Gå till innehåll

Saint_Bjorn


Saint_Bjorn

Recommended Posts

  • Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är jag trött på att vara trött på lördagarna. Är ju fan helt förstörd. För trött för att ta en lur, för trött för att glo på film, för trött för att spela poker, definitivt för trött för att gå på krogen och leta björnhonor, för trött för allt.

 

Jag har kört till 7-8 på lördagmornarna i stort sett varenda helg nu.

 

Fr o m nästa fredag ska jag sluta spela kl 2.00. Funderar på att sätta in en timer så hela systemet fimpas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timer låter ju som en smart lösning för dig. Går det att bygga in också en anordning som skjuter iväg stolen till sängen och placerar dig där? För övrigt tycker jag att det ser ut som en björn som har somnat på en annan björn.

Om jag ställer mig upp från stolen, vrider mig 180 grader och faller som en fura rakt fram så knäcker jag nog nacken mot sängkanten. Men orkar jag först ta ett steg framåt så landar jag nästan perfekt, måste bara få till ett 90-gradigt vridmoment också.

 

Hanbjörnen har nog käkat för mycket jästa bär. :-)

 

----------------------

 

Dagens projekt:

- Promenad ca 1,5 timme

- Badminton, 1 timme

- Städa, ca 1 timme

- Poker, 2 timmar

- Ett Sopranos-avsnitt, ca 50 min

 

I runda slängar 6,5 timme upplanerade. Lär väl lägga 2 timmar på mat också, så 8,5 timme. Går nog 2 timmar till "administration" också (typ toa, irra runt och fundera på vad jag ska göra, duscha, vilpauser, etc), alltså 10,5 timme.

 

Ska bli intressant att se vad som blir gjort. Badminton tror jag minst på, min ordinarie motspelare kan inte idag så hoppet står till en mycket otillförlitligt person.

Pokern ser jag inte fram emot men ska tvinga mig.

Sopranos får så klart avrunda dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första pokertimme avklarad. Två bord, 5/10 (-167) + 8/16 (+455).

Av nån anledning vill jag oftast inte spela högre under "vardagstid", förmodligen för att jag känner mig softare och inte lika taggad.

 

 

Den här handen är kul därför att jag på floppen callade turn och river. Tänkte "på turn ska det komma en 5:a, icke spader, och på river klöver 2". Magic. Hade iofs varit smartare att önska A, K eller Q men tror inte det blivit mer action på den brädan för det.

 

Seat 1 is the button

Seat 1: Saint_Bjorn ( $566.00 USD )

Seat 2: Rioux_ND ( $140.00 USD )

Seat 3: ABBYTHIRD ( $260.00 USD )

Seat 5: Muga ( $563.50 USD )

Rioux_ND posts small blind [$4.00 USD].

ABBYTHIRD posts big blind [$8.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Saint_Bjorn [ :6d::6h: ]

Muga raises [$16.00 USD]

Saint_Bjorn raises [$24.00 USD]

Rioux_ND calls [$20.00 USD]

ABBYTHIRD raises [$24.00 USD]

Muga calls [$16.00 USD]

Saint_Bjorn calls [$8.00 USD]

Rioux_ND calls [$8.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :7s:, :8h:, :9s: ]

Rioux_ND checks

ABBYTHIRD bets [$8.00 USD]

Muga calls [$8.00 USD]

Saint_Bjorn calls [$8.00 USD]

Rioux_ND calls [$8.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :5d: ]

Rioux_ND checks

ABBYTHIRD checks

Muga bets [$16.00 USD]

Saint_Bjorn raises [$32.00 USD]

Rioux_ND folds

ABBYTHIRD raises [$48.00 USD]

Muga calls [$32.00 USD]

Saint_Bjorn raises [$32.00 USD]

ABBYTHIRD calls [$16.00 USD]

Muga calls [$16.00 USD]

** Dealing River ** [ :2c: ]

ABBYTHIRD checks

Muga checks

Saint_Bjorn bets [$16.00 USD]

ABBYTHIRD calls [$16.00 USD]

Muga calls [$16.00 USD]

Saint_Bjorn shows [:6d:, :6h: ]

Muga shows [:Ac:, :6c: ]

Muga wins $199.00 USD from main pot

Saint_Bjorn wins $199.00 USD from main pot

ABBYTHIRD doesn't show [:Qs:, :Qc: ]

 

 

Ok, dags för promenaden. Halvpissigt väder idag så jag slipper förhoppningsvis grillukt upp i näsborrarna.

 

Den otillförlitlige badmintonpartner var så otillförlitlig som han brukar vara, så hoppet är minimalt. Fan, jag gillar inte att vara sugen på att göra något som är hälsosamt och bra men så går det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den otillförlitlige badmintonpartner var så otillförlitlig som han brukar vara, så hoppet är minimalt. Fan, jag gillar inte att vara sugen på att göra något som är hälsosamt och bra men så går det inte.

