Gå till innehåll

WTF hand på cosmopol 20-20 TNL


Recommended Posts

Snortight image, antar jag. Sutttit och hållit låda non stop sen vi börja och vi har spelat i dryga 2½ timme så med mitt utseende ser de mig väl kanske slaskigare ändå. Spelat (några limpfoldar exkluderade) 4 händer på hela tiden, visat två nötter och en bluff liksom. Iaf:

 

9-manna bord:

Polarn utg limpar 20, UTG+1 limpar osv fram till knappen, ny yngre kille som höjer till 120. Jag sitter på SB med :Td::Th: och höjer till 380 med 1200 bakom. Foldas fram till platsen före CO (MP antar jag man skriver) som semisteker och ställer för 2k ganska exakt. (Inte sett han spela något speciellt tidigare, normal typ) foldas fram till mig:

 

What to do?

 

9x20=180

180+120+360+(effektivt nu) (360+1200)= Pott

 

(kul att nämna kanske: Kanske bör nämnas att jag snackar mig själv in till en insta-timing av mig själv, varav brush-killen lackar på mig :))

Är skittrött, därför tokrörigt. Städar upp inlägget imorrn, plz help. Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke är liksom.. Halvdålig->okej spelare har aldrig QQ och KK här. Mööööjligtvis en väldigt snålt spelad AA, kaaanske AK. JJ borde också slagit om. TT har jag så det borde jag kunna bortse ifrån. 99, 88 och kanske 77 kanske vill spela en stor pott mot mig isolerat och därför slår om, kanske väldigt omvänt spelad AJ-AQ.

 

Fan vet. Help me som sagt.

 

Och förövrigt, om Eva the dealer finns på forumet, kan du hooka skjuts till västerås? Mina moniz är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du leder ju mot den rangen som du sätter han på.

 

Om han har AA, JJ, 99-77, AJs+,AKo så leder du 56% vs 44%

 

Som jag uppfattat det så behöver du 39% (1200/3060) i odds att syna och den rangen är:

AA-JJ, 99, AK vs TT = 60.040 vs 39.960 % så rent matematiskt är det väl syn i ditt fall.

 

Men han lär väl sitta på AA och hoppades på att knappen skulle höja och någon/några limpare skulle syna höjningen och därmed byggs potten upp och han kan A) plocka upp en del pengar utan någon showdown när han pushar B) få en syn av någon limpare vid en push pga redan investerade pengar.

 

I vilket fall som helst inget enkelt val om du inte har någon aning om hur killen spelar, men jag hade nog tagit synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitt med ett fullt inköp istället så blir det genast mycket lättare.

 

Ursäkta för OT men jag har en ärlig fråga då jag inte spelat på Cosmo på år och dar. Sitter folk och köper in automatiskt så fort de förlorat en hundralapp? Okej att jag kan köpa in för fullt om jag förlorat en lax eller kanske en femhundring, men att hålla på med några hundra låter bara omständigt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar vara ett dåligt move att 4beta in 25% av stacken med TT om man inte redan bestämt sig för att syna en push. Syna pre istället.

 

Hur får du det till 4bet? förstår inte :( blind 20 bet nr1 bet 120 bet nr2 raise 380 = bet nr 3 raight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det normalt sett är rätt dåligt att 3-beta ur SB här men jag tänkte att min kompis som limpade först in aldrig har en riktigt bra hand och inte heller någon av de som limpade efter samt att jag var helt hundra på att knappen pos-raisar väldigt brett här och jag har inget emot att bygga en stor pott mot honom här.

 

Tror ni att rangen jag sätter honom på är helt åt helvete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske händer...

Däremot e väl max inköp 4k nuförtiden.

I alla fall i Göteborg.

 

Inte på det här bordet i Stockholm iaf (=

 

Ursäkta för OT men jag har en ärlig fråga då jag inte spelat på Cosmo på år och dar. Sitter folk och köper in automatiskt så fort de förlorat en hundralapp? Okej att jag kan köpa in för fullt om jag förlorat en lax eller kanske en femhundring, men att hålla på med några hundra låter bara omständigt ?

 

Ser nästan aldrig det faktiskt, iaf aldrig mindre än en femhundring.

 

Du synar preflop för att undvika detta, nu vetefan men jag viker då du oftast är slagen i ett live 9handat.

 

Läs mina ovanstående kommentarer så förstår du hur jag resonerade, kanske helt åt helvete men hade iaf en tanke bakom mitt spel (= Ville inte spela TT endast för set-value där, jag ville spela en stor pott mot knappen eller ta den right there and den sas.

