Gå till innehåll

Buffes April 2009 - 100:ade inlägget!


T_RED

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jo, det kan man ser du! Om inte annat tänker jag spela mycket i sommar då ni andra dödliga har semester. Har varit lite osugen i kombination med påsksemester och mycket allsvensk fotboll på tv. Blir dock skärpning framöver. Spelade en gång i början av april då jag testade att köra enbart turneringar med färre deltagare och då gick det såhär:

 

Nr1: 15$ NL

Resultat: 11 av 36

Kommentar: Shootout-satellit. Kom tvåa på mitt bord. Var klart bättre än min motståndare heads up men torskade jättepot i mitten. Dubblade med AQs på knappen får en reraise och synar bara för att jag inte vill gambla mot honom. Flop kommer Axx och han minibettar och jag raisar. Han synar. Turn parar brädan och han checkar till mig. Jag bettar nästan halv pot och han ställer typ in. Jag synar ju och han visar upp AK... som håller. Sen har jag 3xbb och torskar flip med 44 mot K6.

 

Nr2: 26$ HA

Resultat: 7 av 9

Kommentar: HA-satellit. Gör ingenting men plussar lite tills jag blir all in med nuts mot en fi på turn i omaha. Tyvärr har han samma nuts (47 när brädan låg 2356). Tyvärr har han även det enda färgdraget som ligger och klonkar det på rivern.

 

Nr3: 26$ NL KO

Resultat:29 av 90

Kommentar: Crap. Torskade en okej pot med top par mot flushdrag och par på turn. Han rivrar tyvärr färgen. Sen gör jag en misslyckad resteal mot knappraise och är nere på typ 8xbb (blindsen stiger snabbt). Ställer med 22 mot en bedrövlig limpare. Tyvärr synar knappen efter mig och limparen ställer in sina sista på floppen. Limparen har 44 och knappen TQs...Jag åker.

 

Nr4: 15$ NL

Resultat: 26 av 36

Kommentar: Shootout-satellit. Händer inte så mycket. Lyckas splitta med AJ mot AK när han knappraisar och jag reraisar honom. Sen åker jag med TT mot QQ all in pre när jag hade en del bbs (kunde kanske lagt den).

 

Nr5: 26$ NL KO

Resultat: 74 av 90

Kommentar: Hände inte jättemycket. Gjorde en tveksam call på riverbet som antingen var bluff eller tokstyrka (dragen hade missat och jag hade par i ess med T-kicker). Tyvärr hade han turnat kåken med pocket-treor.

 

Nr6: 15$ NL

Resultat: 5 av 36

Kommentar: Vann första bordet efter lite tur och lite otur. Bluffade bort mycket tidigt på FT. Pushade efter okej tålamod med 7xbb när jag hade K5os på knappen. BB tänker länge och synar till slut med A2os. Som håller. (4 fick cash, fast det var top 2 som var intressant.)

 

Den dagens resultat: -123$

 

Sen spelade jag även lite CG för någon dag sedan (ville testa) och det visade sig inte vara min grej. Jag orkade med typ en timme och lyckades backa 35$. Spontant var det tråkigt och jag kände mig inte bekväm av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och så har jag spelat lite i kväll. Var ganska inställd på att inte köra jättelänge då jag har ont i halsen och feber därför blev det inte superstora turneringar. Så här gick det:

 

Nr1: 11$

Resultat: 172 av 341

Kommentar. Låg en bra bit över average efter bra spel. Sen torskade jag en pott med limpat AA mot en kille som raisar mig på 28J-flop med färgdrag. Jag ställer honom och han synar med KT och färgdrag (Jag har esset i samma färg). Potten är på klart över average-stack. Han turnar färgen. Jag missar min på rivern. Sen hankar jag mig kvar och har typ 20xbb. En konstig snubbe som pushat pre ganska mycket ställer sen med 35xbb i tidig pos. Jag ställer också med TT. Han har 77. Flop lugn, jag turnar set och han får färgdrag. Som kommer på rivern.... Helt sjukt. Två bra moves som får däng av flaxare.

 

Nr2: 26$ HA-satellit

Resultat: 5 av 10

Kommentar: Ligger okej till (det är EN jättestack) när jag får AJ som bb. UTG har limpat och floppen kommer AJx med färgdrag. Jag checkraisar honom, han reraisar mig och jag ställer. Han tar synen med AK. Turn: K. River: Blank. Utdragen av 3-outaren.

