Gå till innehåll

Ersättning när internetuppkoppling dör?


Kajjan

Recommended Posts

Undrar om någon har koll på detta. Kan man få ersättning när internet försvinner och man på så vis förlorar pengar man investerat i en turnering?

 

Anledningen till att jag undrar var att följande scenario utspelade sig nyss:

 

Jag bor på Växjö campus och var 19.20 i slutet på en SnG-session. Jag hade 4 SnG:s á 22$ kvar som höll på att avslutas när internet dog..Tänkte genast att det var något med min lina som krånglade så jag tänkte dra in till grannen å lira klart men även deras och övriga campus internetuppkoppling var död... En halvtimme senare (när blindsen ätit bort mig ur alla 4 turneringar) kommer internet tillbaka.

 

Inga stora pengar jag förlorade men det hade varit bra att veta till en annan gång. Nu hade jag tur att jag inte spelade så högt och att de flesta turneringar redan avslutats.

 

Någon som vet vad som gäller? är det någon mening att jag klagar på min internetleverantör alternativt hyresvärd?(internet ingår i hyran så det kanske är de som har skyldigheten att förse mig med internet?)

 

MVH

 

Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hade glocalnets internet så dog det ibland. Klagade och tyckte att dom skulle kompensera mig för pengar jag förlorat i turneringar.

 

Då hänvisade dom mig till deras kontrakt som jag skrivit på där det stod att Glocalnet inte kunde hållas ansvariga vid förlust av pengar om internet gick ner eller nått sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om någon har koll på detta. Kan man få ersättning när internet försvinner och man på så vis förlorar pengar man investerat i en turnering?

 

MVH

 

Kajjan

 

Funkar de likadant om man som jag har internet som ingår i hyran då? Frågan är om hyresvärden, som har skyldighet att förse mig med internet, har tänkt på att skydda sig mot sådant.

 

I hans skyldigheter ingår liksom inte att betala dig vid förlust när du förlorar en pott i poker för att internet går ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att jag hyr ett rum i källaren av en kille:-) Jag bor hos hyresbostäder i växjö som måste ha iaf 1000 lägenheter.. Hyresbostäder ersätter skador och ekonomiska förluster vid strömavbrott. Samma sak där, det ingår i hyran. Varför är det då långsökt att tro att de skulle finnas en möjlighet till ersättning nu? Självklart var det elbolaget som betalade dem å de som i sin tur betalade mig vid elavbrottet. Men samma grej kanske kunde (läs borde) gälla här. Även om jag tror att föregående inlägg varit "spot on" när de sagt att jag inte kommer få ersättning.

 

Men tack för svar iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ju avtal för ersättning när elen stryker med. dock är väl det en ganska modern historia, typ 3år eller så. vore konstigt om inte det kommer gälla även för internetuppkoppling, dock handlar det då om att du slipper betala för uppkopplingen under krasch, snarare än ersättning för inkomstbortfall etc som följd av kraschen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sitter med nötterna i en $140k pott på 300/600 och den andre killen pushar in i dig och nätet går ner precis innan du hinner trycka call. Ska de ersätta dig då också?

 

Det är ju du som försätter dig i den där situationen. Inte din ISP. De lovar inte 100% availability. Det kan ingen göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att jag hyr ett rum i källaren av en kille:-) Jag bor hos hyresbostäder i växjö som måste ha iaf 1000 lägenheter.. Hyresbostäder ersätter skador och ekonomiska förluster vid strömavbrott. Samma sak där, det ingår i hyran. Varför är det då långsökt att tro att de skulle finnas en möjlighet till ersättning nu? Självklart var det elbolaget som betalade dem å de som i sin tur betalade mig vid elavbrottet. Men samma grej kanske kunde (läs borde) gälla här. Även om jag tror att föregående inlägg varit "spot on" när de sagt att jag inte kommer få ersättning.

 

Men tack för svar iaf

 

ÄR DU PÅ RIKTIGT ?????????

 

congrats_retard.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär ju ändå inte hinna switcha till backupen i en cg-pott så det är väl främst för dem som kör turrar, eller kan man lösa det på något sätt?

 

Vore schysst med nåt script för mobila abonnemanget som körs vid dc på fasta nätet.

 

Två datorer? En inkopplad på fasta nätet och en på det mobila. Klienten alltid redo men inte inloggad på det mobila nätet. Bara man spelar på en site med hyffsad timebank så lär det ju funka även i CG.

 

Lite kostsamt om man lirar NL10 kanske, men ska man ändå ha ett mobilt bredband som backup lär man ha ett par tusingar att lägga på en extra dator att ha i fall att.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...