Gå till innehåll

BOKTIPS: Turneringspoker


Suppe

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Letar efter en julklapp till mig själv. En eller två pokerböcker. Bra genomgång av både turneringar (SNG & MTT) samt cash games. Helst då inriktat på onlinespel om det gör någon skillnad. Turneringsspel gillar jag bäst så det får vara prioritet ett. Finns det ingen bra som tar upp båda köper jag två böcker.

 

Harringtons bok verkar ha flest röster men det jag stör mig på är att den är i två delar och vad jag förstått så måste man ju i princip ha båda. Ser det bara som ett sätt för författaren att mjölka de stackars pokerspelarna. Så om ni kan rekommendera en likvärdig bok som e billigare köper jag den av princip :)

 

Hoppas på lite förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harringtons bok verkar ha flest röster men det jag stör mig på är att den är i två delar och vad jag förstått så måste man ju i princip ha båda. Ser det bara som ett sätt för författaren att mjölka de stackars pokerspelarna. Så om ni kan rekommendera en likvärdig bok som e billigare köper jag den av princip

 

Det finns inte. Det är den bästa turnerings/sng boken/böckerna. Övrigt utbud är långt ifrån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harringtons bok verkar ha flest röster men det jag stör mig på är att den är i två delar och vad jag förstått så måste man ju i princip ha båda. Ser det bara som ett sätt för författaren att mjölka de stackars pokerspelarna. Så om ni kan rekommendera en likvärdig bok som e billigare köper jag den av princip :)

 

Hoppas på lite förslag.

 

Det skulle egentligen vara en bok men den blev för tjock och otymplig och därför delade de upp den i två delar. De är som sagt överlägsna inom nischen turneringspoker. Ingen annan är ens i närheten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super System II är en uppdaterad version. Det har hänt en del sedan den första boken kom, och det finns ingen anledning att köpa ettan i det här läget. Jag håller med om att Harrington är bra annars.

 

Jahapp, då får det la bli den då :) Verkar som jag kompletterar med antingen theory of poker eller super system version 1. Tvåan verkar vara en utbyggnad med massa spel som jag inte lirar eller ens hört talas om.

 

Tack för svaren. Känns som jag inte kan missa med Harringtons då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
det har kommit en ny bok som heter kill phil, mike matusow sa bla att efter han hade läst halva boken var det den bästa oken om turneringspoker som någonsin har skrivits, han är inte dden enda som säger så.

Tror man med gott samvete kan betrakta allt Mike Matusow säger som rent oljud, vad jag hört snackar han nästan enbart skit. Plus att NLHE (eller FLHE) inte direkt är hans starka sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Köp Harrington on Holdem. Jag har enbart läst Pokerhandboken innan , och är sjukt nöjd med denna bok.

 

+

*Inte massa pladder som inte hör pokern till.

 

*Tror att den passar både nybörjare och lite mer avancerade(passar iallafall nybörjare som mig.)

 

*Han ger som "uppgifter" i slutet av varje kapitel, nästan som ett litet prov om det man precis läst, för att se fall man förstått.

 

* Grymt bra strategier ;)

 

* Lättläst, inte för mycket tex intryckt på varje sida.

 

- Att den är uppdelad i 2 delar.

 

 

Slutsats: Denna bok är definitivt värd att köpa. Annars går du miste om något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

På 2+2's hemsida informeras man om att:

New!! Shipping end of May! Pre-Order Now!Harrington on Hold'em: Volume III

 

Harrington on Hold'em Expert Strategy for No Limit Tournaments, Volume III: The Workbook by Dan Harrington and Bill Robertie, $29.95

 

och

New!! Shipping early June! Pre-Order Now!

Harrington on Hold'em: Volume III

 

No Limit Hold 'em: Theory and Practice by David Sklansky and Ed Miller, $29.95

The definitive text on this exciting game. Taking a theoretical approach, it covers critical concepts like manipulating the pot size, adjusting correctly to stack sizes, winning the battle of mistakes, reading hands, and manipulating opponents into playing badly. It breaks this complex game down with thorough and easy to follow analyses. It's the ideal read for anyone looking to improve their cash game or tournament play. 310p (paper)

 

 

Observera rubriken för Sklanskys bok är rätt citerad.

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...

Harrington 1-3 är fortfarande de bästa. I och med att serien är så omfattande och bra så lär nog detta vara standardverket för turneringspoker lång tid framöver. Harringtons böcker kan ju sen kompletteras med smalare böcker för speciella strategier.

 

Fishmans Online Ace är inte värd att köpa. Boken innehåller inget matnyttigt förutom lite om SnG strategi - och du kan få betydligt bättre strategier för detta gratis (Myssion vet mkt om detta ämne - tror du finner länkar via hans dagbok).

 

Det har kommit en ny bok som heter "The Poker Tournament Formula" av Snyder som fått bra betyg - tydligen en matematisk strategisk approach. Kanske kan vara nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...