 

För att stilla samvetet kan du ju ta en dubbelt så lång promenad kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att stilla samvetet kan du ju ta en dubbelt så lång promenad kanske?

Funderar på det, men problemet är att det blir tråkigt.

Men tack Mike, slog mig nu att AIK-HBK har avspark kl 15. Det blir senare promenad till sportradion!

 

 

edit: ...vilket betyder att jag nu måste fixa städningen...urrrk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra pokertimme avklarad.

Blev två bord, 5/10 (-174) och 10/20 (+404).

Jag har alltid hatat 5/10. Det är liksom för...enkelt, på nåt sätt. Antingen är de genomusla eller extremt lättlästa grinders. Exempel: på det senaste 5/10-bordet satt det en extremt löspassiv mittemot. Han hade AF 0.6 vilket är snäppet aggressivare än en död padda. Men fanskapet träffade allt mot mig. De andra vid bordet måste ha drägglat kopiöst, för han spydde pengar till alla andra, mina pengar.

 

Nåväl, +519 idag totalt så det var väl bra att tvinga sig till spel. Mer sånt.

 

-------------------------------

 

Nu har jag fixat allt på dagens lista utom badminton (går ej). Strax ett Sopranos-avsnitt, tror det är första säsongens sista.

Såg bara nåt ströavsnitt när det gick på tv. Köpte dvd-boxen nyligen och den är verkligen bra.

 

-------------------------------

 

Dagboksprojektet är att plocka $2k varje månad, får dock inte ha mindre än 5k kvar på kontot vid uttag.

 

När jag har minst 10k ökar jag till 3k-uttag och sänker inte till 2k om jag inte hamnar runt 5k igen.

När jag ökar ytterligare får jag se senare, om det blir aktuellt.

 

Spelnivåerna anpassar jag, men rimligen bör jag spela mindre 5/10 och 8/16 när jag ligger på 3k-uttaget.

 

Hittills sen december har jag plockat ut drygt 2k per månad.

 

Syftet med detta är ett gammalt problem som jag tog upp i förra dagboken; jag behöll pengarna på kontot, de fick nästan ett fiktivt värde och jag tog allt mer idiotiska skott tills det slutligen gick åt h-e.

(På min förra FTP-sväng brände jag ca $20k på två nattsessioner och i höstas avslutade jag mitt SvS-projekt med att bränna drygt 100k på en natts HU mot johanna. No more!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den uppmärksamme kanske undrar hur jag kunnat plocka 2k varje månad med de resultat jag skrev i #23.

Svaret är rakeback (som är ointressant att redovisa) och inte minst turreklonk.

Har tyvärr inte bokfört mina turrar och orkar inte räkna baklänges nu. Jag tror iaf jag slutade 5:a i en $100 rebuy som jag "missclickade" mig in på (såg inte att det var rebuy) i mellandagarna. Jag var riktigt apfull då, så jag minns inte riktigt hur mycket men det blev några tusen (har inget sharkscope-konto).

 

Jag nystartade på FTP med $1k. Inte helt fel att ha lite flyt i början när man ska bygga rulle. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixade inte riktigt att 5/10 skulle spöa mig idag så det blev 1 timme till med två bord enbart 5/10.

Gick så där, +156.

 

Dagen slutade:

5/10: -185

8/16: +455

10/20: +404

= +674

 

Har inte spelat så mycket 5/10 och det blir nog minimalt framöver, jag har så jäkla svårt för alla Janne Långbenare där. Problemet är bara att det ofta är för dåligt med action på 8/16 och 10/20. 15/30 är en bekväm nivå, men jag bör inte lägga mycket spel där innan jag når 10k-rulle (remember: jag ska plocka ut 2k varje månad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, de verkar ha skrapat ihop till en låtsasbierfest. Men varför ska de finnas? Varför ta utrymme från relevantare städer (och lag)?

 

De är inte stockholmare och inte något annat heller. Vad är Södertälje-kultur? Jämförbara städer är väl typ Uppsala och Norrtälje, men Uppsala har universitet, sjukhus och domkyrka och Norrtälje är huvudstad i Roslagen. Södertälje passerar man på E4:an, helst snabbast möjligt.

Helt onödig stad. De kan väl åtminstone ha den goda smaken att inte sno den sista elitserieplatsen.

 

Ska plåga mig igenom tredje perioden nu...

 

 

edit: hann inte mer än sätta mig förrän stolpskotten satte 4-1.

 

Hmmm, kanske finns nåt bra 100/200-bord nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...