Gå till innehåll

Nordic WSOP Expedition 2009


PokerStars_Karl

Recommended Posts

nordic-wsop_header.jpg

 

Hej,

 

Nu har alla nordiska och baltiska spelare chansen att spela livepoker i World Series of Poker i Las Vegas - med våra dagliga $1 000 freerolls och kontantsatelliter!

 

I varje veckofinal är det 20 platser till WSOP Mega Satellite (värda $370 vardera) . I respektive kvalturnering finns det dessutom prispengar att vinna och för spelare som gör sin första insättning erbjuder vi alldeles speciella New Depositor Freerolls.

 

Så här kvalar du in

Kvalturneringarna spelas från 4 maj till den 7 juni. Tre platser till veckofinalen står på spel i varje kvalturnering varje dag, och dessutom prispengar enligt ordinarie prisstruktur i varje kvalturnering.

 

20:10 CET Nordic WSOP Expedition 10 FPP - $100 added

21:10 CET Nordic WSOP Expedition $20+$2

21:10 CET Nordic WSOP $1 000 Freeroll

21:40 CET Nordic WSOP Expedition $2.20+R $4 000 GTD

 

Veckofinalerna spelas varje månad kl. 20:10 CET, med 20 platser till WSOP Mega Satellite värda $370 till vinnarna. $370 WSOP Mega Satelliten spelas den 14 juni kl. 22:30 CET.

 

För att anmäla dig öppnar du PokerStars lobby och väljer flikarna ‘Turnering’ och ‘Regional’.

 

Gratisturneringar för nya spelare!

Om du gör din allra första insättning på PokerStars, så ger vi dig en extrachans. Gör din första insättning med bonuskoden ‘vegas’ så får du en biljett till en av gratisturneringarna Nordic WSOP Expedition New Depositor Freerolls Turneringen spelas varje söndag kl. 19:40 CET, där spelare 1-10 vinner en plats till veckofinalen!

 

Läs gärna mer här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/promotions/vegas/

 

Frågor svarar vi gärna på här i tråden.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack PokerStars!

 

Jag tycker dock att strukturen på veckofinalerna rent ut sagt är dålig. Jag misstänker att det är samma struktur som för EPT Monte Carlo-veckofinalerna (och även tidigare nordiska finalturneringar) i form av den extremt snabba ökningen av blinds och 10 min perioder.

 

Det blir snabbt en slaskturbo-final alá all-in där turen är överhängande. Det borde väl ligga i Stars intresse att inbjuda till bra spel där skickliga spelare tar sig vidare och skickas till EPT-final, WSOP osv?

 

Standardstrukturen på 15 min eller åtminstone 10 min med den mer långsamma blindsökningen vore väl lämpligt på just finalerna? Sen att kvalturneringarna är av mer turbokaraktär kan jag förstå (även om jag personligen tycker att någon av dessa även den bör ha en mer långsam struktur).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack, random_user.

 

Vi uppskattar den här typen av synpunkter och jag skall framföra dem till de som är ansvargia för just den här turneringen. Möjligen "hinner" vi inte ändra upplägget på de finaler som lagts upp redan men vi skall ta det i beaktning inför kommerade turneringar.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En turnering som är 21 årsgräns, men spela gärna freerollen och guarantee för pengarna skull men de tråkigaste av allt att jag är bara 18 år gammal.

3 år till att jag kan spela i WSOP.

 

Det är samma för mig, men du får som sagt inte en turneringsbiljett utan du får pengar att köpa in dig i main event med som du kan använda till vad du vill. Du kan också spara pengarna till en biljett då du fyllt 21.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man köpa in sig direkt i veckofinalen? Jag hittar inte turneringen i lobbyn.

 

Hej,

 

Nej, det är inte möjligt att köpa in sig direkt till veckofinalen. Den kräver att du har en biljett.

 

Turneringen ligger dock uppe under "Turnering" --> "Regional" i klienten.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man kan spara biljettern till main events, men trodde att biljetterna bruka åka ut någon gång.

 

Edit: Du menar turneringsbiljetten som är 370$ som man kan spara, men det vet jag redan.

Även det är 200 paketer som man kan vinnar så kan jag inte utnyttar dom så ta gärna ihop turneringsbiljetten då.

 

Tack för ditt svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man kan spara biljettern till main events, men trodde att biljetterna bruka åka ut någon gång.

 

Edit: Du menar turneringsbiljetten som är 370$ som man kan spara, men det vet jag redan.

Även det är 200 paketer som man kan vinnar så kan jag inte utnyttar dom så ta gärna ihop turneringsbiljetten då.

 

Tack för ditt svar

 

Jo, men asså om du vinner ett WSOP paket så får du insatt 11K$ dollar som du kan använda till att köpa in i main event, annars kan du använda dem till vad som helst. Det svaret fick iallfall jag i en annan tråd, ska försöka hitta den och länka.

 

Edit: http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=54219&page=2 Kolla nere i mitten var Pokerstars representant har skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En turnering som är 21 årsgräns, men spela gärna freerollen och guarantee för pengarna skull men de tråkigaste av allt att jag är bara 18 år gammal.

3 år till att jag kan spela i WSOP.

 

Samma här, är 19. Fan va jag vill lira WSOP :) 2 år till bara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...