Gå till innehåll

Tror ni om detta?


plastsoldat

Recommended Posts

Jag är en vinnande spelare men som inte har haft tid och intresset för och ta det på så stort allvar förens nu. Har vunnit ganska mkt pengar innan och så men varit lite för mkt gambler och sen tagit ut alla mina vinnster direkt och brännt dom på annan skit i stället för och byggt en rulle.

 

Jag har tänkt börja med $1000 (Som jag har råd att förlora så klart) och börja spela på nivån $0.25/$0.50 med högst $25-$50 i inköp om dagen. Sen jobba mig uppåt i nivåer i samma takt som rullen blir större. Har gjort en mer nogran och väl genom tänkt planering på hur det ska se ut för varje nivå.

Ska till och börja med bara spela några timmar efter jobbet (då jag spelar som bäst) och så småningom och förhoppningsvis komma till den nivån så jag kan cashaut tillräckligt mkt pengar i månaden så jag klarar mig utan det vanliga jobbet som jag antagligen ändå inte kan va kvar på hur länge som helst..

 

Tror ni om detta? Har ni några tips eller nått annat intressant att tillägga som kan va till nån hjälp?! Skriv då!! ;)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 0,25/0,5 NL och PL är ju ungefär samma sak :roll:

 

Läs på mer.

 

Jag förstår vad du menar, men det är inte samma sak! om du tycker det är "ungefär samma sak" med PL och NL är så borde du nog läsa på mer ;)

 

Inköpen varierar ju naturligtvis beroende på vilket spel jag väljer och spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$1000 på NL50 räcker inte.

 

 

 

 

Tror nog $1k räcker bra förutsatt att han är vinnande.

 

Sannolikheten för en omedelbar 20 BI-dipp på 0,25/0,5 lär vara i det närmaste försumbar. Skillnad på "startkapital att bygga ifrån" och "bankrullekrav över lång tid".

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1k$ räcker gott och väl på nl50 om man är en bra spelare särskilt om man har råd att förlora pengarna.

Skulle nästan säga att det är korkat att börja lägre om man vet att man slår nivån.

 

Tror nog $1k räcker bra förutsatt att han är vinnande.

 

Sannolikheten för en omedelbar 20 BI-dipp på 0,25/0,5 lär vara i det närmaste försumbar. Skillnad på "startkapital att bygga ifrån" och "bankrullekrav över lång tid".

 

GL

Håller med. Öka bankrullekraven ju mer beroende av rullen/inkomsten du blir.

 

För att lägga till nåt måste du givetvis ha diciplin att flytta ned i nivå om flyttar upp och det går dåligt. Var inställd på att du kommer få gå ned i nivå några gånger innan du kan etablera dig på den högre nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man en vinnande spelare så räcker 1000 dollar mer än väl för 0.25-0.5, gör man inte d på den nivån så är man ingen vinnande spelare, är först när du kommer till 0.5-1 1-2 så du behöver rejäla bankrullar (kanske 4000ggr bb, dvs 4000 dollar för 0.5-1) för d svänger rejält för d är mer aggresivare spelare...ser du bara till att inte bli tiltad när du blir utdragen så är d inge problem på 0.25, så är d bara!men viktigaste är ju att man är bekväm i det man gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#1 Tror inte att du är redo än för dom summorna om du vill göra det här ordentligt. Börja på lägre nivåer! Sånt snack om maxinköp per dag kan du lägga av med en gång. Sånt håller inte. Inte gambling heller. Ett gamblingmisstag i timmen och du e helt körd. Disciplin gäller i Poker och har du det så kan du bli pokerproffs online i längden. Inte annars.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man en vinnande spelare så räcker 1000 dollar mer än väl för 0.25-0.5, gör man inte d på den nivån så är man ingen vinnande spelare, är först när du kommer till 0.5-1 1-2 så du behöver rejäla bankrullar (kanske 4000ggr bb, dvs 4000 dollar för 0.5-1) för d svänger rejält för d är mer aggresivare spelare...ser du bara till att inte bli tiltad när du blir utdragen så är d inge problem på 0.25, så är d bara!men viktigaste är ju att man är bekväm i det man gör

 

Hmm, Behöver man verkligen 4000ggr bb tror du? Jag har typ satt en limit på att rullen ska va på $2500 innan jag testar $0.50/$1. och funkar det inte med 5 inköp (dv.s $500) på den nivån så går jag tillbaka på $0.25/$0.50 och spelar upp mig igen till rullen ligger på kanske $3000 och ger det ett nytt försök på $0.50/$1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...