 

Sitt med ett fullt inköp istället så blir det genast mycket lättare.

 

Det är väl sant, hade även kunnat supershortstacka så hade beslutet varit ännu lättare, men nu är väl inte det jag frågar om? (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste dina tidigare kommentarer, om du tror på dina tankar så ska du ju syna hans push. Tvivla inte på dig själv ;), själv hade jag inte spelat för setvalue utan synat och hoppas på en låg flop där jag kan få in det mot honom och vika om det är en jobbig bräda.

 

Du spelar ju shortstack tydligen så hans range ligger nog på alla pockets, AQ/AK osv men som sagt TT är ingen monsterhand live. Många spelar konstigt och inte självklart att dem slår om med JJ+ eller hur det va du sa.

 

Som jag förstod det så limpade han som shoveade, dvs han kan mycket väl ha QQ+ många gånger. Hade iallafall synat BTN betet, men som spelat hade jag nog synat pga pottodds och om du har rätt med dina tankar. Men det förutsätter att du har rätt också... för oftast är du slagen eller uppe mot AK(limpas oftast inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superlätt syn.

 

Och om du inte är bekväm med att syna en all-in så ska du inte 3-betta. Som spelat spelar det ingen roll för du har redan investerat 25% av din stack i en pot med massa döda pengar och motståndaren kan enkelt ha ett mindre PP. Du behöver typ 35% eq och du har 34% mot JJ+/AK vilket är den starkaste rangen du möjligtvis kan sätta på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, om du tror att pfr höjer många händer här har jag inget emot att 3-betta och syna en shove med tanke på att du inte har mer än ~75bb. Om du blir lite djupare (100bb+) är definitivt en syn bättre eftersom det blir mindre attraktivt att syna en all-in och du får också bättre implicita odds för att syna och sätta ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, om du tror att pfr höjer många händer här har jag inget emot att 3-betta och syna en shove med tanke på att du inte har mer än ~75bb. Om du blir lite djupare (100bb+) är definitivt en syn bättre eftersom det blir mindre attraktivt att syna en all-in och du får också bättre implicita odds för att syna och sätta ett set.

 

+1 :)

 

Håller liksom med.

 

--

 

Läste inte ordentligt. Höjer inte ofta här (alltså inte brett, med TT tror jag det är rätt att slå om i det här läget) men det vet nog inte knappen som var ny vid bordet. Antagligen hade nog ingen där stenkoll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste dina tidigare kommentarer, om du tror på dina tankar så ska du ju syna hans push. Tvivla inte på dig själv ;), själv hade jag inte spelat för setvalue utan synat och hoppas på en låg flop där jag kan få in det mot honom och vika om det är en jobbig bräda.

 

Du spelar ju shortstack tydligen så hans range ligger nog på alla pockets, AQ/AK osv men som sagt TT är ingen monsterhand live. Många spelar konstigt och inte självklart att dem slår om med JJ+ eller hur det va du sa.

 

Som jag förstod det så limpade han som shoveade, dvs han kan mycket väl ha QQ+ många gånger. Hade iallafall synat BTN betet, men som spelat hade jag nog synat pga pottodds och om du har rätt med dina tankar. Men det förutsätter att du har rätt också... för oftast är du slagen eller uppe mot AK(limpas oftast inte).

 

 

Men han openlimpar ju inte, han limpar ju som tredje eller fjärde gubbe tror jag. Hade han openlimpat hade det varit en helt annan grej och rangen hade varit mycket mer QQ+artad.

 

Shortstack och shortstack, 3/4 maxinköp ungefär är väl inte direkt jätteshort imo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superlätt syn.

 

Och om du inte är bekväm med att syna en all-in så ska du inte 3-betta. Som spelat spelar det ingen roll för du har redan investerat 25% av din stack i en pot med massa döda pengar och motståndaren kan enkelt ha ett mindre PP. Du behöver typ 35% eq och du har 34% mot JJ+/AK vilket är den starkaste rangen du möjligtvis kan sätta på honom.

 

Tack för ett bra svar :)

 

Maxinköpet är 4k på cc i GBG å vad jag vet så måste de ha samma regler i hela Sverige.

 

Är det inte något speciellt bord då? Var flera som ville sätta sig med mer än 2k men blev nekade av dealern, aldrig sett någon få köpa in sig för mer än 2k innan heller.

 

Doesnt matter nu iaf, handen spelades som den spelades och jag är sugen på att höra andras syn på den, inte deras syn på min stacksize.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...