 

Nr3: 22$ NL Turbo

Resultat: 195 av 541

Kommentar: Kortkall som fan och hade kämpat mig kvar kring 10xbb ett tag. Sen ställer CO med 15xbb (har kommit med antar nu) jag har AQs och ganska exakt 10xbb på knappen och tar synen. Han visar upp 99. Jag floppar Q! Tyvärr kom det en nia också... River A för att jävlas lite extra.

 

Nr4: 15$ NL

Resultat: 1 av 36 = 535$

Kommentar: Double Shootout-satellit. Vann första bordet efter bra tålamod, kom in i HU som stor underdog men vände då jag faktiskt spelade ut honom. På FT började jag med att torska en tredjedels stack men jobbade mig tillbaka efter riktigt bra spel. När vi är HU har jag 10xbb och han 15xbb. Han pushar första handen och jag tar synen med ATos. Han har A9os och min håller. Sen var det bara tålamod. Fick honom att bluffa bort sig sista handen när jag checkade floppen 57J med färgdrag (Jag hade TJ med färgdraget dvs drömflop). Turn kom 4 och jag raisade hans minibet varpå han synade. River kom K i färgen och han pushade in vilket var halv pot. Jag synade :) Han hade 24os.

 

Dagens resultat: +461$

 

På de tre första så hade jag 3 beats och en förlorad flip. Då gav jag mig fan på att vinna FT på satelliten. Det gjorde jag också. Extra skönt då tvåan bara fick 40$. Är faktiskt riktigt nöjd med mitt spel och är taggad inför framtida spel i veckan. Hoppas bara febern går ner tills i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rullar. Here goes:

 

Nr1: 15$ NL

Resultat: 19 av 36

Kommentar: Double Shootout-satellit. Åkte när det var fyra kvar på första bordet. Hade varit kortkall och gjorde en sådär syn med mellanpar på floppen som bb mot sb och åkte.

 

Nr2: 11$ NL

Resultat: 58 av 277

Kommentar: Riktigt dåligt motstånd. Var tyvärr ganska kortkall. Torskade jättepot med 22 mot AK och AQ då jag blev commitad pre av båda två. Ställde sen med 87s UTG med 5xbb, får call av QQ. Åker.

 

Nr3: 24 PL Omaha

Resultat: 135 av 231

Kommentar: Backar stadigt trots ganska stabilt spel. Lägger mig bl a mot rivrad färg då jag visste att han jagat. Pottar sen pre mot massa limpers med 8TTQs. Får 3 calls, floppen kommer Q53 med färgdrag och en kille bettar och jag lägger in mitt sista och det blir en all in till. Är uppe mot färgdrag från båda och ett stegdrag (dvs jag leder! deras händer sög pre). Turn kommer T i färgen och rivern parar inte. Jag åker.

 

Nr4: 33$ NL Turbo

Resultat: 174 av 186

Kommentar: Spelar 2 händer. Raisar med KK mot limpers och alla lägger sig, sen några varv senare får jag AQs på sb. mittpos 3xar och ett proffs på bordet (Michael Craig, http://www.fulltiltpoker.com/sv/michael-craig) tar call från knappen. Jag squeezar genom att 4xa dom, första killen lägger sig och proffset pushar. Jag får bra odds och tar syn. Han har 66 (!). Som tyvärr håller. Dåligt spelat av honom enligt mig då jag är commitad och antingen flippar eller dominerar honom hårt. Sen har jag 3xbb och pushar från knappen med A8os, tyvärr har sb plockat upp KK som håller.

 

Nr5: 24$ NL

Resultat: 1 av 45= 410$

Kommentar: Spelade solitt, torskade en stor flipp och var nere på 3,5bb när det var 20 kvar. Sen jobbade jag upp mig :). Fick bra kort på FT och ägde dom totalt.

 

Nr6: 24$ PL Shorthanded

Resultat: 29 av 236 = 45$

Kommentar: Spelade riktigt solid poker tills det var ca 35 kvar (då låg jag sexa). Blev lite kortkall och tappade tålamodet på ett nytt bord och började göra spel mot folk jag trodde gjorde spel mot mig. Det gjorde de inte. Liten cash iaf.

