Gå till innehåll

Frank Zappa!?!?!?


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Är inte lika insatt som Metaddict men har iaf hört nästan alla Zappas studioskivor. Själv är jag nog faktiskt mest förtjust i det han gjorde med Ensemble Modern precis innan han dog. Så jag antar att Yellow Shark är min favorit. Zappa var trots allt kung live.

 

Jaså vi har en klassisk finsmakare 8-) Hehe. Nämnde inte där, både pga att jag inte har samma stenkoll där, och att det inte riktigt kändes som det helgonbjörre letade efter.

 

Men jag ska lyssna in mig lite mer noggrant på Yellow Shark nu bara för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en svensk dundertalang på trummorna vid namn Morgan Ågren. Han har sitt eget band Mats & Morgan band, med ett annat underbarn på keyboard (som f ö är blind). Morgans stora förebild är Zappa, och blev faktiskt upptäckt av någon i kontakt med Zappa, vilket ledde till att han fick komma och spela med på en konsert i Sverige och senare flyga till USA för att bo och spela med Zappa. Han var då runt 17 bast har jag för mig :)

 

Med Zappa live:

 

Här drar morgan fram sina favvoskivor med Zappa (det som tråden handlar om ja).

http://www.youtube.com/watch?v=Xwo8Nn0t41w&feature=PlayList&p=EC8E5072ECCEC5C4&index=0

 

Det här hör man tyvärr inte så mycket av i radion, men jäklar vad flippad musik!

 

Film för svenska trumskolan "trum" i UR, tillsammans med gitarristen från Meshuggah.

 

Någon får gärna berätta hur man får klippen att visas upp direkt i tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...