Gå till innehåll

Turnbeslut 2.5/5 svs


Recommended Posts

FI spelar 25/2 över 50 händer

 

BossMedia Game #1013229330: Table Diana 27 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 00:11:25 - 2009/05/02

Seat 2: Krick1 (kr393.39)

Seat 3: denario (kr743.71)

Seat 1: riverman.x (kr208.35)

Seat 4: katana (kr426.16)

Seat 5: got_mojo (kr550.96)

Krick1 posts the big blind of kr5.00

riverman.x posts the small blind of kr2.50

got_mojo is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to denario King of DiamondsKing of Spades

denario raises kr17.50

katana folds

got_mojo folds

riverman.x folds

Krick1 calls kr17.50

*** FLOP *** 4 of Spades7 of Hearts6 of Diamonds

Krick1 checks

denario bets kr30.00

Krick1 calls kr30.00

*** TURN *** 4 of Spades7 of Hearts6 of Diamonds10 of Spades

Krick1 checks

denario bets kr75.00

Krick1 raises kr150.00

??

 

 

Jag hade spelat rätt så defensivt postflop innan detta. Antar att det är för dåliga betar både flop o turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som brädan ser ut är det väl inte omöjligt att han sitter med 58, 89 eller TT

 

Känns som att det argumentet går att använda i varje hand, varje given situation och på alla låga brädor. Tänker man alltid så med så starka händer känns det som att man aldrig kommer få in några pengar i potten.

 

Solklar push som majoriteten skriver, men vi får ju räkna med att vara slagna lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det argumentet går att använda i varje hand, varje given situation och på alla låga brädor. Tänker man alltid så med så starka händer känns det som att man aldrig kommer få in några pengar i potten.

 

Solklar push som majoriteten skriver, men vi får ju räkna med att vara slagna lite då och då.

 

Håller med rent generellt. Men sen kan det förstås finnas lägen då man har en read och kanske, kanske lugnar ner sig på turn.

 

Just turnbesluten är de jag jobbar mest med nu. Den hypotetiska "AQ-handen" vi diskuterade i din DB är sånt jag funderar på.

 

Jag har funderat en del på den typen av händer och som jag ser det så bettar man pott(eller liknande på turn) för info. För börjar man checka hamnar man ofta i underläge och det är lätt hänt att man börjar betala genom att syna för att han ska få dra in det han drar för.

 

Bra turnbeslut: BET-FOLD.

Också bra: BET och Fi synar eller lägger sig.

Dåligt turnbeslut: Check-syn.

 

När man bettar för info så gör man det för att man saknar info. Och ibland får man då reda på att man låg under och det är läge att lägga sig. Men det är ändå billigare än att check-syna. Och bettar man inte sina bra händer så kan man glömma att göra några pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med rent generellt. Men sen kan det förstås finnas lägen då man har en read och kanske, kanske lugnar ner sig på turn.

 

Just turnbesluten är de jag jobbar mest med nu. Den hypotetiska "AQ-handen" vi diskuterade i din DB är sånt jag funderar på.

 

Jag har funderat en del på den typen av händer och som jag ser det så bettar man pott(eller liknande på turn) för info. För börjar man checka hamnar man ofta i underläge och det är lätt hänt att man börjar betala genom att syna för att han ska få dra in det han drar för.

 

Bra turnbeslut: BET-FOLD.

Också bra: BET och Fi synar eller lägger sig.

Dåligt turnbeslut: Check-syn.

 

När man bettar för info så gör man det för att man saknar info. Och ibland får man då reda på att man låg under och det är läge att lägga sig. Men det är ändå billigare än att check-syna. Och bettar man inte sina bra händer så kan man glömma att göra några pengar.

 

looooooooo0oooooooooooooOoooooooooool

 

om någon moderator ser Benny's inlägg så kan ni ju radera det. Detta är skadligt för alla som spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med rent generellt. Men sen kan det förstås finnas lägen då man har en read och kanske, kanske lugnar ner sig på turn.

 

Just turnbesluten är de jag jobbar mest med nu. Den hypotetiska "AQ-handen" vi diskuterade i din DB är sånt jag funderar på.

 

Jag har funderat en del på den typen av händer och som jag ser det så bettar man pott(eller liknande på turn) för info. För börjar man checka hamnar man ofta i underläge och det är lätt hänt att man börjar betala genom att syna för att han ska få dra in det han drar för.

 

Bra turnbeslut: BET-FOLD.

Också bra: BET och Fi synar eller lägger sig.

Dåligt turnbeslut: Check-syn.

 

När man bettar för info så gör man det för att man saknar info. Och ibland får man då reda på att man låg under och det är läge att lägga sig. Men det är ändå billigare än att check-syna. Och bettar man inte sina bra händer så kan man glömma att göra några pengar.

Att beta pott för info är generellt en urusel idé. Att beta för info i det här fallet är synnerligen uselt eftersom effektiva stackar är rätt grunda och fi dessutom har massor av händer i sin range som du leder över men som han ändå kan tänkas syna/höja för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att beta pott för info är generellt en urusel idé.

 

Hmm, ok, det måste du ju få tycka och du är säkert en bättre pokerspelare än mig. Just turnbeslut är något jag funderar mkt på.

 

Att beta för info i det här fallet är synnerligen uselt eftersom effektiva stackar är rätt grunda och fi dessutom har massor av händer i sin range som du leder över men som han ändå kan tänkas syna/höja för värde.

 

Jag pratade generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...