Gå till innehåll

Stabil internetlina?


kaya

Recommended Posts

Vad har ni för ISP och hur stabila är dom? bor i gbg så jag är mest intresserad av det området. Har haft Comhem en längre tid och dom blir sämre för varje vecka som går, flera gånger per veckar så dör linan, igår 3 gånger! vet inte hur många tusen det kostade mig, orkar inte ens räkna efter. Men nu har Comhem gjort sitt så jag behöver en ny ISP, vad kan ni rekommendera? antar att det får bli adsl för mig.

 

Edit: önskar man kunde ändra topic men det går tydligen inte :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också börjat få problem med min uppkoppling ifrån Comhem. Det började för ca 2 månader sedan och har bara blivit värre o värre. Jag har haft Comhem i över 3 år men har egentligen inte haft några problem med uppkoppling innan. Ser att du också är ifrån Göteborg. Kanske är något lokalt fel hos Comhem?

 

Jag är också intresserad av tips av annan internetleverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor i närheten av Göteborg och har Telia vilket funkar jättebra. Hade BBB innan men gick ner väldigt ofta. Mitt nät nu kanske går ner nån minut typ en gång varannan månad. Har varit med om längre avbrott två gånger på över två år. Ena gången typ 30 min och andra 3-4 timmar.

 

Har också Telia mobilt som backup om det skulle gå ner, vilket jag använde utan problem när jag hade en del modemproblem innan, så det är grymt som backup.

 

Låter nästan som jag jobbar för Telia nu, men rekommenderar dom varmt iaf som nätlevaratör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter nästan som jag jobbar för Telia nu, men rekommenderar dom varmt iaf som nätlevaratör :)

 

+1, nu bor jag iofs på östkusten.. Men måste likförbaskat slå ett slag för telia i diskussionen. Precis som du skriver, några enstaka minuter i månaden kan det hända att det ligger nere men aldrig någon längre tid.

 

Nöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluwajt Har du Telia adsl eller något annat?

 

Så surt med adsl att man måste ha en fast tele lina, det suger verkligen, fascist fasoner. eller har dom ändrat det?

3G kanske? men jag vill spela lite vanliga spel oxå och det går inte med 3g :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att fler o fler verkar få problem med Comhem. Jag hade jätteproblem förra året i GBG och de hävdade att de var ett lokalt fel (i mitt hus/kvarter). Jag lyckades iaf få det uppsagt trots bindningstid kvar. Att de ger kompensation i form av halverad månadskostnad betyder ju väldigt lite för en pokerspelare som spelar någorlunda högt.

 

Kör BBB Adsl nu vilket funkar hyfsat, gått ner korta stunder ett par gånger. Har 3G som backup. Man behöver ej ha telefoni från Telia längre för att kunna ha ADSL.

 

 

 

Lite sugen på att skaffa nån form av dual-setup. Typ ADSL+comhem och sen någon router likt denna: http://www.dustinhome.se/pd_5010077267.aspx

Osäker dock på om den är tillräckligt snabb på att byta uppkoppling när main går ner, någon som är insatt i ämnet får gärna reka router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluwajt Har du Telia adsl eller något annat?

 

Så surt med adsl att man måste ha en fast tele lina, det suger verkligen, fascist fasoner. eller har dom ändrat det?

3G kanske? men jag vill spela lite vanliga spel oxå och det går inte med 3g :/

 

Inte så bra på sånt, men 99% säker att jag har adsl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för ISP och hur stabila är dom? bor i gbg så jag är mest intresserad av det området. Har haft Comhem en längre tid och dom blir sämre för varje vecka som går, flera gånger per veckar så dör linan, igår 3 gånger! vet inte hur många tusen det kostade mig, orkar inte ens räkna efter. Men nu har Comhem gjort sitt så jag behöver en ny ISP, vad kan ni rekommendera? antar att det får bli adsl för mig.

 

Edit: önskar man kunde ändra topic men det går tydligen inte :/

 

Om man spelar med sådana insatser att förlusterna kan bli så stora så vore det nog en bra investering att alltid ha en alternativ uppkopling tillgänglig. Har inte Tele2 eller vem det är fortfarande ett mobilt USB modem abonnemang för 100 kr/månaden. Låter som en prisvärd försäkring i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar med sådana insatser att förlusterna kan bli så stora så vore det nog en bra investering att alltid ha en alternativ uppkopling tillgänglig. Har inte Tele2 eller vem det är fortfarande ett mobilt USB modem abonnemang för 100 kr/månaden. Låter som en prisvärd försäkring i så fall.

 

Det var ju en riktigt bra idé :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
ni som säger att ni kör 3G som backup hur har ni kopplat det?

 

bumpar denna fråga, aldrig kört eller ens testat 3g internet så jag har ingen aning om hur det funkar. går det snabbt att koppla upp sig? är det möjligt att fixa så att den gör det automatiskt då vanliga linan går ner? blir det ingen strul med pokerklienten då man byter ip? måste man starta om klienten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...