Gå till innehåll

Antisk


Antisk

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har inte spelet gått så bra men colludandet gick fin-fint :-)

 

BossMedia Game #1262683222: Table Diana Turbo 9 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 01:50:00 - 2010/03/11

Seat 1: riverjack (kr1000.00)

Seat 2: POTTODDS?? (kr1621.68)

Seat 5: coffee (kr749.24)

Seat 4: st6ne (kr1487.36)

Seat 3: stjärtapa (kr1853.05)

coffee posts the big blind of kr5.00

st6ne posts the small blind of kr2.50

stjärtapa is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to riverjack Jack of ClubsAce of Hearts

riverjack raises kr17.50

POTTODDS?? calls kr17.50

stjärtapa folds

st6ne folds

coffee calls kr17.50

*** FLOP *** Queen of Hearts10 of ClubsKing of Diamonds

coffee checks

riverjack bets kr45.00

POTTODDS?? calls kr45.00

coffee folds

*** TURN *** Queen of Hearts10 of ClubsKing of Diamonds3 of Hearts

riverjack bets kr110.00

POTTODDS?? calls kr110.00

*** RIVER *** Queen of Hearts10 of ClubsKing of Diamonds3 of Hearts7 of Clubs

riverjack bets kr225.00

POTTODDS?? calls kr225.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr800.00 | Rake kr15.00

Board: Queen of Hearts10 of ClubsKing of Diamonds3 of Hearts7 of Clubs

POTTODDS?? won (kr0.00), mucks

riverjack won (kr800.00), showed Jack of ClubsAce of Hearts

stjärtapa won (kr0.00), mucks

st6ne won (kr0.00), mucks

coffee won (kr0.00), mucks

 

edit: chatten avstäng på svs efter att stray cat skrivit "jag har topset" och steksynat min all-in på turn. Normale

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens deck-read

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) (kr977.50)

MP (kr2488.14)

SB (kr559.71)

UTG (kr498.90)

Button (kr956.10)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Kdiamond.gif

UTG (poster) checks, MP bets kr22.50, 2 folds, Hero raises to kr90, UTG (poster) calls kr90, MP calls kr90

 

Flop: (kr272.50) 2club.gif, Aheart.gif, 7club.gif(3 players)

Hero checks, UTG bets kr136.25, 1 fold, Hero raises to kr500, UTG calls kr272.65 (All-In)

 

Turn: (kr1090.30) 3heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr1090.30) 10heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr1090.30 | Rake: kr15

 

Results:

Hero had Aclub.gif, Kdiamond.gif (one pair, Aces).

UTG had Jheart.gif, Qheart.gif (flush, Ace high).

Outcome: UTG won kr1075.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr =/

 

Spelat 3600 händer svs idag och vunnit 3 potter som varit över 1000kr. Inte gått jättebra mao. 8/9 backdagar i mars, men kan fortfarande vända. Trodde jag var stuck 40k för månaden men visade sig vara 30k!

 

Snyggt, är ju som du tjänat 10k då.

Vänder du snabbt med några k händer på omaha >25/50.

 

Gogogo :)

 

(seriöst, lycka till!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

san javla kanonskon session nyss! Inte skaffat nytt tangentbord an sa blir lite konstigt skrivet hehe

Spelat nl500 nu pa kvallen o ar upp lite over 5k =) fatt nagra snygga donationer + att spelarna inte har asbra koll pa sa mkt obv

 

spelade nl1k tidigare idag men efter typ 10 min fick jag in KK vs AA for 200bb o stangde ner, dagens hand=

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr1898.53)

Hero (UTG) (kr1389.76)

MP (kr717.57)

BB (kr1196.21)

Button (kr957.19)

 

Preflop: Hero is UTG with Kheart.gif, 10heart.gif

Hero bets kr17.50, 2 folds, SB calls kr17.50, BB calls kr17.50

 

Flop: (kr52.50) 10diamond.gif, 10spade.gif, 5heart.gif(3 players)

SB checks, BB raises to kr1178.71 (All-In), Hero calls kr1178.71, 1 fold

 

Turn: (kr2409.92) 7heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr2409.92) Kclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr2409.92 | Rake: kr15

 

Results:

BB had Jheart.gif, 9heart.gif (one pair, tens).

Hero had Kheart.gif, 10heart.gif (full house, tens over Kings).

