Gå till innehåll

Hur vanligt är det att man behöver legitimera sig?


pokerface

Recommended Posts

Har hört att det förrekomer att innan man får ta ut pengar måste legitemera sig och skicka kopia på Pass, Visa etc.

 

Hur vanligt är detta?

 

Och om man händer, kan man skicka det via email eller måste det vara via FAX (inget kul att ringa USA på en fax man inte har)?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att göra detta hos Ladbrokes när jag hade förnyat mitt VISA kort för att kunna ta ut pengar.

 

Tog då kort med min digitalkamera och mailade in uppgifterna.

Bild på körkortet, fram och baksida på VISA-kortet, samt en räkning där man såg min adress.

Fungerade bra, och inga bedragare har man råkat ut för ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man dölja sifferinfo på VISA-kortet?

 

Jo då det brukar gå jätte bra att dälja de 8 sifforna i mitten. Bara att du iaf har med de 4 sista, men jag brukar alltid ha med de 4 första och de 4 sista när jag skickar in till de sidor. De jag har behövt skicka in till är Betsson och sedan även för att verifiera mitt Neteller konto. Tycker det känns tryggt när det krävs dock!

 

Det jag däremot tycker känns allt annat än tryggt är Cryptologics utskick av PIN via snailmail. Förstår inte att de gör det av säkerhetsskäl. Personligen ser jag hellre mina uppgifter behandlas av ett antal servrar än att den går genom alla postkontor tills den kommer till mitt hem. Bara jag kanske dock?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det jag däremot tycker känns allt annat än tryggt är Cryptologics utskick av PIN via snailmail. Förstår inte att de gör det av säkerhetsskäl. Personligen ser jag hellre mina uppgifter behandlas av ett antal servrar än att den går genom alla postkontor tills den kommer till mitt hem. Bara jag kanske dock?

 

Det kan väl inte bli mycket säkrare än så.

Om nån på posten skulle sno din PIN har de ju ingen nytta av den eftersom de saknar ditt lösen. Att postkillen som lyckades ta din PIN också skulle vara samma person som kom över ditt lösen är ju ganska osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...