Gå till innehåll

Någon intresserad av grindkontor i växjö?


manutd

Recommended Posts

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har lagt till archtila på msn, men har hittills inte sett honom online.

 

För min del spelar det ingen roll om kontoret är i stan eller på campus. Jag bor själv nära campus, men skulle inte ha nåt emot att skaffa en bra lokal centralt. Bodde på campus i fem år så jag är faktiskt lite trött på området :)

 

Lägg till mig på msn så kan vi styra upp nåt. mstep03@student.vxu.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med ansvarig på videum idag och där finns i dagsläget inget lämpligt kontor för oss att hyra, dock skulle han återkomma om det dök upp något.

 

Detta leder oss då till ett kontor i stan, då är min fråga: är intresset lika stort för den placeringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vi har bokat möte med 2 st olika fastighetsförvaltare. Den ena lokalen ligger ett stenkast ifrån "Strykjärnet" och den andra ligger mer centralt vid teatertorget i Växjö. Tycker att ett möte vore på sin plats efter de visningarna för att diskutera, hyror, utrymmen etc. Jag och man utd ber att få återkomma när vi kikat på lokalerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hej !

 

För er som inte känner till mig så väl så var jag den som till en början stod på hyreskontraktet på den lokal på söder i Växjö som gällde som grindkontor under ca 2 år. Den stora anledningen till att det projektet lades ner var först och främst p.g.a att hyresvärden ville skriva ett 3års kontrakt med oss. Eftersom den som då stod på hyreskontraktet inte visste hur många spelare som skulle vara kvar( och hur länge )så ville man naturligtvis inte fortsätta hyra den lokalen.

 

Problemet kvarstår idag när man letar lokaler, hyresvärdar nästintill kräver att ett företag står som hyrestagare och helst skriver ett hyresavtal på en längre tid (oftast minst 3 år). Eftersom det inte är tillåtet att bedriva den tänkta form av kontor i en vanlig hyreslägenhet (och enligt min mening lite väl "oproffsigt") så får man helt enkelt rätta sig efter reglerna.

 

Har varit runt och letat lokaler i över ett halvår nu för detta syftet (tillsammans med Man Utd) utan att hitta någon lokal som skulle kunna fylla syftet helt och hållet. Har man väl hittat en lokal så kvarstår problemet att vi MÅSTE få en förankring av de spelare som tänkt vara med på projektet så att vi inte tar en alltför stor risk. Dessutom kan det vara nog svårt att förklara för en hyresvärd vad exakt det är vi sysslar med.....

 

Har sedan tidigare drivit ett pokereventföretag i Växjö men la ner det i samband med att jag fick möjlighet att hoppa på ett annat projekt som jag fortfarande driver idag.

 

Jag har idag en vision att kunna återaktivera detta företag och samtidigt ta steget och utveckla det ytterligare genom att arrangera diverse olika pokerresor/events och skulle därför se en enorm fördel av att köra detta i samband med ett pokerkontor. För den intresserade skulle det isåfall finnas möjlighet att hoppa på tåget och vara med och återupprätta och utveckla mitt eventbolag samtidigt som jag då skulle vara villig att stå på ett hyreskontrakt.

 

I skrivande stund har jag precis talat med en man som har en ledig lokal till förfogande som ligger på teleborg, gångavstånd ifrån Campus. Tyvärr är det en person före som ska komma och kika på lokalen idag men tackar han nej så står den till förfogande.

 

Oavsett hur det går så blir det alltid snabba ryck i sådana lägen då hyresvärden snabbt måste veta om vi tar lokalen eller inte, och för att kunna svara på detta som måste jag veta att jag har ett stöd från ett visst antal personer att signa ett avtal.

 

I min värld och vis av erfarenhet så tror jag att man måste vara minst 10 personer som är committade men helst 12-14st för att det ska finnas ekonomi och trygghet i att gå in i detta projektet över en längre period.

 

Jag föreslår därför att vi försöker konkretisera oss och komma till handling. Mitt förslag är att vi kallar alla som tidigare varit intresserade av ett liknande projekt i detta forum plus alla andra som vi tror kan tänka sig vara intresserade till ett "väckelsemöte". Då har vi möjlighet att diskutera var lokalen bör ligga, vad som är den allmänna uppfattningen av ett kontor och vilken standard det ska hålla, hur mycket det får kosta mm.