Outcome: Hero won kr2394.92

 

 

Ska till Borlange pa badminton-turre imorgon, tror vi drar runt halv 7

har arets samsta lottning men med lite flax kan jag ta mig vidare ur gruppspelet, har en som lirade elitserien for nagot or sedan lol och en polare fran samma klubb som ar en av sveriges basta 91or =( isy gejm osv nu ska jag spela HoN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma efter en ratt skoj helg i borlange. Spelade ganska bra men akte ut i gruppen i singel o kom trea i dubbel, well what to do =(

Missade tyvarr aik-premiaren men verkar inte ha varit mkt att hanga i gran vad jag hort, hoppas att pool kan ta sig i kragen ikvall for skulle vara arets storsta skamt med poangtapp hemma mot pompy

 

Plussession igen imorse! ska fixa lite pm-grejer nu sen spela mer hade jag tankt

 

Nytt tangenbord idag ocksa forhoppningsvis borjar bli drygt detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad skont att se Pool spela bra idag! Var sjukt nojd och satt och moes med lite tortillachips tihi. Liten beat idag bara, glomde skor till traningen sa var tvungen att kopa nya =/ de gamla var iofs ganska slitna sa lag i luften. Eventuellt 3k turre pa cc imorgon men inte bestamt mig an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet grindkväll. Spelade 2/4->5/10 på svs och vann 5300kr (= satt en firre jag inte kommer ihåg namnet på som fällde några episka kommentarer men var för seg med print-screen haha hade varit sjukt kul tillsammans med hans stats. Bla kallade han mig pajas efter att han synat sig AIP med A7 mot min AK för 200bbs. Stuck runt 17k för månaden så börjar närma mig BE. Låter weird men blir nog ganska nöjd om jag klarar. 8 raka plus-sessioner nu så nu är vi i rullning igen.

 

Drar till kungliga hufvudstaden imorgon tillsammans med snusarn för käk med padrinos+ulaf tror jag, sen lir på krukan. Är för micro för 5k-turren så hoppas att de kör cg under tiden. Tack till office och deras db för tydliga instruktioner om rulltappor, borde inte göra bort mig imorgon trots att man är lantis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade riktigt trevlig dag idag i sthlm med thai-käk och häng på krukan. Spelade inte turren själv så var lite småsegt då de inte hade några cg-bord uppe men det drog senare igång. Hemma nu o ska precis på ferre så skriver lite utförligare TR imorgon 8-) gl snusarn & padrinos som gick rätt bra i 5k-turren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade riktigt trevlig dag idag i sthlm med thai-käk och häng på krukan. Spelade inte turren själv så var lite småsegt då de inte hade några cg-bord uppe men det drog senare igång. Hemma nu o ska precis på ferre så skriver lite utförligare TR imorgon 8-) gl snusarn & padrinos som gick rätt bra i 5k-turren

 

Tänkte dra dit nästa måndag, sugen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[x] bakfull :-(

 

Fick höra ganska sick historia av han jag bor med. Precis när vi fyllt 18 satt han+kompisar på Fellinis std fre-lördagkväll. Vid ett bord längre ner eller i ett hörn satt nårga fyllon och skrek djurgårdsramsor etc. Iaf glider en kille förbi polarens bord och börjar med några ramsor, sånger dyngrak obv. Han jag bor med säger sansat 'djurgårdarna är där borta'. Killen fattar det som att han inte är välkommen så han slänger in ett fucking tandskydd och skriker om att han väntar utanför etc. Duktigt psycho, vem fan glider ut en fre/lör-kväll och tar med sig ett tandskydd liksom. Ajja som tur var hände ingenting haha så lite kul efteråt.

 

nu taggar i igång Liverpool!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte dra dit nästa måndag, sugen?

 

 

Jag på o dra nån gång dit också. Annars är cosmopol ett riktigt nötigt ställe och spela på. Jag har inte varit på krukan men bara hört bra saker om det. Så det skulle vara kul o dra dit nån gång också.

 

Förövrigt går poker rätt bra just nu. Jag har rushat lite senaste dagarna och är upp 13k just nu. Fått lite sundare inställning till mina backsessioner och försöker bara tänka på att spela mitt bästa istället för o lackar ur på alla andra motspelare som jag brukar göra annars. Verkar som det funkar bättre iaf :lol:

 

Träningen går bra också. Kör 3-5 ggr i veckan på gymmet sen nån gång i veckan fotboll. Vi har reggat ett korpen lag med lite polare. Serien börjar om 5-6 veckor så måste få upp kondisen lite. Min fot är fortfarande inte helt bra men förhoppningsvis är den 100% tills dess iaf. Ska börja köra mer kondition och mindre styrka om en vecka tänkte jag.

