Gå till innehåll

The Well - Pokercampus


ebisumaru

Recommended Posts

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är eran syn på denna fråga?

 

"Hypotetisk turneringsfråga (modifierad från 2+2)

 

Du kommer i alla potter ha suited connectors, varierande från T9s till 65s med lika frekvens, samt JTs och 54s med hälften av denna frekvens.

 

Hur långt kommer du i exempelvis en EPT eller likartad tävling med bra struktur?

 

Bonusfråga:

Du har T9s i samtliga potter (och motståndarna glömmer detta såklart). Hur långt kommer du?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag spelar holdem NLCGHU nl50 och är nog intresserad av att bli coachad, jag slår nivån ganska bra (24.7bb/100 över 38500 händer) men har lite problem med att ta mig till nl100. Av någon anledning så kan jag inte spela mitt riktiga spel när jag går upp, har försökt några gånger nu :)

 

Vad finns det för alternativ för mig? Och ungefär hur mycket kostar det? Tycker det är lite dålig information på sidan om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTT-fråga:

Jag prenumererar på eisendieta-dagboken och dessa två herrar tillsammans med många andra som är inne och skriver i den dagboken är ju bevisligen ruggigt duktiga spelare. Min fråga känner jag nu på förhand kan bli ganska svårformulerad men jag ska göra ett tappert försök.

 

När jag ser inlägg som det här och då framförallt delen "TIIIIILT 142k flip i 100r nära bubblan..." så undrar jag om det finns lägen nära bubblan där ni helt enkelt ger upp att gå för guld och enbart siktar på att gneta er in i pengarna. Eller är det ett tankesätt ni helt enkelt valt bort?

 

Och följdfrågan på denna blir ju då: Hur viktig är egentligen en chiplead kontra att komma ITM och fortsätta nöta ner folk ur underläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTT-fråga:

Jag prenumererar på eisendieta-dagboken och dessa två herrar tillsammans med många andra som är inne och skriver i den dagboken är ju bevisligen ruggigt duktiga spelare. Min fråga känner jag nu på förhand kan bli ganska svårformulerad men jag ska göra ett tappert försök.

 

När jag ser inlägg som det här och då framförallt delen "TIIIIILT 142k flip i 100r nära bubblan..." så undrar jag om det finns lägen nära bubblan där ni helt enkelt ger upp att gå för guld och enbart siktar på att gneta er in i pengarna. Eller är det ett tankesätt ni helt enkelt valt bort?

 

Och följdfrågan på denna blir ju då: Hur viktig är egentligen en chiplead kontra att komma ITM och fortsätta nöta ner folk ur underläge?

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite frågor, jag svarar på första bunten. Vill ni har svar från en specifik instruktör är det bara att fråga.

 

 

Specifik pokerfråga:

 

Hur justerar du/ni er tre-betsrange om FI lirar 50 bb, 100 bb eller >300 bb?

 

Annorlunda storlek på tre-betet givet FIs stack?

 

Med 50bb justerar jag ner min 3-betsize lite, kanske en bb mindre än normalt. Kommer att 3-beta som vidast med stackar på runt 100bb.

 

Med 50bb finns det en hel del händer som man inte vill 3beta och få en push mot sig med, något som är svårare för fi att göra med 100bb. Man kommer också få lättare att stacka fi med bra TP för 50bb än 100bb. Vet inte så mkt om spelet med 300bb+ men jag tror att man tjänar en del på att inte bygga för stora potter preflop med vissa händer vars bästa flop för det mesta är mediokra TP.

 

Varför välja Pokercampus istället för deucescracked eller Cardrunners? Förutsatt att man inte tänker signa sig på alla förstås.

 

Tycker det finns ett par anledningar:

1. Allt är på svenska vilket kan vara bra för många.

 

2. Jag tycker att vi lägger upp våra filmer lite annorlunda och tänker lite annorlunda vilket kan vara lärorikt.

 

3. Vi har ett forum där man kan ställa frågor och få bra svar.

 

tycker ni att cassano är bra på att motivera sina beslut och om han nu inte är det, vad kan vi åskådare lära oss?

 

Detta får Cassano själv svara på.

 

När ska ni signa upp Megakillah för lite goa videos? Utlovar att köpa medlemskap isåfall ;)

 

Hmm det är en bra fråga, får klura lite på den:mrgreen:

 

Vad är eran syn på denna fråga?

 

"Hypotetisk turneringsfråga (modifierad från 2+2)

 

Du kommer i alla potter ha suited connectors, varierande från T9s till 65s med lika frekvens, samt JTs och 54s med hälften av denna frekvens.

 

Hur långt kommer du i exempelvis en EPT eller likartad tävling med bra struktur?

 

Bonusfråga:

Du har T9s i samtliga potter (och motståndarna glömmer detta såklart). Hur långt kommer du?"

 

Får återkomma till denna men en spontan tanke är att man förmodligen kan komma ganska långt, dock blir det jättesvårt under kanske sista fjärdedelen av fältet.

Hejsan!

Jag spelar holdem NLCGHU nl50 och är nog intresserad av att bli coachad, jag slår nivån ganska bra (24.7bb/100 över 38500 händer) men har lite problem med att ta mig till nl100. Av någon anledning så kan jag inte spela mitt riktiga spel när jag går upp, har försökt några gånger nu :)

 

Vad finns det för alternativ för mig? Och ungefär hur mycket kostar det? Tycker det är lite dålig information på sidan om det!

