Gå till innehåll

Hjälp med deklaration av pokervinster.


Recommended Posts

jag fick min deklaration igår som visar att min bank har lämnat kontrolluppgifter till RSV på ett 10-tal insättningar från storbritannien(pokervinster, cashgames)...

 

 

fråga1. vad jag förstår granskar RSV bara en viss % av alla deklarationer...ska jag skita i att skriva något överhuvudtaget under "övriga upplysningar" och hoppas på att de inte granskar just mig? kan jag få skit för detta på något sätt?

 

fråga2. om jag nu ska skriva något under "övriga upplysningar", vad fan ska jag skriva? räcker det med något i stil med: "skattefria pokervinster, EU-land"?

 

tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står att de lämnat kontrolluppgifter på överföringar kan du nu nog ta för givet att det blir någon sorts kontroll om du samtidigt nolltaxerar......

 

Lämnar du oriktiga uppgifter är det värsta som kan hända 40% skattetillägg på den oredovisade skatten och eventuellt att det leder till skattebrott/förseelse. Skriver du att du tjänar X på poker och vet inte om det ska beskattas eller inte kan du aldrig råka ut för skattetillägg.

 

Är det skattefria inkomster säger du så, är det inte skattefria inkomster skattar du givetvis för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har ju diskuterats tidigare. Sökte runt lite snabbt men hittade inget, tacksam om nån har länk till tråden.

 

Jag fick en kontrolluppgift på ett uttag från Belgien i årets deklaration. Misstaget jag gjorde var att ta ut 20k EUR från party (20k USD var tanken)vilket överskred 150k. Klantigt. Lär väl inte vara några problem med tanke på var pengarna kommer ifrån men bra att ha lite koll hur man smidigast går tillväga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har ju diskuterats tidigare. Sökte runt lite snabbt men hittade inget, tacksam om nån har länk till tråden.

 

Jag fick en kontrolluppgift på ett uttag från Belgien i årets deklaration. Misstaget jag gjorde var att ta ut 20k EUR från party (20k USD var tanken)vilket överskred 150k. Klantigt. Lär väl inte vara några problem med tanke på var pengarna kommer ifrån men bra att ha lite koll hur man smidigast går tillväga.

 

fråga cyntax, han hjälper dig säkert.

 

/furix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du ändå har inbetalningar registrerade på skatteblanketten ser jag ingen anledning att försöka "mörka" genom att inte kommentera det. Förra året skrev jag under övriga upplysningar nåt i stil med "insättningarna från xxx kommer från nätpokervinster från siten yyy registrerad i zzz (EU-land)". Inget mer hände efter det och jag fick igenom deklarationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har en tydlig minnesbild av att Cyntax svarade på nästan exakt OPs fråga i en sån här tråd typ samma tid förra året, jag orkar inte leta efter den nu, men är verkligen helt säker på att det ska finnas en ganska stor tråd som behandlar ämnet..

 

Typ exakt vad du ska skriva i vilken del av formulären osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har en tydlig minnesbild av att Cyntax svarade på nästan exakt OPs fråga i en sån här tråd typ samma tid förra året, jag orkar inte leta efter den nu, men är verkligen helt säker på att det ska finnas en ganska stor tråd som behandlar ämnet..

 

Typ exakt vad du ska skriva i vilken del av formulären osv osv.

 

Detta har ju diskuterats tidigare. Sökte runt lite snabbt men hittade inget, tacksam om nån har länk till tråden.

^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du ändå har inbetalningar registrerade på skatteblanketten ser jag ingen anledning att försöka "mörka" genom att inte kommentera det. Förra året skrev jag under övriga upplysningar nåt i stil med "insättningarna från xxx kommer från nätpokervinster från siten yyy registrerad i zzz (EU-land)". Inget mer hände efter det och jag fick igenom deklarationen.

 

kanoners! ska kopiera det rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...