 

Dagens resultat: +339$

 

Spelet sitter där nu. Tappade tyvärr lite tålamod i sista men hade å andra sidan fått tokigt betalt om jag någon gång hade haft en hand. Bra känsla inför resten av veckan. Är inte lika sjuk längre heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej kväll, inte det rätta flytet tyvärr.

 

Nr1: 15$ NL

Resultat: 20 av 36

Kommentar: Double SO. Hände väldigt lite. Låg ganska lika med de tre andra som var kvar på bordet. Får AQos som sb och tripplar, bb synar. Flop kommer 79T och han miniraisar min cb. Jag har inte tokmycket kvar och tror att han kan göra ett spel så jag ställer. Han synar med KK (!) som håller. Hade förmodligen fått in degen tidigare om han aggrat pre. Sen har jag 2xbb kvar och åker handen efter.

 

Nr2: 26$ NL

Resultat: 20 av 45

Kommentar: Galet. Låg sexa och hade haft en riktig kortrusch. En snubbe dubblar i mittpos till 300 och jag plockar upp AKos på knappen och reraisar till 1200. Han reraisar tillbaka till 3k... Jag har 4,5k och han 5,5 typ. Jag väljer att pusha och han synar med AA som håller trots den spännande KJT-floppen... SVårt att hitta folden men funderade faktiskt på den.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 767 av 1379

Kommentar: Hände ingenting. Tappade till 2k hyfsat tidigt men jobbade mig tillbaka till 3k. Åkte när knappen dubblade mot min bb för hundrade gången. Jag tog synen med 34s. Flop kom 38K med färgdrag (inte mitt) och han cbade, jag synade. Turn kom färgen och jag bettade 2/3-pot för att visa att den hade jag. Han synade och jag satt honom på något litet (typ A8os) med förmodligen färgdrag till rivern. River var blank och jag ställde in mitt sista som var lite mer än 1/3-pot. Han synade med AK utan att ha haft färgdraget. Tyckte pushen var värd chansningen då mycket talade för att jag kunde vinna den. Konstigt spelat av honom då han borde pushat turn om han inte trodde jag hade flushen.

 

Nr4: 26$ NL KO

Resultat: 638 av 1192

Kommentar: Låg bra till efter stabilt spel, hade 7,5k när average var 6k. Utglimpar JJ och knappen 4xar varpå jättestack som sb synar honom. Jag höjer upp deras 500 till 2k. Knappen lägger sig och jättestacken ställer in (!). Jag kan verkligen inte tro att han har högre par än mig (det känns snarare lägre pp) och synar. Han har AK och vinner 16k-flippen då han träffar A... Trist.

 

Nr5: 22$ NL Turbo

Resultat: 5 av 138 = 207$

Kommentar: Låg okej till på FT men torskade en pott där jag limpat AA utg för att sen lägga den på rivern när färg och stegdrag kom. Vågade inte ta synen. Pushar sen mot knappraise med A3 från bb, tyvärr har han A9os och synar och vinner. Sen har jag 1,5xbb och lyckas trippla men åker med A8 mot AA och QQ handen efter. Vann dock bl a en viktig flip på FT så jag ska inte klaga.

 

Nr6: 20$ NL Rebuy (använde add-on)

Resultat: 56 av 374

Kommenar: Spelade solitt och hade en del tur. Torskade dock en 30k-pot (när average var 20k) då jag squeezat med JJ från sb mot CO-raise och knappcall. Knappen synar sen, då har han 8k kvar i 14k-potten...(bedrövligt). Flop kommer x79 och jag pushar, han har 77 och klonkat set och får en ganska lätt call...Väldigt synd då mitt manövreringsutrymme försvann och jag fick börja spela push-poker. Till råga på allt blev jag galet kortkall och åkte till slut när jag pushade med 92s som sb mot bb när jag hade 7,5bb (potten var redan 2,5bb). BB (horribel tysk) insta-synade med TJos och klonkade T. Hyfsat nära bubblan..

