Gå till innehåll

AIK-tråden


bananuz

Recommended Posts

Helsingborg har kvar att möta Elfsborg borta och AIK hemma.

Även GAIS och Gefle borta.

+ NKP & Mjällby hemma.

 

AIK, tycker jag, har ett lättare program. Häcken, dif och Gais hemma.

Borta: Ett sargat Malmö och så Helsingborg under press i sista omgången.

 

Än är det inte kört för AIK. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • Svars 533
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
Går emot strömmen och postar i motgång.

 

Att svensk fotboll inte kan prestera bättre, ett tomt stadion mot ett B-lag och 0-4, är inte svensk fotboll bättre?

 

Det såg bra ut i första efter 1-0. 1-1 där, istället för 2-0 30 sek

in i andra och en helt annan match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensk fotboll är inte bättre, tyvärr

AIK kommer sluta som allsvenska segrare, och vara bäst i Sverige. Men Svensk fotboll är inte mycket att ha.

 

Se på landslaget, vad har vi för försvar? En målvakt, som om vi ska vara ärliga varit bättre, men det finns ingen arvtagare. Wiland är redan för gammal. Så?

Backar? Tja halvbra mellaneuropeisk klass?

Mittfällt? Det räcker med att konstatera att föråldrade föredettingar som A. Svensson, Källström och Chippen fortfarande är aktuella? Det finns inget alternativ som är bra nog. Tyvärr

Anfallet är då ett undantag, Säga vad man vill om Zlatan och hans attityd, men bra är han. Han är bara allt för ensam och det är svårt att göra allt själv.

Vid sidan av honom finns inget, eller halvmedioker europeisk klass.

I Allsvenskan hittar jag inget som eventuellt kan fylla någon plats, men jag hoppas jag missat en massa ungtuppar på väg upp.

 

Men GRATTIS AIK, ni har förtjänat det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

En av alla dessa gånger jag hade fel. Riktigt kul att ha det, denna gång

 

Jag tyckte då, att AIK hade rätta inställningen och både såg ut och spelade som ett vinnande lag. Vad som hände sedan förstår jag inte. Ett tuffare schema, men det kan inte ha varit allt. Alla lagen förlorade på slutet

Vi kan nog enas om att IFE, precis som A. Svensson sa inte spelade bästa fotbollen. Men med mycket tur och ett antal slumpmål gick det vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vänta lite nu, det är alltså numera ok att avsiktligt se till att en spelare inte ska kunna spela vidare? Dags för "poliser" ala hockey på planen?

Är det så att vi i framtiden tidigt kommer se stjärnorna nersparkade och utburna? Är detta så AIK i framtiden vill se fotboll spelas?

Hittar dessvärre ingen annan länk än den här, men det är tydligt nog

 

http://obundetelfsborgerlig.wordpress.com/2012/11/24/andreas-alm-i-pity-thee/#comments

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta lite nu, det är alltså numera ok att avsiktligt se till att en spelare inte ska kunna spela vidare? Dags för "poliser" ala hockey på planen?

Är det så att vi i framtiden tidigt kommer se stjärnorna nersparkade och utburna? Är detta så AIK i framtiden vill se fotboll spelas?

Hittar dessvärre ingen annan länk än den här, men det är tydligt nog

 

http://obundetelfsborgerlig.wordpress.com/2012/11/24/andreas-alm-i-pity-thee/#comments

 

Inte förvånad, Alm är en skrupellös person som skulle sälja sin morsa om han kunde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Hoppas innerligt att det inte är sant.

 

Men trovärdiga företrädare för Elfsborg, meddelar att Bangora redan fått dödshot.

 

Är det sant, och med tanke på ovanstående om hur fotboll ska spelas borde kanske varje riktigt fotbolls supporter som en gång har eller håller på AIK omvärdera och helt enkelt vägra AIK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas innerligt att det inte är sant.

 

Men trovärdiga företrädare för Elfsborg, meddelar att Bangora redan fått dödshot.

 

Är det sant, och med tanke på ovanstående om hur fotboll ska spelas borde kanske varje riktigt fotbolls supporter som en gång har eller håller på AIK omvärdera och helt enkelt vägra AIK?

 

Så du tycker jag ska ge upp mitt supporterskap och sluta stödja AIK pga någon liten snorunge, som antagligen inte ens är från Stockholm har sagt något hotfullt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker jag ska ge upp mitt supporterskap och sluta stödja AIK pga någon liten snorunge, som antagligen inte ens är från Stockholm har sagt något hotfullt?

 

Ta honom inte på allvar! Eller rättare sagt ta aldrig en "Elfsborgsupporter" på allvar. Det Crappy i tredje stycket ger uttryck för är det som gör att riktiga fotbollssuportrar (oavsett lagtillhörighet) skrattar högt och länge så fort ordet supporter nämns i Elfsborgssammanhang.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta lite nu, det är alltså numera ok att avsiktligt se till att en spelare inte ska kunna spela vidare? Dags för "poliser" ala hockey på planen?

Är det så att vi i framtiden tidigt kommer se stjärnorna nersparkade och utburna? Är detta så AIK i framtiden vill se fotboll spelas?

Hittar dessvärre ingen annan länk än den här, men det är tydligt nog

 

http://obundetelfsborgerlig.wordpress.com/2012/11/24/andreas-alm-i-pity-thee/#comments

 

Om dessutom någon/några supportrar dödshotar spelare, bör man kanske tänka över vilket lag/förening och supportergrupp man backar upp och visar sitt stöd för så ja. Man bör nog tänka över vad man själv vill bli förknippad med och uppriktigt det är inte första gång AIK och självklart andra storklubbar har problem med den typen av "snorungar" Lyckas man inte rensa ur dem få man se till att de inte finner något stöd för sitt beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dessutom någon/några supportrar dödshotar spelare, bör man kanske tänka över vilket lag/förening och supportergrupp man backar upp och visar sitt stöd för så ja. Man bör nog tänka över vad man själv vill bli förknippad med och uppriktigt det är inte första gång AIK och självklart andra storklubbar har problem med den typen av "snorungar" Lyckas man inte rensa ur dem få man se till att de inte finner något stöd för sitt beteende.

 

Men buhu då. Nu råkar jag ju veta att du sannolikt är minst normalbegåvad så därför väljer jag att tro att du trollar.

 

Men utifall det inte skulle vara trolleri så .............. Applicera det resonemanget på något annat och du fattar förhoppningsvis hur urbota dumt det är. Det är ju resonemang som ditt som frodas bl.a. i den lösnummmerkåta kvällspressen och enbart skapar kollektivt skuldbeläggande. Men det kanske är din melodi?

 

Skulle du på fullt allvar ens kunna tänka dig att öppet föra samma resonemang kring religion? Att om man inte tar avstånd från Jehovas Vittnen eller Katolicismen så stödjer man och blir förknipppad med pedofili? Eller om man inte tar avstånd från Islam så stödjer man och blir förknippad med terrorism och kvinnoförtryck?

 

Knappast, eftersom du skulle vara så fantastiskt rädd för att stöta dig med resten av det skitnödigt politiskt korrekta kollektivet.

 

Men men, dags att sätta på lite skön ragga i lurarna och chilla ner. Trots att det gör att jag stödjer och folk kommer förknippa mig med manschauvinism och bögknackande :roll:

 

Puss!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...