Gå till innehåll

AIK-tråden


bananuz

Recommended Posts

Sick, kom precis hem och obv var guldfestbiljetterna slut.. Tåg och matchbiljett e iaf klart sedan länge. Ska vi gissa på att vagn 4,6 och 9,11 kommer vara gångbara när pubvagnarna har nummer 5 och 10 :)

 

Nice, haha joo risken för det är ju överhängande. Själv tar jag med mig en fickplunta ifall biran skulle ta slut på tåget :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 533
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rimligt pris? Tycker det är sjukt äckligt med folk som köper biljetter till sånt här bara för att sedan sälja dem 1000% dyrare.

 

Tycker självklart också det e vidrigt och ett högt pris och de som ej e intresserade ska ge fan i att köpa på sig biljetter i vinstsyfte. Dock så är det nästan omöjligt att komma ifrån tyvärr och när de väl säljer biljetterna så påverkar ju efterfrågan priset och därav sett till matchens betydelse och förutsättningar och många intressanter där arenakapaciteten är förhållandevis låg så blir ju fallet lätt skyhöga priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah! Underbart! Jag och brorsan var där och hur jävla skönt som helst att håna dom som stod och gapade till höger om AIK-klacken.

 

Ska bli jävligt intressant att se hur många göteborgare som vågar till Solna på lördag. :)

 

Det måste fan bli +30k med AIK'are iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah! Underbart! Jag och brorsan var där och hur jävla skönt som helst att håna dom som stod och gapade till höger om AIK-klacken.

 

Ska bli jävligt intressant att se hur många göteborgare som vågar till Solna på lördag. :)

 

Det måste fan bli +30k med AIK'are iaf.

 

Fira själva istället för att håna? Att se massa AIK:are storma planen för att direkt springa så nära IFK-klacken de kunde och håna istället för att fira med sina spelare som var kvar på planen var fan sjukt. Det säger mycket om "fotbollssupportrar" i Sverige.

 

Kul också att du tycker det är roligt att folk från Göteborg inte ska våga gå på en cup-final i Stockholm. Jag är från Gbg, håller på IFK kommer vara i Stockholm nästa helg. En av mina bästa polare, som jag ska hälsa på, är AIK:are. Han vill att vi ska gå på matchen ihop men det känns avlägset. Det är för mycket idioter på fotboll i Sverige. Du verkar vara en av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fira själva istället för att håna? Att se massa AIK:are storma planen för att direkt springa så nära IFK-klacken de kunde och håna istället för att fira med sina spelare som var kvar på planen var fan sjukt. Det säger mycket om "fotbollssupportrar" i Sverige.

 

Kul också att du tycker det är roligt att folk från Göteborg inte ska våga gå på en cup-final i Stockholm. Jag är från Gbg, håller på IFK kommer vara i Stockholm nästa helg. En av mina bästa polare, som jag ska hälsa på, är AIK:are. Han vill att vi ska gå på matchen ihop men det känns avlägset. Det är för mycket idioter på fotboll i Sverige. Du verkar vara en av dom.

 

Ok, jag ska inte håna utan vara otroligt sportslig: Stort grattis till stora silvret!

 

Men allvarligt så känns du som en mer hatisk människa än de flesta "fotbollssupportar". Tycker också det är riktigt kul att du inte vågar dig till Råsunda. Leta rätt på youtube-klippet från i somras med göteborgarn på sittplats om du tror att det är så jävla farligt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ska inte håna utan vara otroligt sportslig: Stort grattis till stora silvret!

 

Men allvarligt så känns du som en mer hatisk människa än de flesta "fotbollssupportar". Tycker också det är riktigt kul att du inte vågar dig till Råsunda. Leta rätt på youtube-klippet från i somras med göteborgarn på sittplats om du tror att det är så jävla farligt här.

 

Var för otydlig förstår jag.

 

Vågar mig absolut till Råsunda, har t.ex. varit där på två av AIK:s hemmamatcher de senaste två åren, inga problem överhuvudtaget. Har dock inte sett dem möta IFK på Råsunda. Är i Stockholm rätt ofta och har kompisar (och en far) som är AIK:are, så blir till att följa med ibland. Tro det eller ej men jag är såpass fotbollsintresserad att jag har behållning av att se en allsvensk match utan att IFK spelar.