 

Nr7: 55$ NL

Resultat: 120 av 482

Kommentar: Snark. Låg okej till dvs lite över average. Har tagit det väldigt lugnt (får inga monster direkt) och plockar till slut upp 99 i mittpos. Tripplar bb till 900, knappen raisar till 2100 och alla andra lägger sig. Han känns väldigt stark men jag tar synen och tänker lägga om jag inte träffar (har ca 12k kvar efter den). Flop kommer 9JK och jag checkställer hans cb. Jag vet att han förmodligen sitter på QQ,KK, AA eller möjligtvis AQ eller AK. Ligger bra till mot alla utom en där jag ligger bedrövligt till. Gissa vad han har... Sista nian kommer inte och jag åker. (för T-Red: Han hade KK). Trist då det var den turneringen jag spelade allra bäst i tror jag.

 

Dagens resultat: -1$

 

Set mot högre set, AK mot AA och en jätteflip var sätten jag åkte på i 3 turneringar. Inte så kul men får jag de situationerna med mig i stället kan det bli roligare. Bra spelat idag igen faktiskt, satte några sköna spel och tålamodet blir bättre och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en lite kortare session idag då jag blev lite trött efter sista turneringen och inte orkade påbörja fyra nya.

 

Nr1: 22 NL Turbo

Resultat: 111 av 172

Kommentar: Hände inte så mycket. 4xar mot limpers med AJos från knappen. BB ställer och jag tar till slut callen då jag får okej odds. Han har 77 som håller upp.

 

Nr2: 15$ NL

Resultat: 10 av 36

Kommentar: Double SO. Förlorade HU:n på första bordet efter bra spel fram tills dess. Var en lös och aggro svensk som tyvärr vann en jättepot när jag tog bluffen mot hans kåk. Jobbade tillbaka mig lite och gjorde en tveksam river-call med rivrad Q, tyvärr fick han flushen samtidigt (hade inte bettats mycket innan så jag trodde att han inte trodde på mig). Synd.

 

Nr3: 26$ PL Omaha

Resultat: 132 av 230

Kommentar: Gjorde ingenting och sjönk långsamt efter missade floppar. Synade en raise med AQJ5ds och valde att checkställa på A83-flop med dubbel backdoor-flush mot cb. Tyvärr hade cb:aren AK82 och jag träffade inte något på turn eller river. Åkte sen med AKJTds när jag pottade mot 5 limpers och fick typ 4 calls. Låg bräda och jag var tvungen att lägga in mitt sista, till ingen nytta.

 

Nr4: 15$ NL

Resultat: 1 av 36 =216$

Kommentar: Stabilt. Vann första bordet relativt enkelt trots förlorad 3k-pot med JJ mot AJ pre (totalt 9k på bordet). På finalbordet var vi bara fyra då platserna inte fyllts och top-två vann entries. Jag ägde totalt. När vi var 2 kvar och spelet var slut så hade jag 32k och tvåan 4k... (jag vann sista 8k-handen men iaf).

 

Dagens resultat: +127$

 

Går bra nu, de mindre turneringarna verkar passa mig ganska bra... Blir nog en lite kortare session i morgon men siktar på att grotta ner mig ordentligt söndag kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt seg dag idag med en hel del oflyt i allin-situationer. Trizt.

 

Nr1: 26$ NL

Resultat: 36 av 45

Kommentar: Utgraisar med AQs varpå en snubbe som precis täcker mig ställer och jag tar synen då jag bara är rädd för AK (han ställer inte där med QQ,KK eller AA). Han har 99 och vinner flippen.

 

Nr2: 15$ NL Double SO

Resultat: 23 av 36

Kommentar: Dåligt motstånd. Torskar ganska stor pot med AT all in pre mot A5.. som rivrar stegen. Sen har jag 4xbb och vinner en flip för att senare åka med 22 mot 66.

 

Nr3: 22£ NL Turbo

Resultat: 30 av 124

Kommentar: Mycket trist. Låg lite under average med typ 10xbb när knappen ställer in mot mig som bb (vi har i stort sett lika mycket). Jag har A2os och tar synen (är antar och grejer med). Han har KQs och turnar Q.

 

Nr4: 55$ NL

Resultat: 264 av 454

Kommentar: Fick ganska få händer. "Lyckades" få en split och en torsk med två AA tidigt dock, sen blev det kallt. Åker i stort sett när jag limp-pushar med 33 från CO då knappen raisat mig. Han har AQ och vinner flippen. Sen har jag 3xbb och åker med 44 mot KK.

