Gå till innehåll

BOKTIPS: Turneringspoker


Suppe

Recommended Posts

Har sökt och läst otroligt mycket på forumet men inte hittat något speciellt om böcker för NL och turneringar, mest om PL och FL och det är inget jag inriktar mig på.

 

Ska beställa 2 böcker, helst idag (beror på hjälpen jag får här), och dom ska som sagt inrikta sig på Hold'em NL och turneringar.

Sen skadar det inte om ni kan säga vart jag ska beställa dom också då jag aldrig beställt böcker online förut.

 

Har bara inhandlat en bok tidigare och det är pokerhandboken och den va väl sådär, för mycket omaha,7cardstud osv men visst lärde man sig ett och annat.

 

* Pillar lite och gör denna tråd till en klistrad om tunringsböcker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...
Tack för svaren, beställde Tournament Poker av David Sklansky, gick på ca 280kr med frakt på adlibris.se

 

Den har jag också. Riktigt bra bok, även om den tar upp en hel del saker som inte är så värst intressanta för mig. Hans "The system" skulle man prova på någon gång o se hur det fungerar i praktiken.

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bäste böckerna som tar upp Turneringar är:

 

Satellite Strategy - Tom McEvoy & Brad Daugherty

 

No-limit Texas Hold'em - Tom McEvoy & Brad Daugherty

 

Sedan kommer Championship Hold'em Tournament Hands : Championship Strategies at Limit and No-Limit Hold'em! (The Championship) - TJ Cloutier - Tom McEvoy

 

Sedan kommer ju snart (eller den har redan kommit) Dan Harrington's bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag ska köpa en bok som behandlar turneringspoker (No Limit Hold'Em) och hade tänkt mig Sklansky's Tournament Poker for Advanced Players eller T.J. Cloutier's bok med det långa namnet ,)

 

Jag skulle vilja ha lite kommentarer kring böckerna, det lutar faktiskt åt Sklanskys, men jag har inte hört så mycket om den sistnämnda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en bok som behandlar turneringspoker (No Limit Hold'Em) och hade tänkt mig Sklansky's Tournament Poker for Advanced Players eller T.J. Cloutier's bok med det långa namnet ,)

 

Jag skulle vilja ha lite kommentarer kring böckerna, det lutar faktiskt åt Sklanskys, men jag har inte hört så mycket om den sistnämnda.

 

Köp inte Sklansky's Tournament Poker for Advanced Players, utan köp istället Harrington on Hold'em. TPFAP är intressant, och behandlar skillnaderna mellan cash games och turneringar, men den utgår från att du är en skicklig cash game spelare. Den har betydligt mer likhet med Theory of Poker än säg Hold'em for Advanced Players. Det är abstrakta koncept för hela slanten. Du vill nog läsa den vad det lider, men den är inte en praktisk guide.

 

Dan Harringtons bok Harrington on Hold'em är nog det bästa som finns att få tag på angående NL turneringar just nu. Enda nackdelen är att verket är tvådelat och del två kommer ut i april/maj.

 

Jag gillar inte Cloutiers böcker. Karln kan bevisligen spela poker på en gudomlig nivå, han är dock totalt oförmögen att lära ut det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag tycker Dan Harringtons on Hold'em är ruskigt bra! Den är även lätt och kul att läsa. Jag kan ha lite svårt för att läsa Sklanskys böcker i längre sessioner. Vet inte riktigt varför. Men jag tycker Harrington har en härlig gnista i sin bok. Var dock varnad att den är i två delar. Den första boken (volume 1) tar upp början medan den andra volymen tar upp slutspelet osv.

 

Rekommenderar den starkt dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett en ny bok (på svenska) som släpps i April på adlibris...Ska bli intressant läsning... :)

 

Poker på nätet av Glenn McDonald Pris: 252:-

 

Såg att det fanns några Engelska av samme kille, nån som läst dom??

 

Tydligen Turneringsspel och Onlinepoker som han beskriver i första hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har precis läst David Sklansky's bok "The Theory of Poker" och känner att det är dags för en bok inriktad på turneringar nu. Drar in till akademibokhandeln imorn och köper Harrinton on hold 'em volume I (255 kr med rabattkupong). Har läst lite i forumet och det verkar vara en av dom bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett en ny bok (på svenska) som släpps i April på adlibris...Ska bli intressant läsning... :)

 

Poker på nätet av Glenn McDonald Pris: 252:-

 

Såg att det fanns några Engelska av samme kille, nån som läst dom??

 

Tydligen Turneringsspel och Onlinepoker som han beskriver i första hand...

Pagina är ett förlag som mest ger ut datorböcker. Min gissning är att denna bok mest kommer handla hur man installerar pokerklienter osv. Eller iaf ligger fokus där. (?)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett en ny bok (på svenska) som släpps i April på adlibris...Ska bli intressant läsning... :)

 

Poker på nätet av Glenn McDonald Pris: 252:-

 

Såg att det fanns några Engelska av samme kille, nån som läst dom??

 

Tydligen Turneringsspel och Onlinepoker som han beskriver i första hand...

 

Pokerhandboken är reviderad.. Well och den släpps i Juni annars. Förskjuten 2 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...