Gå till innehåll

100NL, AA utg,Turn beslut.


Recommended Posts

villain är unkown, 14/7/0/0 på 14 händer.

Är detta kallt?

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($103)

Button ($50.80)

SB ($114)

BB ($98.50)

Hero (UTG) ($112.80)

MP ($76.73)

 

Preflop: Hero is UTG with Aheart.gif, Aclub.gif

Hero bets $3.50, 1 fold, CO calls $3.50, 1 fold, SB calls $3, 1 fold

 

Flop: ($11.50) 5diamond.gif, 5club.gif, 4diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $8, CO calls $8, 1 fold

 

Turn: ($27.50) Kheart.gif(2 players)

Hero bets $16, CO raises $43, Hero raises $85.30 (All-In), CO calls $48.50 (All-In)

 

River: ($210.50) 8club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $210.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, hur kan ni säga detta vara standard? Jobbig fold kanske, men den går ju hitta.

Av fi:s syn i position på den floppen kan vi sätta honom på 3 olika hand-ranger:

 

1: En marginell hand som han inte släpper mot CB typ A4, 64, 66-TT

2: En draghand, typ 67 eller flushdraw. som han antingen är för idiotisk att inte slå om med eller så är han övertygad om att du har överpar och inte släpper mot raise, dels för låg Fold Equity för att raisa.

3: Floppat monster typ 44, 55, A5/X5, kanske t o m KK om han inte har nån 3bet-range.

 

När han slår om turn i position kan vi ju utesluta hand-range 1 eftersom han fortfarande bara hade synat (men oftast antagligen foldar turn) med dessa händer.

Vi kan även utesluta hand-range 2, eftersom om han är så vek att han bara synar med draghänder mot CB på flop kommer han ju verkligen inte slå med dem mot turn CB. Kanske om ett andra flushdraw hade kommit på turn hade vi kunnat sätta honom på FD+SD.

Då återstår ju bara bara hand-range 3 och det är ju rätt klassiskt att folk ska köra sina "syn CB och slå om turn" med sina starka händer, tycker detta är att av de lägena där man kan hitta en lätt fold med överpar.

 

 

Finns typ 3 händer som du slår men som jag ser hur handen utspelats så tror jag inte att det är hög chans. Det skulle vara floatad AK, men chansen att han har det är lågt eftersom han antagligen hade 3bettat den pre. Eller tom float för att bluffa turn, men eftersom han synade din push så tror jag inte på det heller. Eller det mest troliga av de händer du slår, typ Kx i ruter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den inte är standard ska du då helt plötsligt börja folda allt utom triss/kåk?

Kan sammanfatta hela min förra post i en mening/fråga till dig. Vilken hand raisar han för värde på turn med som vi slår´förutom några få kombodrag typ FD+Kx?

Om han raisar för bluff så är det ju inte bra att pusha tillbaks mot honom som vi gjort i denna handen. Finns mycket i handen som talar för att Fi inte bluffar här heller, dels att han synar flopp och slår turn t ex. Jag spelar nästan aldrig för hela stacken i dessa lägena.

 

Skulle vara lite för enkelt för FI att bluffa oss om vi inte har en lite bredare range att försvara med även om vi ligger risigt till ibland.

Detta är ett väldigt dåligt argument, hoppas du är medveten om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: orkar inte ta bannen

 

men du har fel Legheliel

 

Vet inte vad du editerat, men du kan ju pröva komma med lite teori angående handen istället för att posta nåt som eventuellt får dig bannad

 

 

För att förenkla det för oss: Vi har AA, spelar för 100BB och det ligger varken färdig färg eller stege ute.

Jo men vilket drag raisar han med på turn där han har mindre fold equity än på flopp? Kan bara tänka mig Kx ruter. Så om vi skulle ta och dra fram en range över hans SYN på flop, RAISE på turn så tror jag den ser ut så här: Kx ruter, massor av starka händer som slår AA t ex 55, 44, 5x och ett väldigt få antal bluffade/floatade händer. Vi har väldigt dålig equity mot hans range, tänk på att den enda värdehanden (för honom) som vi slår är Kx ruter och den är vi inte jättefavoriter mot liksom, sen MASSA bra händer som vi antagligen har 4,95% chans emot (2 outs).

 

Skulle vara intressant om OP kunde outa fi:s hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen förlorade han just den här handen eftersom han lägger upp den, men vik finns inte här mot random fi, seriöst.

 

Legheliel, vilka händer spelar du likadant som Hero och vilka av dom re-pushar/viker du turn?

 

Bara för att han kanske (troligtvis) förlorade just den här handen ska vi inte bli helt resultatorienterade, är väldigt säker på att AA står sig här i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG Legheliel ge upp. I teorin kan du ge honom vilken range som helst, du kommer ändå aldrig ha rätt. Vi spelar mot helt random FI så vi vet verkligen ingenting om vad hans "level of thinking" är. Finns säkert några heelt sjuka bluffar i average FIs range emellanåt samt en hel del kungar.

Fokuserar hellre på average profit och skita i att försöka exploatera utan någon info så får vi in det svinbra och är glada i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry men jag får nog insistera på att vidhålla mina åsikter.

