Gå till innehåll

Rakeback problem!


adde9307

Recommended Posts

Jag använder mig av hemsidan rakebrain.com för att få ut rakeback från fulltilt men den senaste tiden har det strulat något helt otroligt.

 

Min rake uppdateras ungefär en gång i veckan och då är det bara en bråkdel av vad jag borde ha enligt holdemmanger. Jag har mailar kundsupporten på rakebrain utan svar så jag undrar om man på något sätt kan byta rakeback hemsida och fortsätta att spela på samma konto på fulltilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att holdemmanager räknar in rake som inte du bidragit till i potten. Medans du får rakeback på 27% av den rake du själv rake:ar till potten.

 

 

Beror på hur man ställer in manager. Man kan ställa in att man tex har 27% rakeback och kan då få den att visa även vad man skall ha tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att holdemmanager räknar in rake som inte du bidragit till i potten. Medans du får rakeback på 27% av den rake du själv rake:ar till potten.

 

Detta stämmer inte.

 

FTP använder dealt rakeback, vilket innebär att all rake som dras i en hand delas upp jämt på alla som har fått kort i handen. Hur mycket du själv bidrar till potterna som spelas har ingen betydelse, alla får lika mycket rakeback per hand ändå.

 

Sitter du tex UTG på ett 6-maxbord och foldar och potten sedan rakeas med $3 kommer du få rakeback på 27% av $0.50 för den handen, trots att du foldat utan att lägga in nånting i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur man ställer in manager. Man kan ställa in att man tex har 27% rakeback och kan då få den att visa även vad man skall ha tillbaka.

 

 

Tror du missuppfattade vad mikj menade. Alltså, är ni 10 man i en pott o raken är $3 så ska du ha tillbax 27% av 30 cents. Manager kanske räknar 27% av $3 och då blir siffrorna skyhögt fel. Bara en gissning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet att FTP har delad rakeback och att mitt HM inte är inställt på de (hur ställer man in de?) men jag får ut ungefär 15% av den rakebacken jag borde få enligt HM och en sån diff kan inte väll inte den delade rakebacken vara?

 

Det beror helt på hur HM räknar rakebacken. Om Donner har rätt att HM räknar ALL rake som din så låter 15% ganska rimligt om du lirar mestadels 6-maxbord. Rake "försvinner" ju också tex om du handlar i shoppen eller spelar turrar med övervärde, så lite mindre än den reggade summan kommer man i princip alltid få.

 

Jag har för övrigt ingen aning hur HM räknar rake/rakeback, jag bara bidrar med teorier. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror du missförstod mig lite, jag får ut ca 15% av dom 27% (dvs har en rakeback på ca 4% just nu:P) och då har jag inte handlat i shoppen.

 

Hur får man tag på fulltilts support här på forumet?

 

Jupp, missförstod dig hårt. :-) Trodde att HM sagt att du skulle få $X, medans du fick ut $0,15X.

 

PM till FTP-reppen ska funka såvitt jag vet. Däremot tror jag att han bara kommer råda dig att ta kontakt med supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Drunken_Penguin har rätt i sin sista post, det är inte mycket jag kan ändra på över forumet. Vid problem med en affiliate, t.ex felaktiga utbetalningar så kan ni givetvis ta kontakt med vår affiliate support affiliates@fulltiltpoker.com

 

I ett första steg så skulle jag dock rekommendera att du ber att få ut dina siffror från er affiliate. Dom har alla rapporter som krävs för att tala om för dig exakt hur mycket revenue du drar in. Tänk på att det nästan alltid är en del avdrag från din nettointäkt innan det betalas ut rakeback, precis som nämndes tidigare.

 

Om din affiliate inte vill dela med sig av siffrorna och du tror att det beror på att dom behåller en större del än dom har rätt till så bör du kontakta vår affiliate support. Det blir då, om dom har handlat fel, ett ärende mellan oss och din affiliate tills felet är justerat.

 

Men som sagt, kolla ditt avtal med din affiliate och begär ut siffrorna för ditt rakeback-konto så att du kan kontrollera dom själv. Stämmer utbetalningarna inte alls med dina beräkningar och du inte får någon förklaring till skillnaden så kontakta oss via mail. I samband med detta så får du gärna skicka ett PM till mig, så jag kan följa ärendet och eventuellt skynda på det.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 27% på revenue man skall få i rakeback ?

 

Om man har spelat mot en bonus samtidigt som man har rakeback så verkar det påverka revenue negativt.

 

Ja och ja. Även om du handlar i vipshopen eller spelar turneringar med övervärden påverkar din rakeback/revenue negativt. Tror även bountys för de röda proffsen dras av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...