Gå till innehåll

PF-handspelare: Working on it - screenshot i post #46


Juggler

Recommended Posts

Hej forumiter,

 

Jag håller på med ett projekt och för det behöver jag många olika hand histories från olika sajter. De filer ni skickar kommer bara ses av några få personer och kommer att förstöras när projektet är färdigt.

 

Jag behöver hand histories för spelen Texas Hold'em, pot limit Omaha och pot limit Omaha hi/lo. Jag är intresserad av cash game, sng och mtt.

 

De sajter jag är intresserad av är:

 

Pokerstars, Full Tilt Poker, iPoker, Partypoker, Ongame, Entraction, Prima, Everest och Boss.

 

När projektet är färdigt kommer det alla till gagn så snälla skicka in er historik. Perfekt om ni zippar eller rarar en samling och namnger den med info om sajt, speltyp och tidpunkt.

 

Ladda upp filer här

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns att köpa om du letar lite.

Handlar du några miljoner kanske du får lite rabattski och kommer undan med ngn tusenlapp.

Har du tiden finns ju lite datamining-verktyg för ngn hundralapp.

Har du bra kontakter finns väl några större samlare här på forumet som du skulle kunna smöra för.

 

Jag skulle aldrig skicka en enda utan att veta mer om projektet och personerna bakom. Att det är så ospecifierat vad ni behöver gör det inte mer trovärdigt precis.

 

Kan inte se varför ni skulle vilja ha 100k här el där när det är så billigt/enkelt/möjligt att skaffa er en ordentlig databas oavsett om ni ska programera bottar, leta fisk, utnyttja regs, cruncha spel eller jämföra rake mellan siter.

 

/ rosen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inga händer att skicka in,men skulle jag göra det så vill man ju veta vad det ska användas till.

Ska man göra en rakejämförelse så lär ju dataming vara mycket bättre.

Det är ju inte direkt svårt att köpa databaser heller, går antagligen att göra via pokeredge eller pokertableratings.

 

Det enda jag kan komma på som man kan använda händerna till skulle väl vara just att kartlägga pf:arna. Statistik ang, spelnivåer, speltid, antal bord, winrate, rake etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan komma på som man kan använda händerna till skulle väl vara just att kartlägga pf:arna. Statistik ang, spelnivåer, speltid, antal bord, winrate, rake etc.
Not even close.

 

Som Juggler skrev, hjälp till med det här så kommer det alla till gagn!

 

Har skeppat in en batch NLT från H5A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bidrar gärna med, har en stor hög från boss och även svs som ängeln även skickat(önskades svs? är ju boss, men ja?)

 

Vill nog dock gärna veta lite om vad du har i görningen först :)

 

Vill tyvärr inte berätta så mycket mer i dagsläget för att inte lova för mycket.

 

Men det är inte så att jag behöver hela er pokerhistoria, något hundratal blandad historik vore perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vi kan erkänna att det är en handuppspelare. Vi ska inte använda själva datan i filerna - de slängs när vi är klara. Det vi behöver är exempel på hur fraserna ser ut för att kunna parsa handhistorierna korrekt.

 

Anledningen till att vi inte ville skriva något är att vi inte vill lova en feature som vi i dagsläget inte vet om den kommer att fastna i utvecklings-limbo... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...