Gå till innehåll

Vad kan man uträtta med 1k på NL50?


DrCox

Recommended Posts

I syfte att få tillbaka lite sug för pokerlirande så känns det som rätt steg att köra igång en dagbok så här på söndagsförmiddagen.

 

Kort presentation av min pokerbakgrund:

Jag har lirat under3-4 års tid och blandat det mesta, från SNG upp tom $50-nivån, till FL(10/20) och NL där jag som högst var uppe på NL400. NL 6max ser jag dock som mitt bästa spel och det är där som jag tänker lägga mitt krut framöver.

Jag uppskattar att mina vinster totalt är stax över 250k SEK men jag har inte örnkoll på den biten.

 

De senaste månaderna har dock det mesta gått i stå. Jag har väl typ spelat +-0 under feb-april och bara plussat på RB. Det största problemet är dock att suget har försvunnit mer och mer i kombination med att jag gång på gång blivit "tvungen" att plundra min rulle. Jag tänkte därmed dra igång ett lättsamt(nåja) projekt med de ca $1000 jag har liggande på mina Prima-konton och se hur man kan få dem att växa.

 

Tanken är att starta med 20BI på NL50-nivån och försöka ta mig till NL100 (med iaf 20 inköp) så fort som möjligt. Även om det finns mer pengar att ta av så känns det faktiskt helt rätt att köra så pass lågt ett tag, då jag ändå, för tillfället, inte har riktigt det fokus jag tycker krävs för högre nivåer.

Förhoppningsvis växer fokus, självförtroende, diciplin och bankrulle ordentligt de närmaste veckorna.

 

Kommer att köra på Prima då det är där mina pengar ligger och skräpar för närvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen avklarad. 306 händer och $39.

Skönt att starta grönt.

 

 

Trots en bra start så avslutades dagen bajs och med ett back på $290. Tycker ändå att jag spelade stabilt under dagens 1440 händer. 18/15/3 lirade jag vilket väl är lite tightare än jag brukar. Tror dock att det kan vara lönsamt på NL50 att tighta till spelet ock köra väldigt ABC....

 

Nåja, förutsättningarna är lite pissigare nu än tidigare men det är bara att köra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta är spewigt eller lönsamt. FI spelar 50/18 och jag är rätt säker på att vi kan utesluta en stark hand när han pottar. FD QJ ett mellanpar eller ren bluff känns som en stor andel av hans range. Har sett många sådana spel på NL50 och det är ytterst sällan starka händer.

Min avsikt var att checkraisa en satsning men då han pottar så är det bara push eller vik som gäller.

Åsikter?

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($102.51)

Button ($53.67)

Hero (SB) ($57.81)

BB ($58.64)

UTG ($60.80)

MP ($104.44)

 

Preflop: Hero is SB with 10club.gif, Aspade.gif

2 folds, CO bets $2, Button calls $2, Hero raises $8, 2 folds, Button calls $6.25

 

Flop: ($19) 8spade.gif, 10spade.gif, Kheart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $19, Hero raises $49.31,

 

 

 

När SB bara synar så tolkar jag det som en färdig hand(flush), ett högt ruter eller ett Ess som han inte vill spela för hela sin stack med. Finns det värde i att CRAI eller är det bara att lägga sig snällt?

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($52.85)

BB ($52.78)

Hero (UTG) ($80.55)

Button ($18.70)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, 10diamond.gif

Hero bets $2, Button calls $2, SB calls $1.75, 1 fold

 

Flop: ($6.50) 2diamond.gif, 5diamond.gif, Adiamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $5, Button calls $5, SB calls $5

 

Turn: ($21.50) 9heart.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets $11.70 (All-In), SB calls $11.70,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja! 4,5 BI upp på 1k händer under kvällen och då noteras dagboksplus på $26. Har kört på riktigt stabilt och fick bra utdelning idag. Hade varit trevligt med en bra kommande vecka följt av lite RB-utbetalningar.

 

Inget mer lir idag. Skall leta upp lite bra HH:s tills imorron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($45.25)

UTG ($10)

Hero (MP) ($121.74)

CO ($36.05)

Button ($47.70)

SB ($53.67)

 

Preflop: Hero is MP with Jclub.gif, Qspade.gif

1 fold, Hero bets $2, 2 folds, SB calls $1.75, 1 fold

 

Flop: ($4.50) 10club.gif, Qheart.gif, 6heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $4, SB raises $8.25, Hero calls $4.25

 

Turn: ($21) 2spade.gif(2 players)

SB bets $11, Hero calls $11

 

River: ($43) Jspade.gif(2 players)

SB bets $20, Hero calls $20

 

Total pot: $83

 

Gillar inte mitt spel i denna handen men jag kan inte komma på en korrekt linje. Får rabatt på både flop och turn så det bär emot att vika där. Miniraise på flop är aldrig skoj men det finns många drag ute och QQ och TT 3betar oftast pre. Om inte J kommer på river så viker jag förmodligendär men nu slår vi bla AQ och KQ vilket känns som en stor del av FI:s range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...