Gå till innehåll

Kontot Hackat


Jensation

Recommended Posts

Hej! jag kommer inte i kontakt med Fulltilt poker så jag skriver här också!

Kan du spärra alla spelmöjligheter och uttags möjligheter för kontot

 

W3irdobeaver

 

Det har nämligen blivit hackat.

Jag har alla uppgifter som behövs för att verifiera att jag är den riktiga ägaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! jag kommer inte i kontakt med Fulltilt poker så jag skriver här också!

Kan du spärra alla spelmöjligheter och uttags möjligheter för kontot

 

W3irdobeaver

 

Det har nämligen blivit hackat.

Jag har alla uppgifter som behövs för att verifiera att jag är den riktiga ägaren.

 

 

http://www.fulltiltpoker.com/24-7-support

If you have suspicions of any fraudulent behavior i.e. phishing or hoax sites, please contact:

security@fulltiltpoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något nummer jag kan nå Fulltilt på?

 

Tror inte det :(

 

Fruktansvärt dåligt att man inte kan blocka det snabbt på något sätt faktiskt. Borde ha någon mejl dom har nån på hela tiden som man endast kan mejla om såna här saker vilken man blockas från om man missbrukar och mejlar om annan skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, skickade till dem innan jag kom hit. Men hade varit bra om jag kunnat nå dom nu på en gång och inte behöva sitta och hoppas att de har hunnit spärra kontot i tid.

 

tjaa, förhoppningsvis är de någon som kollar genom security mailen iaf... och svarar dig fortast möjligt

 

 

har nån ändrat ditt lösen? kan du inte försöka återställa det får att få tillbaka kontrollen på kontot? eller är mailen också hackad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Som det redan föreslagits här i tråden så är det bästa i en situation som denna att maila in till security@fulltiltpoker.com

 

Det kan också vara bra att beskriva ärendet i ämnesraden.

 

Vill gärna påminna om att alla kontospecifika ärenden måste ske via officiella kanaler där vi kan styrka identitet. Detta är av säkerhetsskäl och vi kan inte göra avsteg från detta.

 

Med det sagt så ska jag givetvis se om det finns något jag kan göra för att skynda på processen.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga som är relevant, men inte specifik för vare sig denna "hack" eller Full Tilt (det borde gälla för övriga stora spelrum också):

 

Vad krävs för att ett konto ska kunna spärras på detta vis?

(I väntan på utredning eller whatever)

 

Om någon verkligen kommit över ens lösenord är det ju kritiskt att kontot spärras direkt. Men hur styrker man identiteten på den som begär kontot låst?

 

Vill gärna påminna om att alla kontospecifika ärenden måste ske via officiella kanaler där vi kan styrka identitet. Detta är av säkerhetsskäl och vi kan inte göra avsteg från detta.

 

Detta låter rimligt. Problemet är ju att man lätt kan skicka ett falskt e-postmeddelande som "verkar" äkta med from-adress och allt. Kontroll kan ju också göras från vilket IP mailet kommer, om om detta stämmer med tidigare kontakter aktörerna emellan. Men om det inte förekommit någon kontakt där innan? Ett IP går också på vissa sätt att fabricera.

 

Detta måste vara mycket problematiskt för alla siters säkerhetsavdelningar, men ett mail räcker för att styrka identiteten och därigenom låsa ett konto hos Er, Full Tilt?

 

