Gå till innehåll

Spel på trav


Recommended Posts

Mitt system idag är:

9

4,5,7,9,10,11,12

5,6,7

1,4,9,11,12,14,15

4

1,2,6

 

Är på 441kr idag. Hoppas på en klonk på miljonerna idag då. De lär bli stora pengar ikväll så jobba, jobba & jobba. Kommer slå Fredde80 i antal rätt trots att mitt kosta hälften så mycket som hans.

 

Dammit, hade du 7 rätt? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som vanligt blev V64 en stor besvikelse. Den så kallade "Valla-lunken" gjorde sig åter påmind och det är verkligen tråkigt att det inte tävlas i loppen när det är så fina prispengar och hög omsättning som det är på onsdagarna.

 

V64 är det överlägset sämsta spelet för spelarna och jag vågar nog påstå att det inte går att vinna i längden på det. 30% rake + 25%(Jackpot på 4 rätt som det blir varannan gång eftersom bara favoriter vinner) som går vidare till nästa veckas 6 rätts pot, gör det såklart extremt svårt att vinna i längden på.

 

V6 är en helt annan sak eftersom man alltid är med och spelar om hela kakan där iom att jackpotpengarna skjuts in i den potten.

 

Ett tips som ni kommer tjäna sjukt mkt mer pengar på i längden är att läsa in sig på ETT V64-lopp riktigt grundligt och leta godbitar i form av fasta odds hos nätbolagen. Vill ni spela hos atg finns alltid Tvilling som ofta betalar bra om man har någon rolig idé.

 

Om ni verkligen vill spela Streckspel, spara pengarna till V75 som är ett fruktansvärt mycket bättre alternativ än V64.

 

M.v.h //Hallqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra synpunkter

 

Jag håller helt med dig, jag tycker v64 suger ganska hårt som spelform, aldeles för mycket går till 4rättspotten och med andra ord försvinner ofta till jackpotter. Eftersom valla är så favoritbetonat kanske V76 vore ett bättre spel? Jag tror ändå inte att man fångar svenssons mer än några veckor med v64 när dom ska gå o hämta ut 10kr varje gång på sin 200kronors kupong, och bättre vore väl ett spel där man vinner mer sällan men större de gånger man gör, det är ju ofta 7-8 lopp som håller bra klass ändå på valla så då kan man ju lika gärna gör det till v76.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt blev V64 en stor besvikelse. Den så kallade "Valla-lunken" gjorde sig åter påmind och det är verkligen tråkigt att det inte tävlas i loppen när det är så fina prispengar och hög omsättning som det är på onsdagarna.

 

V64 är det överlägset sämsta spelet för spelarna och jag vågar nog påstå att det inte går att vinna i längden på det. 30% rake + 25%(Jackpot på 4 rätt som det blir varannan gång eftersom bara favoriter vinner) som går vidare till nästa veckas 6 rätts pot, gör det såklart extremt svårt att vinna i längden på.

 

V6 är en helt annan sak eftersom man alltid är med och spelar om hela kakan där iom att jackpotpengarna skjuts in i den potten.

 

Ett tips som ni kommer tjäna sjukt mkt mer pengar på i längden är att läsa in sig på ETT V64-lopp riktigt grundligt och leta godbitar i form av fasta odds hos nätbolagen. Vill ni spela hos atg finns alltid Tvilling som ofta betalar bra om man har någon rolig idé.

 

Om ni verkligen vill spela Streckspel, spara pengarna till V75 som är ett fruktansvärt mycket bättre alternativ än V64.

 

M.v.h //Hallqvist

 

aggre V64 är överlägset sämsta spelet.

 

Tycker även det är svårt att vinna på V75 , loppen blir söndertippade och det är svårt att hitta nåt guldkorn som rensar bra.

 

Nej för mig så är V65 det överlägset bästa spelformen . Behövs inte så mkt för att värdet ska skjuta upp i höjden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips som ni kommer tjäna sjukt mkt mer pengar på i längden är att läsa in sig på ETT V64-lopp riktigt grundligt och leta godbitar i form av fasta odds hos nätbolagen.

 

Vilka har det?

 

Jag håller med hela ditt inlägg. Tvilling har jag faktiskt aldrig spelat. Vad är så fördelaktigt med det, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka har det?

 

Jag håller med hela ditt inlägg. Tvilling har jag faktiskt aldrig spelat. Vad är så fördelaktigt med det, menar du?

 

Expekt är det ända jag vet men man kan ibland där hitta bra edge. Jag håller även på att utarbeta ett system för en form av travspel hos expekt bla där jag hittat okej pluss och väldigt lite varians.

 

Ska bara få in lite pengar nu så ska jag köra det som en fond ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka har det?

 

Jag håller med hela ditt inlägg. Tvilling har jag faktiskt aldrig spelat. Vad är så fördelaktigt med det, menar du?

 

Fasta odds har Expekt & Ladbrokes. Även Bet365 & Nordicbet ibland. Hos Nordicbet kan man hitta en del riktiga godbitar på h2h-betsen.

