Gå till innehåll

Recommended Posts

Party Poker No-Limit Hold'em, $5.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($1197.62)

SB ($249.89)

BB ($3109.23)

UTG ($992.50)

 

Preflop: Hero is Button with :Qs:, :Qc:

UTG bets $20, Hero calls $20, SB calls $17.50, 1 fold

 

Flop: ($65) :4c:,:2s:, :2h: (3 players)

SB checks, UTG bets $48.75, Hero raises $130, 1 fold, UTG raises $322.50, Hero ?

 

UTG är semiaggro reg. Flattar QQ då BB gillar att squeeza med marginella händer och har gjort så en del. Ligger i fejd med annan forumit ang. linje samt rimlig range för fi. Vore tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

why? Får man inte in pengarna bättre genom att syna flop och skeppa in på turn istället?

 

Verkar som fi vill ha in pengarna nu, på turn kan massa skrämselkort komma som stoppar actionen. Säg att fi har JJ turn A, mkt jobbigare att få han att stacka av plus att man själv blir orolig för esset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt svår att sätta range från start då det mer är timing som avgör öppnandet. Med det antagandet så borde fi ha en 2a eller KK,AA,44 något mer än 10% av gångerna efter CO-betten.

I och med att stackarna är så pass stora så blir det ganska svårt.

Skulle tro att efter raisen från honom så har han dig piskad ca 50%.

Detta betyder att man ska folda om fi spelar perfekt poker.

I detta fallet kommer han dock ofta att betala av med sämre och denna sämre utgör faktiskt en ganska hyggligt stor del av hans HD.

Skulle syna här, troligen syna turn, annars c och betta river.

 

Sådana här situationer vill man hellst inte vara i med höga pocket utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand då typ hälften vill dega flopp och andra hälften vill syna och få in det på blank turn.

 

Jag lastade iaf. Den stora frågan är ju som sagt vad som ska syna, även om vi har underreppat handen? Om vi bara synar, hur ofta bluffar fi på en blank turn och han får aldrig fold equity om jag betar. Betar han 88-JJ på blank turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand då typ hälften vill dega flopp och andra hälften vill syna och få in det på blank turn.

 

Jag lastade iaf. Den stora frågan är ju som sagt vad som ska syna, även om vi har underreppat handen? Om vi bara synar, hur ofta bluffar fi på en blank turn och han får aldrig fold equity om jag betar. Betar han 88-JJ på blank turn?

 

Aldrig någonsin. Vi reppar dessutom precis samma styrka som om vi shippar in det på flopp, något mer t.o.m.

 

Edit: Tror potkontrollen är rätt stor på par under oss på turn, men shippar vi flopp har han inte så mycket val efter linjen han tog. + Vi får bort ev. Kx, Ax bluffar på flopp (Så det finns ju vissa argument för att ta ner potten nu än att låta han dra till sina 3 outs eller något, även om det är litet) + Scarecards som Xlars pratat om vilket jag tyckte han gjorde bra nog utan att jag skulle behöva förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...