Gå till innehåll

AIK-tråden


bananuz

Recommended Posts

  • Svars 533
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Fick mig en släng av AIK-sjukan dvs. hybris så here goes:

SM GULD SM GULD SM GUL!!!!!:mrgreen:

SM GUL? :-( Hoppas inte AIK gular ;-)

Jag var på norra stå ikväll. Tror fan att folk hade gått som missade målet. Haha. Man ska aldrig ge upp! Heja AIK!

 

Passningsspelet och försvaret påminner om 2009.

Kan bli hur spännande som helst!

Bäst målskillnad, minst antal insläppta och fortfarande obesegrade! :h:

 

Hoppas på omspel mot Syrianska och att den matchen då spelas på Råsunda pga säkerheten. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SM GUL? :-( Hoppas inte AIK gular ;-)

Jag var på norra stå ikväll. Tror fan att folk hade gått som missade målet. Haha. Man ska aldrig ge upp! Heja AIK!

 

Passningsspelet och försvaret påminner om 2009.

Kan bli hur spännande som helst!

Bäst målskillnad, minst antal insläppta och fortfarande obesegrade! :h:

 

Hoppas på omspel mot Syrianska och att den matchen då spelas på Råsunda pga säkerheten. :-)

 

Obv. stavfel pga jag var exalterad!

Hur fan kan man gå innan slutsignalen:shock: Många matcher avgörs ju i slutet hehe!

 

Håller med det ser dessutom bara bättre och bättre ut.

 

Omspel på Råsunda vore det enda rätta, tänker inte resa till slöddertälje igen.

 

Förövrigt skymtades ett par pf:are på Östra nedre kul! Aktiv sittplats ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas å hoppas... Själv blir jag glatt överraskad om inte tomtarna i disciplinnämnden ger oss poängavdrag förutom 0-3 förlust i syrianskamatchen. Notera att deras ordförande direkt gick ut i pressen och sa att det absolut inte kunde bli tal om omspel, trots att de inte skulle träffas och diskutera matchen förrän 1-2 veckor senare. Som om en domare i ett brottsmål går ut å säger att ett frikännande är uteslutet innan rättegången har börjat... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hoppas å hoppas... Själv blir jag glatt överraskad om inte tomtarna i disciplinnämnden ger oss poängavdrag förutom 0-3 förlust i syrianskamatchen. Notera att deras ordförande direkt gick ut i pressen och sa att det absolut inte kunde bli tal om omspel, trots att de inte skulle träffas och diskutera matchen förrän 1-2 veckor senare. Som om en domare i ett brottsmål går ut å säger att ett frikännande är uteslutet innan rättegången har börjat... :roll:

Glatt överraskad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glatt överraskad?

 

Här tänker jag plocka upp bollen och ge ett jakande svar. Med tanke på vilket straff vi kunde fått så anser jag att man som aik'are måste vara nöjd med straffet. Nöjd, men inte positivt inställd. Detta med anledning av att Syrianska helt & hållet slipper undan utan något som helst ansvar.

 

Syrianska skulle rimligen också fått böter för bristande säkerhetsarrangemang och en rad småincidenter som eftersom det var stora stygga AIK som var värst helt magiskt plötsligt inte inträffade.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glatt överraskad?

Japp

Bör inte förväxlas med att jag anser beslutet vara rättvist, det gör jag inte. Det rättvisa vore naturligtvis att spela färdigt matchen där den bröts, med ställningen 1-0 och en utvisad. Och att de som kastat in smällare etc ställs inför rätta och straffas så hårt som lagen tillåter.

 

Och +1 på det Loudmouth skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp

Bör inte förväxlas med att jag anser beslutet vara rättvist, det gör jag inte. Det rättvisa vore naturligtvis att spela färdigt matchen där den bröts, med ställningen 1-0 och en utvisad. Och att de som kastat in smällare etc ställs inför rätta och straffas så hårt som lagen tillåter.

 

Och +1 på det Loudmouth skrev.

 

Var rätt väntat, regelverket kan man ju klaga på men det är som det är, tycker också att man kunde lirat vidare utan publik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

I sista omgången av fotbollsallsvenskan möts Helsingborg-AIK.

Just nu skiljer det 6 poäng, alltså måste AIK ta in 4 till för att man ska ha chans att vinna sm-guld, om det står mellan HIF och AIK dvs.

 

Biljetter till sista matchen kan man boka/köpa redan nu på ticnet och kostar 100+20 kr.

 

2009 var jag klok nog att köpa 2 biljetter till mig och brorsan i god tid. Vi bokade även hotell och åkte till Göteborg dagen före. Kanske skulle vara en bra idé att redan nu köpa matchbiljetter. Om det skiter sig så är inte 120 kr hela världen.

 

Vill man vara ful och spekulera i matchbiljetter kan man ju köpa på sig flera. Inför avgörandet 2009 fick man mellan 2k och 4k för sina plåtar. Vi sålde inte våra då... och vi ångrar det inte.