 

Annars är det inte så mycket som händer. Varit på Cosmopol två gånger och plussat båda gångerna, top 3.2k så det är rätt nice. Lyckades även skämma ut mig och stringbetta en gång. En kille ba du har kollat för mycket tv grabben :lol:

 

samma snubbe lyckades med att dra ut min AK vs T8o för 5500 pott all in pre. fast han var rätt trevlig och fattade iaf spelet. han gjorde ett squzzemove pre så vart han commitad o syna nästan, han hoppades att jag hade AK så då var hans syn rätt iaf. Spelade även på samma bord som Bollen i en halvtimma. Tror fan jag aldrig har hört nån tugga så mycket som han gjorde. Det var inte tyst en sekund under tiden han satt på vårt bord. Han kallade även mig o anton för nits :lol:

 

Ska spela lite hon och sen mer grind

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min badmintonklubb fyrisfjädern vann sm-guld fär lag igår så blev fan ordentligt firande. Fick känna mig kunglig på Padrinos vis och hade efterfest och sedermera efterslagg med 8 pers på två sängar, kan ju inte leva upp till hans harem-standard med bara brudar tyvärr (= riktigt skoj, tyvärr slagg vid 6 och upp nu och skola om 45 min så har inte jordens energi. Känner mig dock urstark som ens försöker...

 

edit, hmm gjorde lite fyllebrag som inte stämde tihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅÅÅJA! Jag lyckades vinna sverige-rankingen för 13600 kr nyss. Jag spelade sjukt bra enda tills headsupen då jag gjorde lite misstag men jag hade nog årets största flax och fyrouta rivern för hälften av markerna i spel, sen vann jag två andra potter där jag hade rätt mycket tur. Lite synd om andra killen som ledde 200k vs 700k när vi börja men. Jag är såklart glad för att jag vann. Rätt många okej spelare på finalbordet vilket är rätt ovanligt. Roligaste var att anton bangade på att spela den för han var trött. vi brukar alltid byta lite %% annars men som procentproffs så har man rätt bra tajming.

 

Man börjar nästan tro att poker är lätt iaf när man springer som jag gjorde i turren. Jag är upp ca 25k nu vilket är riktigt trevligt. Jag har dock fått feber nu på kvällen så ska ta det lite lungt och se om det går över. Rätt många roliga grejer som händer snart, En tjejpolare ska ha fest på lördag sen är det UFC 111 som jag har sett fram emot sen det blev officiellt. Sen har jag och mitt korpen lag börjat träna lite utomhus vilket är skoj som fan också. Serien drar igång om 5 veckor om jag kommer ihåg rätt

 

aja later!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min badmintonklubb fyrisfjädern vann sm-guld fär lag igår så blev fan ordentligt firande. Fick känna mig kunglig på Padrinos vis och hade efterfest och sedermera efterslagg med 8 pers på två sängar, kan ju inte leva upp till hans harem-standard med bara brudar tyvärr (= riktigt skoj, tyvärr slagg vid 6 och upp nu och skola om 45 min så har inte jordens energi. Känner mig dock urstark som ens försöker...

 

edit, hmm gjorde lite fyllebrag som inte stämde tihi

 

Haha ärad av den skeva bilden av mig (= Gratz till guldet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ärad av den skeva bilden av mig (= Gratz till guldet!

 

haha ;)

 

[x] 13h sömn och sjukt pigg nu. Kyckling+pasta med ädelostsås är btw sån sjuk nöt. Snackade med David på msn innan slagg han lirade sverigerankingen för typ andra eller tredje gången för året. Dissade HoN för att lira och var så sjukt kaxig innan om hur han skulle vinna den. Vaknade iaf o såg ett sms av honom där han sa att han vunnit (4 outare på river obv) haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat två sessioner och +3400kr idag (= börjar sakta men säkert hitta b/e för månaden. Dagens sbeing Guybrush-hand

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP (kr2280.14)

Hero (Button) (kr2306.65)

BB (kr2000)

SB (kr264.05)

UTG (kr2257.68)

 

Preflop: Hero is Button with 7club.gif, 5club.gif

UTG bets kr30, MP raises to kr110, Hero raises to kr315, 1 fold, BB calls kr315, 1 fold, MP calls kr315

 

Flop: (kr980) 6heart.gif, 8spade.gif, 4spade.gif(3 players)

BB checks, MP checks, Hero checks

 

Turn: (kr980) 2diamond.gif(3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets kr510, 2 folds

 

Total pot: kr980 | Rake: kr15

 

Results:

Hero didn't show 7club.gif, 5club.gif.

Outcome: Hero won kr965

 

Hade en annan cp-hand där jag tar en linje jag sällan tar på flop och turn i liknande spots. Tänkte att jag gör liknande med combos etc ofta på denna bräda så blir nog synad light. Kanske är ig på tänket. b/c, c/c (b/f) river?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr1945)

Hero (SB) (kr2946.65)

UTG (kr1721.38)

BB (kr295.19)

MP (kr2212.68)

 

Preflop: Hero is SB with 8heart.gif, 8diamond.gif

1 fold, MP bets kr30, 1 fold, Hero calls kr30, 1 fold

 

Flop: (kr70) 4spade.gif, 6diamond.gif, 7spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets kr40, Hero raises to kr135, MP calls kr135

 

Turn: (kr340) Kheart.gif(2 players)

Hero bets kr205, MP calls kr205

 

River: (kr750) 5spade.gif(2 players)

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...