Gå till innehåll

PokerStars - Kundtjänst dygnet runt på svenska!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Hej,

 

Couchboy - Om problemet fortsätter så rekommenderar jag att du kontaktar vår support som kan hjälpa dig med detta (eller skickar vidare ärendet för problemlösning av it-tekniker).

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

 

Om han inte vill få nåt svar inom 3-4 månader så är supporten rätt väg att gå iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Lassis - Kan hända att de har en patch på gång? Kolla PT-s forum eller så kanske någon här kan hjälpa till men tyvärr kan vi inte svara på support för 3e-part mjukvara.

 

Dr_Anonymous - Så skall det inte vara, har du något ärende som ligger olöst? Skicka gärna pm till mig eller nytt mail till supporten, så att vi kan hjälpa dig.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att om man har en andel i någon från Kanada och man själv är Kanadensisk. Då behöver man inte betala skatt? Jag tror dom menade med live poker. Anledning, var att man inte betalar skatt på pokervinster i Kanada.

 

Är det likadant i Sverige då? Om jag har stake i någon som kör typ sit-n-go poker. Behöver jag då inte betala skatt? Om han eller hon är svensk, som jag?

 

Någon som vet mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars är skattefritt även i Sverige.

 

Här har du lista på vilka sidor som är skattefria respektive skattepliktiga:

 

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/internationellt/inkomsteriutlandet/pokervinster/klassificeringavpokersidor.4.133ff59513d6f9ee2eb5471.html

Ja. Jag vet att PokerStars är skattefria i Sverige. I alla fall om du spelar på PokerStars.eu. Vilket jag tror dom flesta gör.

 

Någon från PokerStars som kanske kan svara vad som gäller med andelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att det var lite för mycket önsketänkande från min sida. Eftersom jag inte spelar så blir det väl en inkomst. Och då måste jag betala skatt.

 

Eller hur?

 

Edit: Fast om man spelar med någon på lotto via Svenska Spel. Då behöver man nog inte betala skatt om man delar vinsten med någon. Så, vad gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Integrale - Har inte sett någon ännu, vad som komma skall vet jag tyvärr inte.

 

CharlesRane - Välj turneringen med mindre antal deltagare om variansen är ett problem. Av förklarliga och naturliga skäl är den rätt stor i turneringar med 1000+ deltagare.

 

Foppopski - Alla väljer själva vad och hur de anser den bästa taktiken är i den situation du beskriver. Vad som är det bästa i det läget kan andra på forumet hjälpa dig med, men om du tycker att den taktik du använder inte ger de resultat du skulle vilja se så finns det anledning att fundera över om det är optimalt.

 

Scaniac - Hör gärna av dig till support@pokerstars.eu om du fortsatt har problem med android-appen. Enligt beskrivningen ovan verkar din installation inte fungera som det ska.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

 

Ursäkta?

Om den teknik ja använder inte ger de resultat ja vill se så ska ja ändra den?

vad fan ska ja annars göra? ska ja riskera att bli utslagen medans en person som har vare "afk" i 15-20min vinner pengar?

De är ju helt sinnessjukt att det ska va möjligt att vara borta så länge och ändå ha chans på pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hercules - Bäst svar om andelar i spel, på en skattefri sida som pokerstars.eu, är skattepliktig eller ej, får du troligen här på forumet i "ekonomi/skatte"-trådarna eller från skatteverket direkt.

 

Foppopski - Sinnessjukt eller ej? Var och en väljer själv hur de vill spela sina händer. Om någon av dina motståndare vill "lägga" varje hand (genom att sitta ut) är det tillåtet enligt reglerna.

 

Det är enklast att betrakta en spelare som sitter ut som om han lägger sig varje hand. Det är en fullt tillåten taktik och det är upp till var och en att bestämma sin "optimala" strategi. Det finns naturligtvis ingen regel som förbjuder att man lägger sig varje hand.

 

En spelare som sitter ut ger sin motståndare uppenbara fördelar. Spelaren som sitter ut måste fortfarande betala blinds (och eventuell ante) och kan aldrig förvärva några marker till sin stack. Ibland kan en spelare blinda bort sig till en tredje plats och kanske till och med en andra plats, men en spelare som tillämpar den här strategin når oftast sämre resultat i längden än de som spelar sitt bästa spel.