 

Man kanske skulle köpa på sig lite biljetter till HIF-sektionen och sälja dyrt iaf? :twisted:

 

Kan vi få ihop till en pf.nu-minibuss-resa från Stockholm till matchen? Vem är på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Obv :oops:

 

Men faktum är, med tanke på hålen i IFE's backlinje tror jag på 2-1.

Men hjärtat säger 1-2

Va? 17 insläppta på 18 matcer = samma som AIK. Bara HIF är bättre.

AIK har 17-3 på sex senaste... AIK har 8 0 1 19-4 hemma och IFE har 4 1 4 10-9 borta.

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2514519/vinner-vi-har-vi-stora-chanser-att-ta-guld

19:00 smäller det. Jag är bortrest och kan inte gå. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja..... du har uppenbarligen inte sett IFE senaste matcher vilket jag kan förstå

 

Elfsborg kan tacka bra målvakter, och en oskärpa i motståndarlaget.

Hade vi haft 3-4 bakåtmål till i de sista 3-4 matcherna tror jag ingen hade protesterat

 

Men som de själva säger, ett bra lag vinner även när det inte spelar på topp.

 

Vi hoppas på en bra match utan en djävla massa hulliganer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ok, trist rent sportsligt men förbaskat bra (och nödvändigt) att sälja honom till ett så bra pris som Jens Andersson säger att det handlar om. Det har ju ryktats om allt mellan 20-35 miljoner men med tanke på att fler betydligt större (både ekonomiskt & sportsligt) klubbar har varit intresserade så skulle jag bli förvånad om det är lägre än 45-50 milj. plus dom ev. bonusar och vidareförsäljningsavtalen det talats om.

 

Samtidigt är det ju riktigt kul för Teteh som fortfarande är ung att komma till en betydligt starkare liga med helt galna fans och fantastisk inramning kring matcherna. Önskar honom all lycka även om jag inte tror det behövs. Turkarna har nog också gjort en bra affär.

 

Ser man lite nyktert på affären så är ju faktiskt Mohammed den bättre fotbollsspelaren även om Teteh öst in mål i år. Så det behöver inte betyda så mycket, bara dom andra anfallarna kommer igång.

 

Grattis AIK, grattis Mohammed och grattis Bursaspor

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jaha, båda Banguras sålda.

Bra eller anus?

Guldet är kört. Kan AIK behålla europaplatsen ändå?

 

Så, AIK fick in 40-60 miljoner i kassan totalt?

Vad ska man satsa på tills nästa år?

 

Är Turina kvar nästa år? Kommer holländarn tillbaka? Letar AIK anfallare i Sydamerika igen eller är det i de lägre divisionerna i Sverige man söker?

Var inte AIK sugna på Victor som spelar i Värnamo?

Flavio utlånad - kommer han tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, båda Banguras sålda.

Bra eller anus?

Guldet är kört. Kan AIK behålla europaplatsen ändå?

 

Tredjeplatsen bör finnas goda möjligheter att behålla. Även om Banguras varit viktiga har man också sett under säsongen att försvaret skapat en trygghet som också tidvis resulterat i ett rätt avslappnat och chansrikt anfallsspel. Men färre mål, absolut. Dessutom tycker jag att det lilla vi fått se av dom senaste afrikanerna lovar mycket gott.

 

Så, AIK fick in 40-60 miljoner i kassan totalt?

Vad ska man satsa på tills nästa år?

 

Framförallt att hålla truppen intakt och fortsätta på inslaget spår. Det kommer nog ge sig nu under årets avslutning vilka spelartyper som ev. kan tänkas stå på inköpslistan inför nästa säsong. Spelartruppen är ändå så pass bred så ......

 

Är Turina kvar nästa år?

 

Ja! 8-)

 

Kommer holländarn tillbaka?

 

Nja va.

 

Letar AIK anfallare i Sydamerika igen eller är det i de lägre divisionerna i Sverige man söker?

 

Även om ett lag måste leta förutsättningslöst och jag förutsätter att så kommer ske så förutsätter jag även här att dom fortsätter på inslaget spår med ett fortsatt gott samarbete med herr Mörck

 

Var inte AIK sugna på Victor som spelar i Värnamo?

Flavio utlånad - kommer han tillbaka?

 

Personligen har jag inte direkt saknat Flavio senaste tiden och realistiskt så nja, han kommer nog inte tillbaka i spel för AIK.

 

/#LOUDmouth# - Fotbollsorakel med sömnsvårigheter :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syrianska, Halmstad och dif åker ur - Ängelholm, Åtvidaberg och Sundsvall upp.... Ska AIK kalla matcherna mot Örebro, Gefle, Åtvidaberg, Sundsvall och Norrköping för derbyn då? :-)

 

Superettan kan bli kul nästa år! :roll:

Syrianska, dif, Bromma, Hammarby, Assyriska och Väsby!

Många fina och roliga derbyn! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...