Gå till innehåll

FLT - AA vs. par på bordet


demondred

Recommended Posts

Första handen för dagen.

 

Är på jobbet när jag skriver det här så jag ska försöka komma ihåg så mycket som möjligt.

 

Texas Hold'em FixedLimit £1/£2

 

Fullt 10 personers bord

 

Seat 1

Seat 2 - SB

Seat 3 - BB

Seat 4

Seat 5

Seat 6

Seat 7

Seat 8<-- jag

Seat 9

Seat 10

 

Som sagt, jag har just satt mig ner och betalat BB i sen position.

 

** Dealing down cards **

Dealt to -> Seat 1: AA

 

Perfekt tänker jag, Bra position och allt.

 

Seat 4 - Call

Seat 6 - Call

Seat 7 - Raise to 2

Seat 8 - Raise to 3

Tänker inte särskilt länge utan höjer för att få bort lite skit kort och för att få lite mer pengar i potten.

 

Seat 9 - Fold

Seat 10 - Fold

Seat -1 Fold

Seat 2- Call

Seat 3 - Call

Seat 4 - Fold

Seat 6 - Call

Seat 7 - Raise to 4, och det är cappat

Alla som är kvar callar

 

** Dealing Flop ** : [ 4d, 6s, 6h ]

 

Alla checkar till mig

 

Seat 8 - Bet 1

Seat 2- Raise 2 - Känns inte bra, är redan här säker på att han har en 6:a

Seat 3 - Fold

Seat 6 - Call

Seat 7 - Call

Seat 8 - Call

 

** Dealing Turn ** : [ 9c ]

 

Seat 2 - Bet

Seat 6 - Fold

Seat 7 -Fold

Seat 8- Call - Alla andra har foldat så det är bara jag och SB kvar. Potten är kanska stor ca: £30 eller nåt liknande, Tänker att jag vill se hans 6:a

 

** Dealing River ** : [ Jh ]

 

Seat 2 - Bet 2

Seat 8 - Call - känner mig slagen redan innan jag ser hans kort, men jag vill gärna se vad han callade 3 bets pre-flop med.

 

Board Shows [4d, 6s, 6h, 9c, Jh]

 

 

Seat 2 shows - 2d-6d for Three of a kind sixes

Seat 8 shows - AA for two pair Aces and sixes.

 

*min första tanke*

JÄVLA TOMTENISSE

HUR FAN KAN MAN CALLA 3 BETS MED 2-6!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

jaja iaf spelade ett tag till, fick inga kort och när jag fick det så missade jag floppen gick ner mig £40. Men idag är en ny dag med nya kort.

 

 

"Patience is a virtue"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något du som du undrar om du borde göra annorlunda eller? Tycker faktiskt att det luktar ganska mycket bad beat över det här, eftersom handen spelades enligt formulär 1-A och du rimligen inte kunde gjort något annorlunda.

 

Jo, du borde inte posta mörken frivilligt, mörkarna kostar alldeles för mycket som det är i längden ändå utan att du frivilligt donerar ännu mer. Live så finns det någon motivation för att göra det, men online så behöver du bara vänta någon minut så har du mörken, finns alltså ingen anledning att vara så otålig.

 

Det enda jag skulle gjort annorlunda skulle väl varit att fundera på att höja igen på floppen, men jag skulle nog inte gjort det. Eller, jag skulle kanske gjort det ändå, jag gillar att höja. Men jag skulle inte rekommendera att man höjer här om man inte känner till check-raisern som en vettig spelare, i så fall är hans handlingar jäkligt inkonsistenta med en sexa och han har antagligen ett mindre överpar än du och försöker bli av med överkorten. Då är det valueraise som gäller. Mot den generiske tomten så är sexan dock hyffsat trolig när han check-raisar fältet på det här viset.

 

Potten är enorm så det är bara att syna ned här, särskilt som han faktiskt skulle kunna tänkas spela så här med ett överpar till floppen också, konstigare saker har hänt. Eftersom han check-raisar ett så stort fält så är jag villig att ge honom cred för att antagligen ha en sexa, så jag rekommenderar inte valuehöjningar. Och det är ju ingen större poäng med att höja ut folk om du antagligen redan är slagen och de som värst har 2-3 outs mot dig. Ok det kan finnas en 75 men a) det är jävligt otroligt och b) han foldar inte den handen om han är så dum att han tog den till floppen. Det finns ett par händer utan sexor som passar in i hans beteendemönster, alltså synar du ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på handen igår kväll när jag somnade.

Jag hade troligen 0 eller 1 out. De andra som var med i handen som senare foldade satt nog på kvarvarande två ess. AQ eller AK, eller till och med A9s ner till A2s. Tror inte de satt med överpar. Då de skulle ha callat ner hela vägen så som jag gjorde.

 

Ville inte re-raisa han på floppen heller, eftersom det kändes som han verkligen hade en 6:a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar inte så mycket för chansen att dra ut som för chansen att fienden sitter på TT eller något sånt. Den sannolikheten behöver inte vara så stor, och så orimligt är det ju inte att han hade exempelvis 88 och försökte cleara fältet.

 

Hur som helst, på floppen är det så monstruöst många bet att du måste syna ned om det bara kostar dig 2,5 stora bet till. Om du inte synar ned här så kommer du bli grymt utnyttjad av spelare som försöker blåsa ut folk med små överpar, stora kort osv. På floppen så har du ju för övrigt odds att dra till ett av dina ess, räknar vi implicta odds så räcker det nog med att bara ett ess i snitt är levande. På turn så är du uppe mot en spelare, det går bara inte att lägga sig då med mindre än att han visar dig sin hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste kämpa emot ilskan som kommer över att han synar 3 bets 62o. Det är dessa dingdongs som gör att du går plus, du måste hela tiden tvinga dig själv till att inse det.

 

(Dock vet jag hur man känner sig just då, men jag försöker hela tiden övertyga mig själv om att jag har tjänat en massa teoretiska pengar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Reraisa floppen varje dag.

 

I mina games (partys 0.5/1) garanterar jag dig att det är EV+ att reraisa på den där floppen mot en okänd motståndare. Vem vet, det kan ju vara en klok spelare som höjjer med sina överkort för att tunna fältet, likväl en idiot som vill testa och "straffa" preflop höjarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...