Anledningen till att jag belyser detta är att man lätt kan sabotera för andra. Tänkt scenario: En relativt känd och framgångsrik onlinespelare har precis reggat sig till och skall inom kort spela en massa turneringar med höga inköp, varav en är ex. FTOPS Main Event High eller liknande. Nu skickar någon illasinnad ovän ett falskt meddelande och påstår att kontot är hackat. Ska säkerhetsavdelningen spärra kontot direkt eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara meddela att allt har löst sig. FullTilt har samarbetat fullt ut och det har inte varit några som helst problem att spärra/ få tillbaka kontot. Det har varit en del pappers skickade men det ser jag bara som något positivt och att ni tar säkerheten seriöst. Viss finns det fortfarande saker att arbeta på men jag är mycket nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt å höra att allt löste sig, har ofta funderat på hur det skulle bli om min mail blev hackad... Klart man kan offra lite tid för att låsa upp spärrat konto, hellre än att det blir tömt liksom. Hoppas att det är flera än full tilt som belyser med denna proffsiga service som de verkar ge... Gl at the tables :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara meddela att allt har löst sig. FullTilt har samarbetat fullt ut och det har inte varit några som helst problem att spärra/ få tillbaka kontot. Det har varit en del pappers skickade men det ser jag bara som något positivt och att ni tar säkerheten seriöst. Viss finns det fortfarande saker att arbeta på men jag är mycket nöjd!

 

Hur gick det till då? Alltså "hackningen".... "lyckades" någon lista ut ditt lösenord? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det till då? Alltså "hackningen".... "lyckades" någon lista ut ditt lösenord? :roll:

 

Någon har lyckats att kapa min email med vilken jag har skapat olika pokerkonton. När man har min mail kan man be pokersajten att skicka ett nytt lösenord och på så vis ta kontroll över konton. Hur någon lyckats ta över min mail förstår jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur många ggr har kontot verkligen kapats när dessa trådar dyker upp?

Tror mer på självbortappat lösen el dyligt,,

eller har jag fel?

Hur mycket rör sig det o på kontona när dom blir hackade ,,

ärligt hur många orkar bry sig att hacka ett konto för några $k

 

LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt normale att spärra kontot varje gång man glömmer lösen, istället för att få ett nytt mailat till sig. Det är kul att scanna in allt man äger och skicka till supporten varje gång.

 

 

Och hur många ggr har kontot verkligen kapats när dessa trådar dyker upp?

Tror mer på självbortappat lösen el dyligt,,

eller har jag fel?

Hur mycket rör sig det o på kontona när dom blir hackade ,,

ärligt hur många orkar bry sig att hacka ett konto för några $k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju sinnessjukt hur det kan räcka med att begära ett lösenord och sen bara få det skickat till den registrerade e-mailen. I alla fall när det gäller konton med pengar på. De sidor som fortfarande inte kräver mer information från någon som begär ett nytt lösenord är i mina ögon direkt nonchalanta och säkerhetsvidriga.

 

När man sen ska plocka ut pengar från samma sida är säkerheten däremot rigorös. Då ska man skicka in en bibba med personlig info som man inte alls känner sig särskilt säker med att skicka varken via nätet eller via post. Detta även om man tar ut på samma sätt som man satte in och beloppet man vill ta ut är mindre än det man satt in.

 

Det gäller att fånga sina spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är inte helt på det klara om du önskar mer eller mindre säkerhetsfunktioner Willyboy, men givetvis arbetar vi med dom förutsättningar som internet ger.

 

Att skapa ett konto i sig är enkelt, eftersom konto i sig inte har något direkt värde. Vad som dock är viktigt att skydda är dom pengar som våra spelare använder på vår sida, varvid det måste finnas vissa kontroller innan pengar flyttas till och från sidan.

 

Om du har idéer på hur vi kan hitta en bättre balans mellan dom här två sakerna så lyssnar jag gärna och tar det vidare till ansvariga inom företaget.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är inte helt på det klara om du önskar mer eller mindre säkerhetsfunktioner Willyboy, men givetvis arbetar vi med dom förutsättningar som internet ger.

 

Att skapa ett konto i sig är enkelt, eftersom konto i sig inte har något direkt värde. Vad som dock är viktigt att skydda är dom pengar som våra spelare använder på vår sida, varvid det måste finnas vissa kontroller innan pengar flyttas till och från sidan.

 

Om du har idéer på hur vi kan hitta en bättre balans mellan dom här två sakerna så lyssnar jag gärna och tar det vidare till ansvariga inom företaget.

 

MVH,

Full Tilt Support

Vi har önskat en RSA-dosa för att kunna logga in. Stars har redan det, när kommer det på FTP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...