 

Mitt förslag på datum/tid/plats är Måndagen den 18:e februari kl 18:00 på Café Tufvan. Jag kan fler tider så hör av er om det är en dum tid.

 

OBS att det inte är någon idé att vi håller mötet om vi bara blir 6-7 personer utan nu krävs det att vi hjälps åt att kalla alla som är intresserade så att detta blir av! För sakens skull är jag tacksam om ni skickar en anmälan så att jag eventuellt kan boka ett eget rum, antingen som ett PM här eller till min mail sueco84@hotmail.com

 

Väl mött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Jag har idag fått tummen upp ifrån hyresvärden att ta över lokalen på Välluddevägen:

 

http://www.blocket.se/kronoberg/Kontorslokaler_nara_Universitetet_25565863.htm?ca=21&w=1&last=1

 

Jag behöver oerhört snabba reflektioner ifrån er som är intresserade av detta för de vill nämligen ha svar nästa vecka, fler står i kö men vi är först just nu.

 

Personligen tycker jag att den skulle passa oerhört bra, nära till campus, fina grönområden runt omkring, nära till matsställen, rymliga utrymmen, konferensrum, gemensamt fikarum.

 

Hyran skulle ligga nånstans runt 1500:- / person naturligtvis beroende av hur många vi blir.

 

Hör av er fort!!!

 

// Calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hej alla glada! Denna tråden har kommit och gått lite från och till märker jag.

 

Jag är alldeles säker på att det finns underlag för att starta ett grindkontor i Växjö det vore mycket märkligt annars eftersom det finns motsvarigheter i andra städer som är bra mycket mindre än Växjö.

 

Problemet är som jag ser det bestående av flera olika saker. För det första går det inte att tillgodose allas behov och önskemål. Kontoret kan inte vara både centralt och beläget på campus samtidigt. Det kan inte vara ett highstakekontor och en studentlya samtidigt etc. För det andra så gäller det att man väl startar ett sånt här projekt resolut för att få stenen i rullning så att det skapas synergieffekter. Till sist gäller det att man har kontinuerlig uppföljning i tråden (som inte jag har ;) ) för att saker ska kunna slå rot.

 

Jag kommer ge tanken om att skapa ett pokerkontor en chans till och såhär har jag en föreställning om hur det ska funka på ett ungefär.

 

Kontoret kommer vara ca 60-100kvm. Det ska helst ha en öppen planlösning fast med möjligheten att sitta i ett tyst rum om man så vill. Det ska finnas möjlighet att ta med/ tillaga sin lunch här och det ska även finnas ett relaxrum med diverse olika förströelser (spel, tv etc). Kontoret ska ses som en gemensam arbetsplats där man drar fördelar av varandras gemenskap men där man också respekterar varandras behov av enskildhet. Emellanåt kan man hitta på lite spektakel som att arrangera någon större turnering eller göra en gemensam utflykt eller hyra in en föreläsare etc.

 

Hyran / person kommer att ligga på ca 1000-1500:-/mån och för att få en liten trygghet i ekonomin så bör man vara beredd att ha en uppsägningstid på 3-6 månader. Antal platser kommer att vara begränsade efter ytans tillåtelse men spontant känns 8-12 pers som en rimlig nivå, kösystem för att komma in på kontoret kommer att tillämpas.

 

Det ska även vara tillåtet att bedriva annan typ av verksamhet än poker som går i linje mot "entreprenörskap", men pokern bör vara huvudanledningen till varför man sitter där. Ta mig själv som ett exempel; lirar inte särskilt mycket poker men skulle göra det om jag hade ett kontor att gå till och där jag samtidigt skulle kunna syssla med mina andra projekt och förhoppningsvis kunna få tips och idéer av andra.

 

Kontoret ska vara tillgängligt dygnet runt, det är inte tillåtet att ta med kompisar eller andra personer som inte tillhör kontoret. Ett alternativ kan vara att det finns en "drop-in plats" för laptops som man får nyttja mot betalning.

 

Med risk för att bli tjatig så ber jag er som uppriktigt är intresserade av att tillhöra ett grindkontor att höra av er, antingen här i forumet eller med ett PM. Ert intresse är basen för om jag överhuvudtaget ska orka bry mig att utforska möjligheterna så HÖR AV ER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...