Gå till innehåll

diktafon på högskolan?


Mr GZON

Recommended Posts

Jag har tänkt på det där, om man lägger en femma för varje föreläsning, alla studenter på föreläsningen obv, till någon sekreterare. Är det dyrt ? känns som en jävligt skön investering annars.

 

De lär tydligen ha haft ett system i den stilen på Chalmers när farsan gick där...men det är ju ett gäng år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lär tydligen ha haft ett system i den stilen på Chalmers när farsan gick där...men det är ju ett gäng år sedan.
När jag var med i maskin-rustet anno 98-99 så var vi ansvariga för försäljningen av föreläsningsanteckningar. Vi betalade någon flitig elev för nöjet att göra bra anteckningar och sedan sålde vi dom per vecka för en billig slant.

 

Känns ju i dagsläget som jävligt lowtech och ovärt men de sålde bra då iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att rent generellt så är det tillåtet att spela in t.ex. samtal där man själv deltar, man behöver inte ens informera de andra deltagarna. Exempelvis är det tillåtet att spela in ett telefonsamtal man ringer till någon. Hurivida man kan räkna en föreläsning som något man deltar i som åhörare är väl kanske ett gränsfall. (Sedan kan ju högskolan ha egna regler också.)

 

Rent tekniskt kan man spela in på de flesta MP3 spelare som en diktafon, men vill man ha någon vettig ljudkvalitet överhuvud taget behöver man en relativt bra extern mikrofon.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...