Gå till innehåll

bästa/sämsta spelare på nl50 entraction?


SyncMaster245

Recommended Posts

Hittade nyss omstarten där efter att ha slaktat rullen pga flytt.. So far känns motståndet sjukt soft om man jämnför med prima iaf.

Finns väl några stabila grinders, nog bara lirat 2k händer eller något men känner iaf igen DDrogba. Kör utan stats men har uppfattat honom som nit, vilket jag har gjort av alla regs so far.

 

För er som vet, är nl100 stor skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL50 är svårare än NL100/NL200. Iaf på shorthanded.

Dom är mycket tokigare på NL100/NL200-sh.

På NL50 håller de i pengarna mycket hårdare.

Det är ju såna här tips jag behöver! Visste att det kommer bli lättare på en högre nivå. Blir slaktad på NL50, men nu måste jag bara låna lite pengar så jag kan köra NL200 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju såna här tips jag behöver! Visste att det kommer bli lättare på en högre nivå. Blir slaktad på NL50, men nu måste jag bara låna lite pengar så jag kan köra NL200 istället.

 

Du har förstått vad det hela går ut på. Sen minst 10-12 bord också, glöm inte det. Det blir för lätt annars och omöjligt att fokusera på småpengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, det låter vettigt.
Det är ju såna här tips jag behöver! Visste att det kommer bli lättare på en högre nivå. Blir slaktad på NL50, men nu måste jag bara låna lite pengar så jag kan köra NL200 istället.
Jag levlar inte, jag är inte ironisk. För mig stämmer det extremt bra. Jag har inte en chans på NL50. Dom betalar ju inget på NL50 :(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah jo men i längden gör dom de. Däremot så är preflopspelet mkt tajtare på nl50, so far har jag nog vunnit kanske 1 av 8-10 AI pre. En del otur kanske men tror folk kan få för sig vika qq-ak på nl50 då jag bara varit uppe mot kk och aa.
På NL100 ska du inte vika JJ ens. Där är du ofta uppe mot TT-88!!! Jag ser dårar gå all-in med QJs på NL100/sh.

Men varför berättar jag detta. Håller er till NL50 så tar jag NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På NL100 ska du inte vika JJ ens. Där är du ofta uppe mot TT-88!!! Jag ser dårar gå all-in med QJs på NL100/sh.

Men varför berättar jag detta. Håller er till NL50 så tar jag NL100.

 

Ne stackar jj i blindsen på nl100, tror nog jag kan göra de på nl50 med men sjukt att aldrig få in den bra med qq och ak =( Snart nl100 dock om jag bara kör på lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som mest lirat på nl 50 men varit uppe och nosat på nl 100 ett par gånger men brukar backa och va tvungen att gå ner :( Men nu har jag lirat några dar uppe på nl 100 igen. Vore riktigt schysst med en lista bra spelare där som man ska tänka efter lite extra när man lirar mot.

 

Idag så lirade jag en del mot psyket123 svensk... någon forumit? Blev väl inte imponerad av han vågar jag väl säga. Speciellt när han bluffbettar alla gator (slutligen allin) helt tom utan nåt särskillt drag... Men jag är ju nl 50 fisk det kanske va något pro move som jag inte förstod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psyket123 svensk... någon forumit? Blev väl inte imponerad av han vågar jag väl säga. Speciellt när han bluffbettar alla gator (slutligen allin) helt tom utan nåt särskillt drag... Men jag är ju nl 50 fisk det kanske va något pro move som jag inte förstod
Jag har spelat en del mot honom också. Han lirar nog ganska mycket, så man kan väl anta att han plussar lite.

Andra spelare man ser ganska mycket: Melad1ck, juhis_79, Petre_AA, QUAD_DMG, Kaiserjohn, "DUKE".

Jag återkommer med flick nicks...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax:

 

Trolla inte mer här nu, för du kan inte vara allvarlig med dina förstaposter i tråden va? Betalar tajtfisken verkligen inte av dig på NL50? Hur fan ska vi då ta hans pengar? Svårexploaterade nits på entraction imo. :-)

Jo, självklart. Då bluffar vi mera och stjäl potterna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Bump.

 

Grindar enbart NL50 just nu med målet på att nöta NL100 innan det stundande nyåret. Som många säger så är det svårt att vinna "enkelt". Inget fel på NL50, trivs bra där, men det känns som att NL100 är sämre rent generellt. Har dock aldrig testat nivån så kan egentligen inte yttra mig. Någon annan?

 

Rent allmänt så känns det som att nivån blivit mer grinderstätare ju mer höstdagarna går. :-(

 

För stunden så är Marubozu, hupenola och weaktight tråkigast att möta. Finns en hel drös nitiga, men dessa undviker man av ren automatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vänligen observera att det följande gäller Prima och ett litet sample, men jag ligger:

 

+4.5 bb/100 över 10k händer NL0.25/0.5€

 

och

 

+7.1 bb/100 över 5k händer NL0.5/1€

 

Tycker helt subjektivt, och säkert pga perception bias av olika slag, att snittspelaren är sämre på 0.25/0.5€ men att jag har stött på klart värre maniacs/tiltfiskar på 0.5/1€.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...