 

Vände mig inte mot AIK-fans som sådana, utan alla (i mina ögon) idioter som finns på fotbollsmatcher. Kan t.ex. vara de AIK:are som inte brydde sig om att fira med sina spelare utan istället söka bråk, är också de i IFK-klacken som kastade mynt mot bl.a. Mutumba, är även de ÖIS:are som stod bakom mig på långsidan vid senaste derbyt här och betedde sig som mentalpatienter på crack.

 

Det jag störde mig på i Cyntax inlägg hade ingenting med att han är AIK:are att göra. Däremot tycker jag att det är märkligt att se det som "jävligt roligt" att motståndarsupportrar inte vågar åka till Råsunda (rätt eller fel).

 

Att jag själv är tveksam till att gå på cup-finalen beror på att jag börjar tröttna på live-fotboll överhuvudtaget. Det är knappt värt det jämfört med bekvämligheten i soffan. Hätsk stämning, hot om våld och flygande hårda småsaker eller öl gör inte det hela bättre.

 

Grattis AIK till guldet förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fira själva istället för att håna? Att se massa AIK:are storma planen för att direkt springa så nära IFK-klacken de kunde och håna istället för att fira med sina spelare som var kvar på planen var fan sjukt. Det säger mycket om "fotbollssupportrar" i Sverige.
Amen på det.

Det tycker jag också var onödigt.

Jag stod kvar på läktaren och jublade. Hade inga planer alls på att rusa ner på planen.

 

Kul också att du tycker det är roligt att folk från Göteborg inte ska våga gå på en cup-final i Stockholm.
Jag menar inte att ni inte ska våga er hit för att ni ska få stryk (fysiskt alltså).

Jag menar att ni inte vågar er hit för att ni ska få stryk på planen en gång till mot AIK.

 

Jag är starkt emot den våldskultur som förekommer inom fotbollens supporterkultur. Jag är emot all våld i samhället.

 

Under mina år som väktare och ordningsvakt behövde jag ALDRIG använda våld. Inte ens någon gång jag behövde använda handfängsel. Jag löste alla problem med att snacka. Och det gick hur bra som helst! :-P (Okej då. Kanske alla är rädda för mig som är 180 lång och väger 120 kg + jag hade pepparspray, teleskopbatong och såg allmänt ut som en jävla raggare.)

 

Jag är från Gbg, håller på IFK kommer vara i Stockholm nästa helg. En av mina bästa polare, som jag ska hälsa på, är AIK:are. Han vill att vi ska gå på matchen ihop men det känns avlägset. Det är för mycket idioter på fotboll i Sverige. Du verkar vara en av dom.
Jag är definitivt inte en av dem. När AIK spelade mot GAIS hade jag lägenheten full av GAIS'are. Efter matchen (som AIK vann med 1-0) sa jag inte ett ljud om matchen till mina vänner från Göteborg. Istället fortsatte vi att dricka öl och lira Wii.

 

Göteborg har också sina idioter. 1996 var jag på 4'e sm-finalen i Frölundaborg mellan Frölunda och Luleå (ishockey alltså). Ni var 11000, vi var 200. Era "goa gubbar" kastade mynt på oss. Vi gjorde inte ett skit... förutom att jubla då vi vann sm-guldet. Pinsamt av era goa gubbar.

 

Egentligen borde jag kanske hata göteborgare. Men inte det...

 

Men de jag såg på läktaren i Göteborg var fan inte bra. Ovanför AIK-klacken stod gubbar i 40-50-års åldern och gapade mot AIK-klacken och drog pekfingret över halsen (tecken på att man vill skära halsen av någon). Det var mycket värre än alla långfingrar fjortisarna i Black Army mäktade med.

 

Jag menar alltså att ni inte vågar er till Råsunda för att ni kommer att bli hånade för förlusten i söndags + rädslan att åka på en förlust till. Ring mig då ni är i Stockholm så lovar jag att bjuda på bärs.

 

Som sagt... glimten i ögat! ;-) Hellre hånas, än sparkas. Gliringar måste ni kunna ta. Ni har ju ändå många fler SM-guld än AIK osv.

 

Lycka till på lördag.

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...