Gå till innehåll

Hårdaste motståndet jag stött på (NL holdem)


Ugrath

Recommended Posts

Letade efter lite info om hur motståndet på full tilt var innan jag började där själv men hittade egentligen inget. Här kommer ivf lite info för er som funderar på att börja grinda NL holdem på full tilt. Snittborden på NL100 9 handed är runt 14/10 vpip/pfr, dvs "proffssiffror". Spelarna är aggresiva och fiskar fanns det i princip inte.

 

Har även spelat lite NL50 där är snittborden snarare 15/7 men motståndet är ganska tufft.

 

Full tilt verkar verkligen vara ett "proffsnätverk" :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.... Kan du förklara vad siffrorna betyder för en fisk som jag.

:shock:

 

14% av ggrna lägger spelare in pengar i potten frivilligt

10% av ggrna höjer spelarna innan floppen

 

Detta innebär att varenda spelare i princip höjer innan floppen varje igång de gillar sina kort istället för att limpa. Fiskar kan ligga runt 25%+ vpip och oftast under 5% pfr vilket gör en stor skillnad.

 

Jag försökte table-selecta men gick inte. Spelade senast på prima-nätverket och det är verkligen enorm skillnad i spelarmaterial. NL50 euro på prima var de flesta borden 20/5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14% av ggrna lägger spelare in pengar i potten frivilligt

10% av ggrna höjer spelarna innan floppen

 

Detta innebär att varenda spelare i princip höjer innan floppen varje igång de gillar sina kort istället för att limpa. Fiskar kan ligga runt 25%+ vpip och oftast under 5% pfr vilket gör en stor skillnad.

 

Jag försökte table-selecta men gick inte. Spelade senast på prima-nätverket och det är verkligen enorm skillnad i spelarmaterial. NL50 euro på prima var de flesta borden 20/5.

 

Ok, nu har du iof redan täckt prima och FTP men har du liknande analyser av flera sidor? Exempelvis på b2b/entraction skulle en sådan här analys vara välbehövligt..:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa jävla klienten någonsin dock, gjord för att spela poker till skillad från typ ongame, pkr osv.

 

+1

 

 

OnT: Mkt grinders sure, dom flesta har dock läckor som är relativt lätta att hitta, iaf på NL50/NL100.

 

lol.. nu verkar det som att jag anser mig själv vara mkt bättre än dessa grinders, inte så jag menade, aja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Känns som detta gäller STT också. Har spelat en del STT på andra sidor, typ Everest och Betsson, vilket är otroligt lätt motstånd. Av någon jävla anledning ska jag ju spela på FT på mikro-STT, och börjar smått vänja mej, men fick en shock första 20 borden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

 

OnT: Mkt grinders sure, dom flesta har dock läckor som är relativt lätta att hitta, iaf på NL50/NL100.

 

lol.. nu verkar det som att jag anser mig själv vara mkt bättre än dessa grinders, inte så jag menade, aja.

 

+1. Det gäller dock att hitta de läckorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poker är anpassning till motståndet, i grund och botten. Men visst, det tar lite längre tid att vinna mot någon som inte vill förlora sina pengar!

 

A. Jag vill bli skillad på poker genom att möta duktiga regs och vinna lite.

B. Jag vill kunna vinna mycket utan att behöva vara superskillad och möta inkompetent motstånd.

 

Jag hade också hoppat över FT om jag valt en cg-karriär på lowstakes. Finns bra mycket jävla enklare sidor att plussa på. Och att prata klient som är anpassad för att spela poker eller inte är ju bara nonsens, jag spelar för att vinna och i möjlig mån kanske att bli bättre och faktum är att man plussar bra mycket enklare på typ PKR än på FT oavsett vilken typ av spelare man är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...