Gå till innehåll

Sorkoas - LÅS PLS


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 742
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjockt med oflyt mot Hampulito. Han whineade själv över några spel han inte borde ha gjort men inser inte hur mycket han turade mot mina höga par och hur sjukt han spewade i andra spots som han inte ens nämnde. Tråkigt att få in många händer och breakeven då han ligger upp 15 inköp med lite mer än 6000 händer kvar bara. Eventuellt mer spel imorgon kväll om jag inte har annat för mig.

 

Nu blir det sena MTT-passet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det sovits fram till klockan 17, helt värdelöst. Satt uppe till 9 imorse efter att ha grindat hela natten. Tror att jag droppade cirka $4K totalt jämnt fördelat mellan MTTs och CG så det var ingen vidare dag. Jag sköt så klart upp besöket hos naprapaten pga den långa grinden. Så just nu känner man sig ganska uppgiven.

 

Spelade en kort stund mot Hampulito nyss och började känna mig yr och illamående efter cirka en halvtimme så fick lov att kliva. Han hann plocka en hunka av mig. Mindre än 6K händer kvar att spela där nu åtminstone.

 

Jag verkar inte vara i form för grind så det blir att slacka rejält resten av dagen och förhoppningsvis kunna tvinga sig i säng så att man hinner göra något av dagen imorgon.

 

Håller tummarna för Emilio_15 som är iväg och spelar turneringen hos MikeTime ikväll! Pojkspolingen ska tydligen spendera natten där. Hade jag varit hans mor hade jag inte släppt iväg honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nice. Nä, jag bor på gränsen, Hällefors. :)

 

Håller tummarna för Emilio_15 som är iväg och spelar turneringen hos MikeTime ikväll! Pojkspolingen ska tydligen spendera natten där. Hade jag varit hans mor hade jag inte släppt iväg honom!

 

Va fan?! Varför i hela h-et följde du inte med honom? Nu fick han ju ensam

* åka buss Hällefors - Örebro

* åka buss Örebro - Kumla

* åka taxi Kumla C - Mikes obygdsboende

 

Nåja, nu litar jag på att både du och pojkspolingen kommer till hösten istället och lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, han behöver träna på att klara sig själva ute på såna trips. Jag hade nog varit lite mer taggad på att bli med om han inte hade kommit på kl 8 på morgonen när jag hade suttit uppe hela natten redan att han skulle iväg. :P

 

 

Idag tackar man morsan för att hon ringde och väckte mig vid 13, annars hade jag nog sovit bort hela dagen. Jag hann bli med ut en sväng till sommarstugan där jag iofs mest låg och sov, men skönt att göra *något* i vilket fall :). Ikväll ska jag nog ta mig an fyllehestarna vid cashgameborden. Klämmer nog in dom stora turneringarna med fint värde vid sidan av.

 

Förresten, är det någon som har förslag på vettig skärmlösning för mig? Jag sitter med en 23"-skärm som har 2048x1152 i upplösning just nu. En till behövs helt klart. Finns det någon aningen mindre med åtminstone 1600 i bredd för under 2,5k sek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, är det någon som har förslag på vettig skärmlösning för mig? Jag sitter med en 23"-skärm som har 2048x1152 i upplösning just nu. En till behövs helt klart. Finns det någon aningen mindre med åtminstone 1600 i bredd för under 2,5k sek?

 

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=640894&hbx_CMP=AFC-05&cm_mmc_o=4blgBCjCVybgw2BF5zyblBECjCzkkCjC5yblXzLf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prismässigt kan jag ju helt klart slå till och köpa en likadan skärm som jag redan har: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=234191

 

Men jag tycker att det blir alldeles för stort att hålla reda på. Det var därför jag tänkte köpa till en mindre nu :). Spelar jag cashgame så får jag in allt på den skärmen jag kör nu även upp till 12 bord, så det är chill. Det är när jag lirar MTTs och har 7-8 lobbys och ibland upp till 15-16 bord som det kan bli riktigt rörigt. Så jag är nog ute efter något som är 21" 16:9 eller mindre. Helst inte widescreen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, cashgame var ju roligt i 20 min iaf.

 

Seat 8 is the button

Seat 9: sjangse ( $615.00 USD )

Seat 3: 3eRoN ( $120.00 USD )

Seat 5: senorquinn ( $711.00 USD )

Seat 7: aaAHAhahah ( $775.00 USD )

Seat 8: HERO ( $661.00 USD )

sjangse posts small blind [$3.00 USD].

3eRoN posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 6d 6c ]

senorquinn folds

aaAHAhahah folds

HERO raises [$12.00 USD]

sjangse calls [$9.00 USD]

3eRoN folds

** Dealing Flop ** [ 3d, 6s, Th ]

sjangse checks

HERO bets [$21.00 USD]

sjangse raises [$42.00 USD]

HERO calls [$21.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 8h ]

sjangse bets [$114.00 USD]

HERO raises [$277.00 USD]

sjangse calls [$163.00 USD]

** Dealing River ** [ 9s ]

sjangse checks

HERO bets [$330.00 USD]

sjangse calls [$284.00 USD]

sjangse wins $1233.00 USD from main pot

sjangse shows [7c, Ts ]

HERO shows [6d, 6c ]

HERO wins $46.00 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prismässigt kan jag ju helt klart slå till och köpa en likadan skärm som jag redan har: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=234191

 

Men jag tycker att det blir alldeles för stort att hålla reda på. Det var därför jag tänkte köpa till en mindre nu :). Spelar jag cashgame så får jag in allt på den skärmen jag kör nu även upp till 12 bord, så det är chill. Det är när jag lirar MTTs och har 7-8 lobbys och ibland upp till 15-16 bord som det kan bli riktigt rörigt. Så jag är nog ute efter något som är 21" 16:9 eller mindre. Helst inte widescreen.

