462 - Om du inte får det att funka med comhem så får du gärna höra av dig till oss.

 

Om det är någon annan som använder comhem-mail som upplevt något liknande (eller som inte har några problem alls) får gärna höra av sig via pm.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Jag har också ComHem och har samma problem. Jag har fått upp knappen som ber en bekräfta e-posten pga studsar och bekräftat e-posten.

 

Era reklamutskick kommer fram till mig men automatskickad e-post som bekräftelsemailen när man vunnit pengar i turneringar eller beställda hand histories dyker inte upp...

 

edit: bara för att jag skrev detta kom hand historiesen jag beställde för att kolla fram, men alla har inte gjort det och jag har fortfarande inte sett något utskick för den turre jag vann pengar i ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Cyntax - Vi har ingen besöksadress i Sverige. Vi hjälper gärna våra kunder i den mån vi kan.

 

Som du säkert vet så drar inte PokerStars av någon skatt på utbetalningar av vinster. Då lagarna varierar mellan olika länder så är det varje enskild spelares ansvar att efterfölja de skatteregler som gäller där de befinner sig.

 

Om du skulle han någon förfrågan i rättsak angående PokerStars så ber vi dig att skicka dessa skriftligen till följande adress:

 

REEL Ltd.

33-37 Athol Street

Douglas,IM1 1LB

Isle of Man

 

ShazPur - Vi undersöker fortfarande detta problem.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars kommer varken ge dig något intyg på att de själva anser att verksamheten styrs / drivs eller till huvuddelen är förlagd inom eu eller något annat dokument (helt hopplöst att utreda valutakurs t.ex.) Om de inte ändrar sin policy kommer de inte ge dig något stöd öht.

 

Då lagarna varierar mellan olika länder så är det varje enskild spelares ansvar att efterfölja de skatteregler som gäller där de befinner sig.

 

 

Slaktavfall win.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaktavfall win.
Tror inte det va... jag får förklara då vi träffas nästa gång.
haha :smile:

 

Menar du att det är någon dum jävel som faktiskt gått på dina lysande deklarationstips? Rätt åt dem isåfall :smile:

 

Fängelsestraff är garanterat inte aktuellt, skattetillägg hotar fienden alltid med, liksom åtal, särskilt vid penningtransaktioner. Pokerstars kommer varken ge dig något intyg på att de själva anser att verksamheten styrs / drivs eller till huvuddelen är förlagd inom eu eller något annat dokument (helt hopplöst att utreda valutakurs t.ex.) Om de inte ändrar sin policy kommer de inte ge dig något stöd öht. Been there, done that.

 

Antar dock att du verkar dramatiskt hysterisk mest för att få uppmärksamhet av reppen.

 

Good luck :smile:

Lol på dig. Du har som vanligt fel. Mer säger jag inte, fortsättning följer i höst.
Hej,

 

Cyntax - Vi har ingen besöksadress i Sverige. Vi hjälper gärna våra kunder i den mån vi kan.

 

Som du säkert vet så drar inte PokerStars av någon skatt på utbetalningar av vinster. Då lagarna varierar mellan olika länder så är det varje enskild spelares ansvar att efterfölja de skatteregler som gäller där de befinner sig.

 

Om du skulle han någon förfrågan i rättsak angående PokerStars så ber vi dig att skicka dessa skriftligen till följande adress:

 

REEL Ltd.

33-37 Athol Street

Douglas,IM1 1LB

Isle of Man

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Jag tror vi hoppar det (förstår inte varför ni inte vill ses på Strandvägen 7?). En kallelse att komma till huvudförhandling i höst är att vänta från domstolen. Har kallat tre av er, men bantar nog ner till en. Det är ni som bor i Bromma, Vasastan och Helsingborg jag syftar på.

Inför domstolen vittnar man under ed och straffansvar.

Kan ni inte träffa mig och prata så får ni sjunga ut inför domstolen och då är allt offentligt sen.

Vi ses i höst då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha :)

 

Menar du att det är någon dum jävel som faktiskt gått på dina lysande deklarationstips? Rätt åt dem isåfall :)

 

Fängelsestraff är garanterat inte aktuellt, skattetillägg hotar fienden alltid med, liksom åtal, särskilt vid penningtransaktioner. Pokerstars kommer varken ge dig något intyg på att de själva anser att verksamheten styrs / drivs eller till huvuddelen är förlagd inom eu eller något annat dokument (helt hopplöst att utreda valutakurs t.ex.) Om de inte ändrar sin policy kommer de inte ge dig något stöd öht. Been there, done that.

 

Antar dock att du verkar dramatiskt hysterisk mest för att få uppmärksamhet av reppen.

 

Good luck :)

 

Jag skulle gärna vilja veta vad du har för stöd för att fängelsestraff aldrig är aktuellt? Är det den begånga gärningens art du syftar på eller är det en bevisproblematik med uppsåtet eller något annat (som att dubbelbestraffning inte är tillåtet och att både skattetillägg och fängelse då borde vara förbjudet)?

