Gå till innehåll

Byta från Neteller till Moneybooker?


Recommended Posts

Efter ett tre år långt uppehåll har jag nu börjat lira poker igen. När jag la av lämnade jag en mindre summa (ca $3k) på Neteller som jag nu tänkte jobba mig vidare med. Då jag såg att Neteller har rätt så saftiga avgifter för uttag undrar jag ifall det inte är smartare att gå över till Moneybooker? Hur för jag billigast över denna summa från Neteller till Moneybooker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror enklaste är att öppna konto på mb, och sätta in en lite summa. För sedan vidare dessa in på någon pokersida dit du satt in netellerdollarna, och ta sedan ut dom till mb.

 

Tror inte att det går att göra så på de flesta sidor. Brukar finnas krav att man måste börja med att ta ut på samma sätt som man satte in, upp till det belopp som man satte in.

 

Till OP: Eftersom dollarn låg på cirka 7 kr för tre år sedan och den nu ligger i drygt 8 gör du ju en vinst på typ 3000 kr om du plockar ut till bankkontot nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du låtit 3k legat på Neteller i 3 år för skojs skull eller? :shock: Du postar ju händer från den 11e och 21a mars där du lirar NL50. Eller nu förstår jag, du kanske glömde de 3K:na på Neteller!

 

Jag lirade NL100 för tre år sen när jag ledsnade helt på pokern och lät pengarna jag hade vara kvar på Neteller ifall suget skulle komma tillbaka. Sedan började jag lira igen i februari i år. Inte så jättesmart kanske men det är ju ändå ingen jättesumma det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/neteller/54104-byta-valuta-pa-netellerkonto.html

 

Tror enklaste är att öppna konto på mb, och sätta in en lite summa. För sedan vidare dessa in på någon pokersida dit du satt in netellerdollarna, och ta sedan ut dom till mb.
Tror inte att det går att göra så på de flesta sidor. Brukar finnas krav att man måste börja med att ta ut på samma sätt som man satte in, upp till det belopp som man satte in.
Har för mig om att jag skrivit om detta förr?

För att det ska fungera att casha ut till MB efter att du satt in Netellerdollars till en pokersajt måste du avsluta ditt Netellerkonto. Pokersajten kommer ändå att försöka skicka pengarna till Netellerkontot, för dom tror dig aldrig när du säger att det inte går... Sen när pengarna studsat tillbaka återkommer dom med frågan var du vill ha dem istället.

Det fungerar alltid. Lita på mig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta tillåtet?

 

"Can I have more than one Moneybookers account?

Sorry, we do not allow customers to hold more than one account."

 

"Can I change the currency of my Moneybookers account?

Once your account has been opened, a change of currency is not possible unless your transaction history is empty. If this applies to you, you should go to the Messaging Centre: ‘My Profile’ > ‘I want to change the currency of my Moneybookers account’."

 

"Your currency cannot be changed because your account has transaction history. Do NOT open a new Moneybookers account. This is strictly against our terms and conditions and result in account closure."

 

Nej, alltså. Och man kan tydligen byta valuta om man aldrig gjort någon transaktion, annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Can I have more than one Moneybookers account?

Sorry, we do not allow customers to hold more than one account."

 

"Can I change the currency of my Moneybookers account?

Once your account has been opened, a change of currency is not possible unless your transaction history is empty. If this applies to you, you should go to the Messaging Centre: ‘My Profile’ > ‘I want to change the currency of my Moneybookers account’."

 

"Your currency cannot be changed because your account has transaction history. Do NOT open a new Moneybookers account. This is strictly against our terms and conditions and result in account closure."

 

Nej, alltså. Och man kan tydligen byta valuta om man aldrig gjort någon transaktion, annars inte.

 

 

Är man VIP på moneybookers så får man ha 2 konton med olika valutor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att jag har 3k$ på pokerstars. Kan jag då öppna ett MB-konto, sätta in 1000kr från mitt bankkonto, sätta in motsvarande 125$ på pokerstars och sedan ta ut 3125$ till mitt MB-konto?

 

http://www.pokerstars.com/poker/real-money/cashouts/

 

Beror på hur du har satt in pengar förr, d.v.s. om du måste ta ut en del till Neteller eller Visa t.ex.

 

Om du t.ex. har satt in 200 $ med Neteller, spelat ihop 3200 $ och tagit ut 200 $ tillbaka till Neteller så ska exemplet gå. Alla siter har egna cash-out policies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att jag har 3k$ på pokerstars. Kan jag då öppna ett MB-konto, sätta in 1000kr från mitt bankkonto, sätta in motsvarande 125$ på pokerstars och sedan ta ut 3125$ till mitt MB-konto?

 

just på pokerstars så funkar det nog inte , de är ganska hårda.

 

Men på många andra siter funkar det finfint, det viktiga är att man omsätter pengarna innan man cashar ut dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Can I have more than one Moneybookers account?

Sorry, we do not allow customers to hold more than one account."

 

"Can I change the currency of my Moneybookers account?

Once your account has been opened, a change of currency is not possible unless your transaction history is empty. If this applies to you, you should go to the Messaging Centre: ‘My Profile’ > ‘I want to change the currency of my Moneybookers account’."

 

"Your currency cannot be changed because your account has transaction history. Do NOT open a new Moneybookers account. This is strictly against our terms and conditions and result in account closure."

 

Nej, alltså. Och man kan tydligen byta valuta om man aldrig gjort någon transaktion, annars inte.

 

Bra koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...