Men börjar bli tjötigt att förklara varför, fundera på dessa två påståendena dock.

 

Kan vi iaf enas om att fi inte synar flopp CB för att sen raisa turn CB med en marginell hand som han kunde tänkas ha synat flopp CB med, t ex: A4 (4x?), 66-JJ, FD, SD. Så vi kan väl enas om att fi antingen har luft eller stål efter han raisar turn?

 

Kolla igenom era databaser och cashgame händer, hur ofta står överpar/TPTK mot en random fi (t ex en 14/7 kille som OP säger att fi är) när han synar flopp CB (speciellt check-syn, check-raise turn) och sen raisar turn.

Jag kan lova att det alltid är slowspel eller floats, det är inte ofta alls nån gör om sin marginella hand till en bluff á la Durrrr, har bara sett de absolut bästa spelarna använda detta movet och det kan ju bara appliceras mot en spelare som förstår att hans spel bara skriker slowspel/styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c/c flop checkraise turnvpå en dragig bräda är INTE en linje som folk vanligtvis tar när dom blufffar...varför skulle han vänta till turn,ist för att göra det enkelt för sig och bluffa flop, för att sedan checkraisebluffa där utan att ha en aning om hero kommer betta igen och dessutom om han bettar igen så har han förmodligen en stark hand.

 

edit: fi i pos ser jag nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle han vänta till turn,ist för att göra det enkelt för sig och bluffa flop
Jätteenkelt, vi raisar CB på flopp som har både steg- och färgdrag och i övrigt ser ut att ha missat allt och alla. Blir säkert bra.

På turn kan han ju knuffa iväg drag iaf och slipper få en autoshove i ansiktet.

 

Vidare är K ett fantastiskt bra kort att bluffa. AA ligger jävligt högt i rangen här men uppenbarligen leder det ändå till diskussion.

 

Känns som vissa här glömmer att vi pratar om poker, inte schack eller annat spel där folk är allmänt omänskliga. Jag själv har inga problem alls med nl100, och är alltså bättre än random, och skulle ändå kunna hamna här med något helt retarderat konstigt då och då. Vidare skulle jag ofta med ett färgdrag vilja dra ett kort och bluffa vettig turn som jag missat. Hade jag då KrXr blir det ju turn en solklar push för värde istället eftersom vi plötsligt leder mot sjukt mycket som inte vill ge upp turn utan strid.

 

Så menar, ni (om det är fler än en) som börjar dra upp "perfekta" (egentligen supernit) ranges och grejer... Vadå, är ni så "perfekta" själva, eller hur tänker ni?

 

Sen, visst, man kan väl även välja att checka bakom turn och syna eller betta rivern istället om man känner för det* men summa summarum har vi hittat en dragig och ändå "tom" flopp, och dragen missade turn, och vi har AA.

 

Om någon vill betta turn och folda för raise gråter jag iaf lite.

 

* Blev lite fel med pos. men poängen var att visst kan vi hitta på lite annat om vi vill. Tror allt är bättre än betfold iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c/c flop checkraise turnvpå en dragig bräda är INTE en linje som folk vanligtvis tar när dom blufffar...varför skulle han vänta till turn,ist för att göra det enkelt för sig och bluffa flop, för att sedan checkraisebluffa där utan att ha en aning om hero kommer betta igen och dessutom om han bettar igen så har han förmodligen en stark hand.

 

edit: fi i pos ser jag nu..

Fi kan mkt väl värdehöja en sämre hand.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås tråden och banna Legheliel.

 

Det är exakt sånna personer som Legheliel som förstör pokerforum genom att försöka leka balla Allan medans han i själva verket är ute och seglar något fruktansvärt och inte borde vara tillåtna att posta i handanalys forum eftersom nybörjare lätt kan ta åt sig av hans poster vilket kommer resultera i katastrof för deras bankrullar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås tråden och banna Legheliel.

 

tycker ärligt att leghliel är en av de få som faktiskt försöker bidra till tråden. synd att han har fel och synd att inte jag heller tänker bidra. men ge han iaf cred för att han försöker.

 

myser lite själv när jag hör folk vilja folda AA här och vet med mig hur löst jag floatar flop och hur mycket jag slowar på turn och hur illa min turnraiserange är här. hela diskussionen känns lite som:

http://blogg.expressen.se/silow/entry.jsp?messid=420329 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker ärligt att leghliel är en av de få som faktiskt försöker bidra till tråden. synd att han har fel och synd att inte jag heller tänker bidra. men ge han iaf cred för att han försöker.

 

myser lite själv när jag hör folk vilja folda AA här och vet med mig hur löst jag floatar flop och hur mycket jag slowar på turn och hur illa min turnraiserange är här. hela diskussionen känns lite som:

http://blogg.expressen.se/silow/entry.jsp?messid=420329 8-)

 

HHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHHAHAHA

 

... va Modafinil är för en slags spelare. men det lilla jag har lärt mig under åren är att man måste kunna släppa såna här händer. det kanske är fel, men jag hade förmodligen gjort det. även om det luktar lite bluff
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...