Gå till innehåll

Spela poker utomhus i solen på bärbara


awa81

Recommended Posts

Hej!

 

Nu när våren är här vorde det riktigt trevligt att kunna sitta utomhus på balkongen och grinda poker på bärbara datorn. Detta medför dock en del problem.

 

1. När solen lyser direkt på datorn kan detta vara direkt skadligt för den, överhettning osv.

2. Solen gör också att det blir svårt att se på skärmen

 

Finns det någon bra lösning för detta?

 

Ren spontant kanske jag kan tejpa ihop lite kartongbitar och bygga ett solskydd för datorn. Men det borde ju redan finnas några färdiga lösningar för detta problem.

 

Det skulle vara riktigt skönt att få lite sol samtidigt som jag grindar i sommar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit in på en databutik och snackat med en man som visste en del.

 

Han tyckte att dessa laptopsunshade var ganska värdelösa, det hjälper inte så mycket.

Han berättade att det ska finnas någon form av glasskiva som man kan sätta över en laptop som tar bort UV ljus och lite annat, men eftersom de kostar ca 1700kr och de hjälper inte heller så mycket så rekomenderade han det inte med tankte på priset.

 

Vissa datorer som man t.ex. använder på båtar har sådant glas inbyggt men en sådan laptop kostar mellan 35-40 000kr. Och eftersom jag redan har en ganska ny laptop känns det inte aktuellt.

 

Det verkar helt enkelt inte finnas någon bra lösning på detta I-lands problem.

 

Om någon här vill bli rik så uppfinn något som löser detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...