 

Anledningen till att det inte finns så mkt info på sidan är att varje coach tar olika mkt betalt och att vissa inte coachar alls. Till exempel jag och IamIvar håller inte på med någon enskild coaching för närvarande.

Är skåningar bättre på poker än andra eller har dom bara mer tur?

Vilka ska till Algarve i mitten av maj?

 

Hmm bra fråga, men troligen bättre. Vet att jag, Punkrock och Mrjimmy ska dit i alla fall.

 

Får man lov att göra reklam för andra sajter och ragga kunder lite hur man vill eller har jag missat nåt?

 

Har hört med Juggler och det gick fint att skapa denna tråden.

 

Ska jag prenumerera på SD eller DN

 

Dom enda tidningar jag läst är Sydsvenskan och Dagens Industri så kan inte hjälpa dig med denna tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker ni att cassano är bra på att motivera sina beslut och om han nu inte är det, vad kan vi åskådare lära oss?

 

Du är inte den första. :)

 

Jag tycker inte själv det till en viss del. I mitt huvud vet jag såklart varför jag gör som jag gör men jag har jättesvårt att förklara det på film. Men jag tycker ändå att jag förklarar en del, men sedan är det ju väldigt svårt att förklara spel som bygger mycket på gameflow och reads som betstruktur och olika saker. Jag kan säga att jag inte är nöjd med någon film jag lagt upp ännu. Det beror mest på att jag blir arg på mig själv som mumlar konstant och givetvis att jag känner att jag inte har förklarat mina spel tillräckligt.

 

Trots detta så tror jag att man kan lära sig en hel del, särskilt som HU-spelare (i både NL och PLO). Jag spelar en poker som skiljer sig en hel del från de flesta andras, tycker jag personligen. Både på gott och ont, i mångas ögon ser vissa spel helt sjuka ut och det är jag medveten om och de spelen tycker jag inte är helt lätta att förklara alltid.

 

Men jag är övertygad över att det kommer bli bättring. Jag utlovade en ny HU-serie där jag spelar färre bord och förklarar spelen bättre. Den serien kommer inom en snar framtid.

 

Till sist så tycker jag att det är rent ut sagt löjligt att höra kommentarer som; "stoppar in och blundar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka nätverk finns det videos ifrån i nuläget? Vilka nätverk planerar ni att ha videos ifrån i framtiden?

 

Planerar ni att rekrytera fler instruktörer framöver? Hur kommer rekryteringen isf gå till?

 

Vilka spelare är eran huvudsakliga målgrupp? Hur mkt videos finns det på nivåer motsvarande 5/10$ och uppåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka nätverk finns det videos ifrån i nuläget? Vilka nätverk planerar ni att ha videos ifrån i framtiden?

 

Planerar ni att rekrytera fler instruktörer framöver? Hur kommer rekryteringen isf gå till?

 

Vilka spelare är eran huvudsakliga målgrupp? Hur mkt videos finns det på nivåer motsvarande 5/10$ och uppåt?

 

Svs, prima (unibet), party, ongame, b2b (kan va fler).

 

Inget jag kan svara på.

 

Det är väl alla som utveckla sitt spel och bli en bättre, stabilare spelare. Men just i lanseringen var det mkt efterfråga på låga blinds. Därav att vi inte har så brett utbud i nuläget på 1k+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har missat poekrcampus tidigare och men detta verkar lovande. Lite småfrågor dårå...

 

- Hur många videos har ni i dagsläget?

 

- Du nämde tidigare i tråden som svar på varför man skulle välja er framför t.ex CR, att ni lägger upp era filmer lite annorlunda och tänker lite annorlunda vilket kan vara lärorikt.

Kan du utveckla det en aning?

 

 

 

Återkommer förmodligen med flera frågor längre fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte den första. :)

 

Jag tycker inte själv det till en viss del. I mitt huvud vet jag såklart varför jag gör som jag gör men jag har jättesvårt att förklara det på film. Men jag tycker ändå att jag förklarar en del, men sedan är det ju väldigt svårt att förklara spel som bygger mycket på gameflow och reads som betstruktur och olika saker. Jag kan säga att jag inte är nöjd med någon film jag lagt upp ännu. Det beror mest på att jag blir arg på mig själv som mumlar konstant och givetvis att jag känner att jag inte har förklarat mina spel tillräckligt.

 

Trots detta så tror jag att man kan lära sig en hel del, särskilt som HU-spelare (i både NL och PLO). Jag spelar en poker som skiljer sig en hel del från de flesta andras, tycker jag personligen. Både på gott och ont, i mångas ögon ser vissa spel helt sjuka ut och det är jag medveten om och de spelen tycker jag inte är helt lätta att förklara alltid.

 

Men jag är övertygad över att det kommer bli bättring. Jag utlovade en ny HU-serie där jag spelar färre bord och förklarar spelen bättre. Den serien kommer inom en snar framtid.

 

Till sist så tycker jag att det är rent ut sagt löjligt att höra kommentarer som; "stoppar in och blundar".

 

Nu har jag inte sett någon av dina filmer och vet därför inte om du har gjort detta, men du kanske kan berätta dina tankar i efterhand som instruktörerna gör i vissa filmer? Kanske blir lite efterhanskonstruktioner då jag vet inte, men låter ju onekligen som något för dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...