 

Du får det även att låta som att skattetillägg inte är en reell risk men vad gäller skattetillägg så finns ju inget krav på uppsåt vid oriktigt uppgift i 5:1 i taxeringslagen. Däremot kan man hävda att underlåtenheten att lämna korrekta uppgifter i sin deklaration är ursäktlig eftersom rättsläget är oklart i enlighet med 5:14 i taxeringslagen. Är det vad du menar?

 

Eller menar du bara att Cynatx vill skrämmas med fängelse och skattetillägg för att locka fler potentiella kunder?

 

Kan bli en intressant diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(förstår inte varför ni inte vill ses på Strandvägen 7?)

 

Vild gissning: PokerStars har advokater, dessa advokater jobbar inte på Strandvägen utan på Isle of Man. Om du inte kontaktar dem, utan hellre talar med marknadsförarna i Stockholm, känns det riktigt RIKTIGT underligt.... vad vill du egentligen?

 

Om du verkligen menar allvar, bör du kontakta PokerStars advokater genom (håll i hatten) support@pokerstars.com.

 

Slaskpelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får det även att låta som att skattetillägg inte är en reell risk men vad gäller skattetillägg så finns ju inget krav på uppsåt vid oriktigt uppgift i 5:1 i taxeringslagen.

 

Tvärtom, skattetillägg är defintivt det man förväntar sig. Jag vet inte hur insatt du är, men skvs beteende är ungefär följande:

 

"Du ska betala skatt på det godtyckliga vis vi finner lämpligt, gör du inte det blir det åtal, skattetillägg och dessutom kommer vi efter myndighets husrannsakan och beslagtagna loggar från varenda isp / pokersajt som finns se till att du betalar skatt på varenda jävla pott du någonsin spelat."

 

 

Däremot kan man hävda att underlåtenheten att lämna korrekta uppgifter i sin deklaration är ursäktlig eftersom rättsläget är oklart i enlighet med 5:14 i taxeringslagen. Är det vad du menar?

 

Jag menar att en del av de vansinnigheter Cyntax gått ut med defintivt inte är ursäktligt. Tvärtom är det brottsligt.

 

Vid bedömningen av om felaktigheten eller underlåtenheten framstår som ursäktlig ska det särskilt beaktas om denna kan antas ha

 

1. berott på den skattskyldiges ålder, hälsa eller liknande förhållande,

2. berott på att den skattskyldige har felbedömt en skatteregel eller betydelsen av de faktiska förhållandena, eller

3. föranletts av vilseledande eller missvisande kontrolluppgifter.

 

Att t.ex. medvetet fiffla med växelkurs et.c. är inte en ursäktlig underlåtenhet, det är ett brott. Att uppmana till växelkursfiffel är ett brott.

 

Eller menar du bara att Cynatx vill skrämmas med fängelse och skattetillägg för att locka fler potentiella kunder?

 

Cyntax är en självpromotor av stora mått. Om det inte vore för att han saknar utbildning, kunskap och dessutom uppmanar till brott samt sätter pokerspelare i klistret på löpande band skulle det eventuellt vara okej. Som det nu är börjar man ju fundera på att vidta åtgärder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtom, skattetillägg är defintivt det man förväntar sig. Jag vet inte hur insatt du är, men skvs beteende är ungefär följande:

 

"Du ska betala skatt på det godtyckliga vis vi finner lämpligt, gör du inte det blir det åtal, skattetillägg och dessutom kommer vi efter myndighets husrannsakan och beslagtagna loggar från varenda isp / pokersajt som finns se till att du betalar skatt på varenda jävla pott du någonsin spelat."

 

Dåså, jag håller helt med och är nog hyfsat insatt i hur och hur irrationellt SKV agerar. Blir lite upprörd när jag tänker på hur många felaktigt påförda skattetillägg som aldrig blir överklagade pga folk inte orkar/vågar/vet bättre.

 

Jag menar att en del av de vansinnigheter Cyntax gått ut med defintivt inte är ursäktligt. Tvärtom är det brottsligt.

 

Vid bedömningen av om felaktigheten eller underlåtenheten framstår som ursäktlig ska det särskilt beaktas om denna kan antas ha

 

1. berott på den skattskyldiges ålder, hälsa eller liknande förhållande,

2. berott på att den skattskyldige har felbedömt en skatteregel eller betydelsen av de faktiska förhållandena, eller

3. föranletts av vilseledande eller missvisande kontrolluppgifter.

 

Att t.ex. medvetet fiffla med växelkurs et.c. är inte en ursäktlig underlåtenhet, det är ett brott. Att uppmana till växelkursfiffel är ett brott.

 

Jag menade alltså att pokerspelaren som blir upptaxerad ska slippa skattetillägg pga att hans oriktiga uppgift är ursäktlig.