 

Funderar på en extra-skärm jag också. Är supernoob på sånt här, behövs det några extra kablar eller dylikt eller får man med allt som behövs till skärmen?

 

Sjukt billiga btw, kikade lite häromdagen och hittade skärmar för uppemot 10k... då känns dessa hetare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan?! Varför i hela h-et följde du inte med honom? Nu fick han ju ensam

* åka buss Hällefors - Örebro

* åka buss Örebro - Kumla

* åka taxi Kumla C - Mikes obygdsboende

 

Nåja, nu litar jag på att både du och pojkspolingen kommer till hösten istället och lirar.

 

åkte faktiskt tåg örebro - kumla :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på en extra-skärm jag också. Är supernoob på sånt här, behövs det några extra kablar eller dylikt eller får man med allt som behövs till skärmen?

 

Sjukt billiga btw, kikade lite häromdagen och hittade skärmar för uppemot 10k... då känns dessa hetare :)

Du får vara nogrann att kolla upp om det är VGA/DVI och om du har någon adapter för det ifall din dator inte har en sådan utgång. Det brukar följa med grafikkortet. Har du en laptop måste du oftast köpa en separat.

 

Jo 30" känns ganska spewigt nu när 23-24" är så billiga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:(

 

Idag kör vi enbart turrar som ger bra med deg. Jobba klonk!

 

Säg gärna till om jag har missat någon viktig. :P

 

18:00 - Ongame - $200 ($250K)

18:45 - Party - $640 ($1M)

18:45 - Stars - $215 ($750K)

19:00 - Stars - $109 ($40K)

20:00 - Prima - $65+R ($150K)

20:00 - Everest - $215 ($100K)

20:00 - iPoker - $320 ($250K)

20:00 - Boss - €150 ($100K)

20:00 - FullTilt - $256 ($350K)

20:00 - Stars - $109+R ($250K)

21:00 - Ultimatebet - $530 ($100K)

21:00 - Ongame - $108+1R ($100K)

21:00 - Cake - $109 ($50K)

21:00 - FullTilt - $109 ($250K)

21:00 - Stars - $55 ($200K)

21:00 - Party - $530 ($60K)

21:15 - Stars - $55+R ($35K)

22:00 - Stars - $109+1R1A ($25K)

22:30 - Stars - $215 ($1.5M)

23:00 - Cake - $162 ($100K)

23:30 - Ultimatebet - $215 ($200K)

23:30 - Stars - $530 ($500K)

00:00 - FullTilt - $216 ($750K)

00:30 - Stars - $215 ($200K)

01:00 - Stars - $109 ($80K)

01:05 - FullTilt - $216 ($200K)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått och funderat på det här ett tag nu allt eftersom och tror att det är igång att snurra igång projektet. Poker har gjort mig riktigt uttråkad nu och jag vill hitta lite rutin i vardagen, så jag gör en Nebbis och börjar erbjuda coachning. Till att börja med så kommer jag att erbjuda detta:

 

- Cashgame Lowstakes/Midstakes PLO/NLHE, Heads-up och Shorthanded

- MTTs, PLO/NLHE, alla spelformer och inköp

 

Alla spelare får en gratis prova-på timme där vi diskuterar vad vi ska fokusera på under coachingtimmarna. I grunden så har jag en spelteoretisk approach, något som jag tror att de flesta bör vara ute efter att utveckla ändå när det gäller coachning. Jaga fina games och exploatera donks bör alla klara av att lära sig själva. :)

 

Jag är i grunden en shorthanded cashgamespelare som även har fint facit heads-up. Mycket PLO har spelats med, där jag känner mig mycket trygg shorthanded och neråt.

 

MTTs anser jag mig hantera alla spelformer och vara väldigt up-to-date med dagens spel som involverar mycket mer fokus kring blindsen i form av hårt spel mot dessa med mycket resteals. Utöver fokus på detta så har tar jag en väldigt exploativ approach vid postflopspelet. NLHE är ett spel om blinds och i turneringar så är stackdjupen i slutskedet då "det gäller" väldigt korta så detta är vad vi kommer att fokusera på mest.

 

 

Priser:

 

Cashgame, shorthanded NL$100-NL$2000(/motsvarande i andra valutor) - $250/h

Cashgame, heads-up NL$100-NL$2000(/motsvarande i andra valutor) - $300/h

Cashgame, PLO shorthanded/heads-up PLO$100-PLO$2000(/motsvarande i andra valutor) - $150/h

MTTs, NLHE/PLO samtliga spelformer och inköp - $200/h

 

 

Skicka iväg ett PM vid intresse så diskuterar vi upplägg och allt annat. :)

 

Oseriösa svar till detta inlägg undanbedes och kommer att bli raderade av moderatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lite sådär att coacha NL1k för $300/h om man till vardags spelar så långt ner som NL400? Spelar du ens någonsin själv över NL1k? Hur stor del av ditt spel ligger så långt upp?

 

Är inte priserna överlag väldigt höga för någon som aldrig ens coachat förut?

 

Hur ser dina resultat ut långväga? HU som 6hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...