 

Nr5: 26$ HA-Satellit

Resultat: 3 av 21 = 72$

Kommentar: Craaap. Topp två fick 216$. Låg lika när vi var tre kvar men jag försökte aggra och fick inga monster och träffade riktigt dåligt. När jag hade 6k kvar (vi hade börjat med 10k var och blindsen var nu 150/300) så tripplar jag mot limpad sb då jag har AQQ6s. Han synar. Floppen kommer 66K med färgdrag. Han checkraisar mitt CB så jag i stort sett är all in. Jag ställer så klart. Han har AKT7 med T-högt färgdrag. Turn blank. River färg. Surt så in i helvete.

 

Nr6: 11$ NL

Resultat: 37 av 254

Kommentar: Bubbla. Låg okej till men tappade ganska mycket efter ett spel. CO raisade till 777 (typ 2,5xbb) och jag ställde som sb med T5os då jag anade svaghet och vi var ganska nära bubblan. CO som har 4k (jag hade ca 10k) kvar i stacken och alltså verkligen verkligen kan lägga sig tar instasyn med KJos. Och vinner. Sen sjönk jag stadigt tills jag har 4xbb på knappen när antar var i spel. Då pushar jag med J2os mot två ganska små stackar på blindsen som borde vara rädda. Tyvärr har sb KJs (självklart dominerar han mig) och tar ut mig.

 

Dagens resultat: -83$

 

Med tanke på hur besviken och tiltad jag är just nu så är det ganska okej att bara backat ca 80$. Hade alltså räckt med en placering bättre i satelliten för att ha plussat igen. Ska upp tidigt i morgon därför ingen mer poker i kväll. På söndag då jäklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut att du börjar komma igång med cashandet efter 2-3 ganska oflyt månader. Börjar du närma dig +-0 totalt?

 

Har bara en kommentar.....i sattar eftersom alla platser betalar lika. Så jobbar storstacksen tillsammans mot dem små så jag skulle vilja påstå att det är major error att inte hålla potter nere mot andra stora stackar.

 

Annars God Luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut att du börjar komma igång med cashandet efter 2-3 ganska oflyt månader. Börjar du närma dig +-0 totalt?

 

Har bara en kommentar.....i sattar eftersom alla platser betalar lika. Så jobbar storstacksen tillsammans mot dem små så jag skulle vilja påstå att det är major error att inte hålla potter nere mot andra stora stackar.

 

Annars God Luck.

 

Personligen har jag brutala (eller hade) tilt problem i slutet av förra året, därför la jag alla mina poker aspirationer på hyllan.

 

Och lyckades låta bli poker och poker-relaterade aktiviteter (såsom besöka denna sajt) tills jag blev sjuk å inte kunde slå folk på käft längre utan var tvungen att tävla på nått annat sätt så för en vecka sen började jag spela enkronas poker på Svs med 5 inköp i rulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det börjar gå bättre nu, känns ju definitivt som att du är inne i en bra period.

 

Några frågor:

 

Du lirar turneringar med lite lägre buyin nu och när jag frågade förut så sa du att det var för att minska variansen. Anser du att din bankroll inte är tillräckligt stor för att lira typ 75or eller känner du dig bara mer trygg med ditt spel på lite lägre nivåer (eller både och för den delen)? Eller är det här bara ett tillfälligt steg ner till lite lägre nivåer tills du hittar spelet till 100% igen och känner dig redo att gå upp på högre nivåer? Innan du började så pratade du mycket om att ditt spel passade bättre på högre nivåer (vilket jag tror stämmer) eftersom du fick mer respekt för dina spel, så jag undrar bara om du fortfarande är av den åsikten.

 

När du just börjat hade du en del tidsmål (typ lira 5 dagar i veckan, 5 timmar varje dag), har du helt övergett den typen av mål? Känns som att du spelar lite mer när du känner för det nu.

 

Sen skulle det vara kul med en redovisning av bankroll, månadsresultat och sånt. Skulle iofs kunna räkna på det själv men är lite för slö för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag gått ner lite i nivåer är väl lite en kombination av att bygga upp självförtroende och "vila" rullen lite. Avsikten är att gå upp igen relativt snart men jag tror att jag kommer att fortsätta att spela en del satelliter och sådant då det är så pass bra värde i dom. Jag tror fortfarande i princip att mitt spel fungerar bättre på högre nivåer. Samtidigt så kan det vara nyttigt att lära sig att tagga ner lite på lägre nivåer också.