 

Du kan läsa mer om att "stå över" i turneringar här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/sitting-out/

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hercules - Bäst svar om andelar i spel, på en skattefri sida som pokerstars.eu, är skattepliktig eller ej, får du troligen här på forumet i "ekonomi/skatte"-trådarna eller från skatteverket direkt.

 

Men vadå? Jag trodde ni skulle ta tag i den saken. Det är ju till er fördel att jag har andelar i spelare. Och kanske får personer att spela mer på eran sida.

 

Så, måste jag nu själv ringa skatteverket och få svar från olika personer som kanske inte vet ut eller in. Istället för att ni gör som ni gjorde med PokerStars.eu, som "skattefritt i Sverige".

 

Alltså, få ett offentligt svar. Det vore ju mycket bättre för alla.

 

Är det för liten fråga att ni ska bry er eller?

 

Men visst. Ni kan flytta mina inlägg till ekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

CharlesRane - Sorry, missade din fråga. Klienten har en eu-flagga för att det heter PokerStars.eu. PokerStars är ett licensierat och registrerat legalt företag i Malta. Malta är medlemmar av EU. Är det något speciellt du är ute efter?

 

Hercules723 - Att få ett offentligt svar av den sort som du efterfrågar och som finns för pokerstars.eu tar troligen betydligt mycket längre tid. Också oklart om Skatteverket vill publicera eller ge det.

 

Att få ett svar i en tråd i ekonomidelen eller från Skatteverket som individ går betydligt mycket fortare. Det är visserligen något lägre tillförlitlighet, men kanske tillräcklig.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hercules723 Är du svensk medborgare och bor i Sverige och detsamma gäller för den du stejkar, så JA, då är det skattefritt. Ska nog även jävligt mycket till fall du skulle behöva skatta på stejkvinster från spelare som inte bor inom EES heller för den delen, men det är definitivt en knepigare fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kan någon tala om för mig vad i helvete det här är.

Nästan längst upp till vänster på varje bord jag joinar.

Så fort jag klickar på den så stängs min dator av omedelbart, jag har testat det på 2 st olika datorer och resultatet är densamma varje gång.

 

Har ni installerat virus i klienten?

 

000011.JPG

 

http://fuskbugg.se/dl/EOkJFV/000011.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon tala om för mig vad i helvete det här är.

Nästan längst upp till vänster på varje bord jag joinar.

Så fort jag klickar på den så stängs min dator av omedelbart, jag har testat det på 2 st olika datorer och resultatet är densamma varje gång.

 

Har ni installerat virus i klienten?

 

000011.JPG

 

http://fuskbugg.se/dl/EOkJFV/000011.JPG

 

Det är deras 'Football Fever'-promotion, öppnar rutan för de olika uppdragen man ska klara av. Skumt att två olika datorer verkar krascha, funkar felfritt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta?

Om den teknik ja använder inte ger de resultat ja vill se så ska ja ändra den?

vad fan ska ja annars göra? ska ja riskera att bli utslagen medans en person som har vare "afk" i 15-20min vinner pengar?

De är ju helt sinnessjukt att det ska va möjligt att vara borta så länge och ändå ha chans på pengar.

 

trolling???? eller---:-)

då kan ju du folda alla händer du med--inga problem

 

sitout kan aldrig vara ew plus ( obv )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
När tänker ni åtgärda pokerstars hemsidan, försöker komma åt annat än .se domänen med det är omöjligt. blir kickad tillbaka .se startsida hela tiden. sjukt dåligt

 

Jag har klagat på detta på flera olika platser, mail, 2+2, här och får svaret att de vet om det och ska kolla på det. Antagligen bryr dem sig inte.

 

Testat ändra språk uppe till höger? :roll:

 

Förstår du ens vad han menar? Problemet är om man klickar på denna länk som svensk: http://www.pokerstars.com/poker/promotions/omaha-week/ blir man omdirigerad till pokerstars.se startsida. Istället för http://www.pokerstars.eu/poker/promotions/omaha-week/ eller http://www.pokerstars.se/poker/promotions/omaha-week/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...