 

Om man ska beta på fasta odds gäller det ALLTID att vara med när oddsen släpps för att kunna plocka guldkornen i form av de felaktigt satta oddsen. Spelbolgen är dock duktiga på att snabbt inse att de har satt ett odds fel, så gäller som sagt att hugga direkt om du vill ha värdet.

 

Grejen med tvilling är att man kan få sjukt bra odds om man har någon rolig idé då kombinationer med vissa hästar är märkligt bortglömda alltför ofta. Dock är det inget spel du kan spela några stora summor på då omsättningen är ganska låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasta odds har Expekt & Ladbrokes. Även Bet365 & Nordicbet ibland. Hos Nordicbet kan man hitta en del riktiga godbitar på h2h-betsen.

 

Du verkar insatt. Ska åka på V75 på lördag och brukar vid sådana tillfällen springa ner och lägga vinnare och plats spel via ATG:s maskiner på plats. Är det stor skillnad på oddsen hos ATG och nätbolagen för exempelvis Vinnare i ett lopp? I sådana fall kanske jag kan betta via mobilen om det ger nått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasta odds har Expekt & Ladbrokes. Även Bet365 & Nordicbet ibland. Hos Nordicbet kan man hitta en del riktiga godbitar på h2h-betsen.

Centrebet och Unibet har en hel del trav-odds också. Unibet har fasta odds på H2H och pool-spel på vinnare/DD med 90% vinståterbetalning. Jämfört med ATG:s 80% blir det klart enklare att gå plus. Man behöver då bara vara 1/0,9-1=11% bättre spelare än genomsnittet istället för 1/0,8-1=25%.

Brukar spela streckspelen hos ATG och övrigt hos Internet-bolagen. Trots att det är 35% rake (65% vinståterbetalning) på streckspelen finns ändå fördelen att det blir en typ av multipliceringseffekt mellan loppen. Om man är 10% bättre rankare än genomsnittspelaren i varje lopp får man lite förenklat 1,1^6-1=77% bättre EV än genomsnittet på V65.

Brukar använda Copema eller Jokersystemet för att reducera systemen samt http://www.multiodds.com för att jämföra oddsen hos Internetspelbolagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Centrebet och Unibet har en hel del trav-odds också. Unibet har fasta odds på H2H och pool-spel på vinnare/DD med 90% vinståterbetalning. Jämfört med ATG:s 80% blir det klart enklare att gå plus. Man behöver då bara vara 1/0,9-1=11% bättre spelare än genomsnittet istället för 1/0,8-1=25%.

Brukar spela streckspelen hos ATG och övrigt hos Internet-bolagen. Trots att det är 35% rake (65% vinståterbetalning) på streckspelen finns ändå fördelen att det blir en typ av multipliceringseffekt mellan loppen. Om man är 10% bättre rankare än genomsnittspelaren i varje lopp får man lite förenklat 1,1^6-1=77% bättre EV än genomsnittet på V65.

Brukar använda Copema eller Jokersystemet för att reducera systemen samt http://www.multiodds.com för att jämföra oddsen hos Internetspelbolagen.

 

 

Centrebet suger dock, de tar bara jättelåga insatser.

Absoluta favoriten är expekt som ibland ger guldodds och de tar även ganska hårda spel.

 

Jokersystemet är ett måste när man lirar V65/ V75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATG har ett väldigt bra system för dem men som spelare får man ta mkt skräp.

Hitta en stenklar 20 oddsare på en liten bana, satte 15k och vips så stod hästen i 1,80. Vann så klart men jag stod för halva omsättningen. Var hästens tredje start och den såg ut som en gulddivisionare, vilket den också blev till slut.

 

Aldrig att atg behöver ta en risk utan de kan bara kamma hem storkovan på spelarnas bekostnad.

 

Visst var det dumt av mig att inte räkna med omsättningen i beräkningen men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största spel jag någonsin gjort var på dream of goal. Kom in näst sist i mål tror jag.:cry:

 

När jag ser tillbaka på det så var det hjärnsläpp, han hade så stor galopprisk men stod i 3ggr pengarna. Så jag kan inte säga att det var ett bra spel eller otur.

 

Har ett lite bittert hat mot ATG som ni märker. De borde kunna ge mer tillbaka till spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela hos ATG istället för att gynna parasiterna som inte ger ett öre tillbaka till sporten.

 

Jo ATG ska ha cred för det de gör för travsporten, sen är det säkert lagar som hindrar dem att förbättra det för spelarna. Precis som svs de fick inte ge mera tillbaka till spelarna för regeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett lite bittert hat mot ATG som ni märker. De borde kunna ge mer tillbaka till spelarna.

 

ATG:s verksamhet är en förutsättning för att travsporten ska finnas, så att hata dom låter inte helt rationellt om du gillar trav.

 

När det gäller återbetalningen, så har det dels att göra med att dom pumpar pengar in i sporten i form av prispengar, premier, banor och infrastruktur för sporten, men dom har ju också helt andra förutsättningar än ett bolag på Malta som inte ger några pengar till sporten och som inte har den stora blodigeln Staten på ryggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...