 

Tidsmålen kändes ganska snabbt svåra att uppnå och jag funderar på att sätta upp nya mål. För tillfället blir det mer när jag känner för det även om jag försöker att spela x antal dagar i veckan iaf. Statistik och sådant ska jag slänga upp snart, ska bara orka räkna ihop och så.

 

Igår blev det inget spel då jag var toktrött efter en lång helg men ikväll så lirade jag turnering på Cosmopol.

 

Buyin: 600 kr

Resultat: 1 av 77 = 14630 kr

Kommentar: Dubblade stacken under första blindsnivån efter okej floppträffar och betalningsvilliga motståndare. Spelade sen TAG någon timme eller två och byggde stadigt. Checkraisade bl a med A9 från sb mot fi som bettade 489-flop. Han svarade med att ställa vilket var ganska lite till och jag synade och var uppe mot Q8 (noll respekt alltså), vilket ökade min stack med en tredjedel. Efter två timmar var första pausen och då hade jag 15k (average var 6k då man börjat med 2,5k) och låg alltså ganska bra till. Behöll den stacken tills det var ca 16 kvar och den helt plötsligt bara var lite över average. Sen plockade jag upp AA två gånger och fick betalt och när vi var nere på ett bord hade jag ca 60k efter att ha stulit en del också. Väl på FT dröjde det 45 minuter innan någon åkte och vi var inne i pengarna. Jag försökte utnyttja tiden att stjäla blinds men var just då ganska kortkall och hade lite oflyt i någon allin-situation. När vi var ITM fortsatte folk att vara tighta och jag stal ganska friskt. Tyvärr torskade jag AQ mot AJ i en stor pot men lyckades ändå bygga stack. När vi var fyra stycken kvar var blindsen riktigt höga (5/10k) men jag fortsatte att timea mina steals bra. Till slut var vi HU och jag inledde i liten ledning (då var det 13xbb i spel...). Jag torskade någon all in (på rivern bl a) och vann någon annan och till slut stod mina 99 upp mot hennes QT pre. Jag hade varit väldigt besviken om jag inte vunnit denna då jag kände när vi var 4-5 kvar att jag hade bra koll på motståndarna samtidigt som jag utnyttjade min chiplead på bra sätt.

 

Dagens resultat: +14030 kr

 

Kul kväll :) Intressant var att det bord jag spelade på de första timmarna höll klart högre kvalitet (faktiskt riktigt bra) än de sista två (inkl FT). Planen är att framöver spela dessa turneringar ganska regelbundet, förhoppningsvis kan jag få lite sällskap av andra TEP:are.

 

Visst har jag sagt tidigare att det är bra värde i dessa? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt! Kul med en stor cash!

 

Några frågor:

1. När stackarna är så små, anpassar du dina höjningar efter detta? Jag tänka mig att minraises är rätt vanliga.

2. Åker vinsten direkt in i bankrollen?

3. Förutsatt att det fortsätter gå bra, planerar du på att ta ut något eller kommer du bygga rulle i några månader nu?

4. Varför citerar Noq sina egna poster?

 

Blev lite sugen på att lira, men måndagar passar inte bra alls tyvärr.

 

Återigen, kul att du vann!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några svar:

 

1: Ja. Gick väl ner från 3-4xbb till 2,5xbb. Dubblingar pre blir allt vanligare då blindsen går upp men av princip så undviker jag dom själv. Mot slutet när folk var så shorta tänkte jag att 2,5xbb gjorde att de inte ville resteala mot mig då jag i stort sett var commitad mot deras pyttestackar.

 

2. På sätt och vis. Det betyder iaf att jag inte kommer att behöva ta ut något från online-rullen på ett tag och därmed kan den enbart användas till att spela poker med. Dessutom avser jag att spela fler sådana här framöver (minst två gånger i månaden) och de kommer vinsten att återinvesteras i genom nya inköp.

 

3. Se fråga 2. Nu är alltså målet att bygga online-rulle då "live-rullen" är stabilare.

 

4. Jag tror inte att det finns något bra svar på den frågan.

 

Ska jag kolla intresse om jag lirar fler framöver iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt! Kul med en stor cash!

 

Några frågor:

1. När stackarna är så små, anpassar du dina höjningar efter detta? Jag tänka mig att minraises är rätt vanliga.

2. Åker vinsten direkt in i bankrollen?