 

Vad gäller ursäktligheten för pokerspelare så skulle jag tro att argumentet är att skattereglerna är så pass oklara att det föreligger en felbedömning enligt andra stycket punkt 2 i taxeringslagen 5:14. Är väldigt osäker på att det håller dock men dåvarande Regeringsrätten har i många fall eftersatt skattetillägg då det handlat om vacklande praxis. Särskilt när det handlar om privatpersoner som antas kunna mindre än exempelvis en företagare vad gäller olika skatteregler. Med tanke på att det inte alls är självklart hur man avgör om en tillhandahållare av pokerspel på internet är att anse som att ha sitt ekonomiska säte inom eller utom EU eller varifrån den huvudsakligen tillhandahåller spelet eller vad som nu ska gälla som bedömningsgrund, så tror jag nog att man kan argumentera för att det finns skäl att eftersätta skattetillägg för privatpersoner. Att medvetet (uppsåt) fiffla med sin skatt är naturligtvis aldrig ursäktligt.

 

Vad gäller Cyntax eventuella brottslighet så krävs det ju uppsåt till anstiftan. Så länge han tror på det han säger och det inte kan sägas att det föreligger ett likgiltighetsuppsåt, så kan han inte dömas även om han har fel.

 

Cyntax är en självpromotor av stora mått. Om det inte vore för att han saknar utbildning, kunskap och dessutom uppmanar till brott samt sätter pokerspelare i klistret på löpande band skulle det eventuellt vara okej. Som det nu är börjar man ju fundera på att vidta åtgärder.

 

Tja, jag anser ju att folk får skylla sig om de snålar på rättshjälpen alternativt betalar överpriser för folk. Eller förlitar sig på råd från ett internetforum. Men visst, all form av konsumentupplysning är ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag vill fortfarande gärna veta vad du stödjer dig på när du säger att fängelse aldrig är aktuellt för en pokerspelare som kan bli upptaxerad för att ha spelat på pokerstars.

 

Ja, fängelse finns naturligtvis i straffskalan, men det är inte _sannolikt_ att man hamnar i fängelse.

 

Det jag vänder mig mot, om det nu inte redan framgått, är att skv godtyckligt tolkar lagen och dessutom gör det lite olika från ärende till ärende. Nu har man t.ex. gått ut med ytterligare ett ställningstagande som på intet sätt klargör alla områden och dessutom öppnar upp för exploatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fängelse finns naturligtvis i straffskalan, men det är inte _sannolikt_ att man hamnar i fängelse.

 

Det jag vänder mig mot, om det nu inte redan framgått, är att skv godtyckligt tolkar lagen och dessutom gör det lite olika från ärende till ärende. Nu har man t.ex. gått ut med ytterligare ett ställningstagande som på intet sätt klargör alla områden och dessutom öppnar upp för exploatering.

 

Beroende av storleken på den undandragna skatten så tror jag definitivt att fängelse för skattebrott kan bli aktuellt. I övrigt håller jag med dig fullt ut. SKV:s ställningstagande är inte allt för sällan ganska fel och blir ignorerade i kammarrätter och HFD (se bl a deras ställningstagande i de s.k. SKF-fallen, där SKV:s bestridande i flera olika mål bestod av deras ställningstagande i frågan och där diverse kammarrätter inte ens kommenterade dem.).

 

Vad gäller det nya ställningstagandet där de säger nettobeskattning, så är det väl bra antar jag, men de går så vitt jag vet emot den lilla praxis som finns från högre instanser. Eftersom ingen pokerspelare kommer att klaga på nettobeskattning och SKV då inte kommer att föra några processor så innebär det att de har gjort om sig till en rättsinstans i frågan, och dessutom, enligt mig, har tolkat befintlig lagstiftning helt fel (även om den lagstiftningen är vansinnig). Det är helt enkelt inte deras jobb att tolka lagstiftning på det sätt de gör, det är ett jobb för våra domstolar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ComHem och har samma problem. Jag har fått upp knappen som ber en bekräfta e-posten pga studsar och bekräftat e-posten.

 

Hej,

 

Om man får upp ett meddelande om att verifiera sin emailadress trots att den redan är verifierad så kanman re-verifiera den och det skall då få bort det här problemet.

 

1. Logga in i klienten, gå upp i lobbymenyn och välj:

 

Konto -> Ändra kont -> Ändra e-postadress

 

2. Skriv in en annan emailadress.

 

3. Gör sen om samma sak igen och skriv in den adress du vill ha registrerad på ditt konto och verifiera den.

 

Du har då återverifierat adressen och du skall då inte få det här meddelandet längre.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om man får upp ett meddelande om att verifiera sin emailadress trots att den redan är verifierad så kanman re-verifiera den och det skall då få bort det här problemet.

 

1. Logga in i klienten, gå upp i lobbymenyn och välj:

 

Konto -> Ändra kont -> Ändra e-postadress

 

2. Skriv in en annan emailadress.

 

3. Gör sen om samma sak igen och skriv in den adress du vill ha registrerad på ditt konto och verifiera den.

 

Du har då återverifierat adressen och du skall då inte få det här meddelandet längre.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Har gjort detta, men det hjälper inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...