3. Förutsatt att det fortsätter gå bra, planerar du på att ta ut något eller kommer du bygga rulle i några månader nu?

4. Varför citerar Noq sina egna poster?

 

Blev lite sugen på att lira, men måndagar passar inte bra alls tyvärr.

 

Återigen, kul att du vann!

 

what går inte 500+100kr turren på söndagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nere på jorden igen efter en kort men dålig session ikväll.

 

Nr1: 26$ NL

Resultat: 33 av 45

Kommentar: Fick inga händer what so ever och gick ner till ca 15xbb. Det foldas till knappen som tripplar och jag ställer in med A4os som sb, knappen tänker ett tag och synar med 44. Som håller.

 

Nr2: 26$ PL Shorthanded

Resultat: 186 av 252

Kommentar: Hade plussat lite innan jag valde att utg-dubbla med J9s för att mixa upp lite. BB synar och flop kommer 267 med färgdrag. Jag cbar och han synar. Turn kommer A vilket är ett jättebra bluffkort för mig och jag bettar vidare 350 i 525-potten. Han synar snabbt. Den snabba synen gör att jag tror att han har färgdrag, alternativt sjua och inte tror mig. River är K (inte färgen) vilket är ännu ett överkort till sjuan och han checkar. Jag väljer att betta 850 i 1225-pot för att verkligen visa att jag har honom men tyvärr instasynar han med Q7os... Tack för den respekten... Något varv senare så synar jag bara en utg+1-trippling med TT på knappen. Flop kommer KJT med färgdrag. Han cbar och jag synar bara för att få bättre uppfattning om hur jag ligger till. Turn kommer låg i färgen och han tänker länge innan han pottar. Då jag har 1,5x hans potbet så är det fold eller push som gäller och jag väljer pushen då jag slår väldigt många mer händer än vad som slår mig. Dessutom har jag ju outs mot allt. Tyvärr har han A3s (!) och har turnat färgen. Rivern paras inte.

 

Nr3: 16$ NL Turbo

Resultat: 115 av 140

Kommentar: Hände väldigt lite men lyckades plussa lite iaf. Sen limpar jag 78os från CO och får se flop mot blindsen. Den är 589 med färgdrag och bb minibettar ut varpå jag synar. Turn är låg utan att färgen träffar och han minibettar igen, jag väljer att höja honom då det ofta är svaghet alternativt att få jaga draget så billigt som möjligt. Han synar vilket gör att jag sätter honom på något drag. River är en till åtta och han minibettar ut igen. Jag väljer att raisa en del varpå han ställer in. Jag får jätteodds och tar synen. Han har J8os.

 

Nr4: 26$ NL Turbo

Resultat: 20 av 36

Kommentar: Shootout-satellit där 4 fick entry. Låg bra till när det var fyra kvar på mitt bord. Tripplar från knappen med A9os varpå sb ställer in. Jag får okej odds och tror att han kan ha tröttnat på mig och tar synen. Han har K8s och floppar K mot min nia och sen håller den. Dubblar sen upp med Q7 mot AJ men ställer sen med Q9s som sb mot bb när jag har 6xbb och får syn av AJs som håller (samma snubbe som vann med K8s). Hade A9an hållt är jag ganska säker på att jag kommit till finalbordet och därmed haft väldigt god chans till entry.

 

Dagens resultat: -93$

 

Var inte astaggad och hade inte rätta flytet. Inga konstigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter folds till knappen och han tripplar känner jag att hans range är väääldigt stor. När jag dessutom har 15xbb kvar är chansen hyfsat stor att han viker den då det svider ordentligt om han torskar. Så underlig? Nja. Aggressiv? Ja. Nödvändig? Nej.

 

Valde att ta den aggressiva vägen men en fold är ju det säkra. Dessutom är det, om han viker den, en kraftig markering att inte raisa mina blinds framöver vilket kan vara bra i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okay, fattar att du ville vara aggro. Hmm... jag tror ändå att folk inte höjer med skit sådär fasligt ofta, det är ju ändå rätt ofta som man får calls eller får smaka... Men å andra sidan har jag inte spelat på ett tag... SEn är det ju klart, det som saknas i historien är knappens stack-size... Är den på 15 bb är det väl ganska troligt att han foldar...(?) är den på 30 tror jag han hittar callen med alla småpar samt alla halvok ess (A9 och uppåt iaf)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...