Gå till innehåll

Ipod problem!


tobas

Recommended Posts

Tjenare, skulle låna min syrras Ipod för en utlandssemester om 1 vecka.

Problemet jag har är att jag inte kan tyckas lägga till några låtar! Jag sätter i usb-kabeln i datorn och in i Ipoden, sen öppnar jag upp mappen och lägger till alla låtar, men när jag sen sätter på Ipoden så finns inte mina låtar där.

 

Det suspekta är att hennes gamla låtar ligger kvar men finns ej i mappen jag öppnar när ja kopplar in Ipoden!

 

Lite hjälp vore på sin plats :D!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bara tanka på den från samma dator du använt första gången.

Så var det för mig iallafall.

Fick tanka hem ett annat program för att kunna fylla på nytt material och samtidigt spara det som fanns på.

 

iTunes är ondare än Hitler.

 

Mjo iTunes är dåligt om du inte kan med det. Om man klickar i hantera ipoden manuellt i iTunes så funkar det fina att lägga till låtar från vilken dator som hellst och du behöver inte ta bort de låtar som redan finns på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo iTunes är dåligt om du inte kan med det. Om man klickar i hantera ipoden manuellt i iTunes så funkar det fina att lägga till låtar från vilken dator som hellst och du behöver inte ta bort de låtar som redan finns på den.

 

 

Ska prova men som jag minns det funkade det inte. Ringde tom en Mac-affär som höll med och rekommenderade extraprogrammet.

Kanska måste man ha valt redan från början..?

Tack för tipset iallafall.

 

Tyvärr gick det lite för långt när strulet hände, så jag har svurit att aldrig röra nåt som börjar med ett litet i.

(inte så principfast, så vi får se)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska prova men som jag minns det funkade det inte. Ringde tom en Mac-affär som höll med och rekommenderade extraprogrammet.

Kanska måste man ha valt redan från början..?

Tack för tipset iallafall.

 

Tyvärr gick det lite för långt när strulet hände, så jag har svurit att aldrig röra nåt som börjar med ett litet i.

(inte så principfast, så vi får se)

 

Låter väldigt skumt om en kunnig macanvändare skulle tipsa om nåt annat... Kanske han inte va så kunnig. iTunes fungerar alldeles utmärkt. När du pluggar in ipoden så kommer ju direkt dess inställningar upp klicka i hantera musik manuellt lr vad den nu heter så är det hur lätt som hellst. Bra mycket lättare att förstå än mitt program från ericsson som tydligen ska kunna lägga in låtar på min mobil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Avinstallera skitprogrammet itunes och installera ALDRIG det igen. (jag menar verkligen ALDRIG!)

2. Installera linux på ipoden (själv använder jag Rockbox)

3. Dra och släpp över musiken precis som på vilket usbminne som helst.

4. Njut av god musik och hur enkelt det kan vara samt hur glad din syrra kommer bli när du "fixat" hennes ipod så som hon egentligen velat ha den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN man kan få det att fungera som vilket usbminne som hellst med dragandet och släppandet av musik. Det är det som vissa av er inte verkar förstå. Enda skillnaden är att det är bättre än andra usbminnen eftersom man gör sina spellistor direkt på datorn mkt enkellt. Klickar skapar en spellista och drar och släpper in den musik man vill ha. Vissa av er klagar på iTunes bara för att ni inte kan med det när det egentligen är väldigt smidigt. Men jag håller med senaste talare att det är stort klumpigt kan inte hantera lika många låtar som winamp etc men klaga då på iTunes av rätt anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag vet inte om jag gör fel när jag lägger in låtar en itunes, för det tar ju en jävla tid när man måste synca dom varje gång om dom inte ska försvinna. Är det så man måste göra?:shock:

Vad är det för program som gör att det är som med en vanlig mp3 så att man bara drar över låtarna istället för att använda itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag vet inte om jag gör fel när jag lägger in låtar en itunes, för det tar ju en jävla tid när man måste synca dom varje gång om dom inte ska försvinna. Är det så man måste göra?:shock:

Vad är det för program som gör att det är som med en vanlig mp3 så att man bara drar över låtarna istället för att använda itunes?

 

Seriöst vad är det som är så svårt att förstå eller orkar du inte läsa ovanstående inlägg? Nej man behöver inte synca stäng bara av den funktionen och hantera allt manuellt. Det kan du göra direkt du pluggar in ipoden i alternativen som kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta hi-jack förresten, men en relaterad fråga:

 

Någon som har ett bra förslag på mjukvara som omvandlar ogg vorbis till mp3?

 

edit: Gärna något med batchfunktion á la "alla .ogg i den här katalogen samt underkataloger"

 

På tal om hi-jack så kan nog den programvaran funka.

 

Men varför konvertera från ett komprimerat format till ett annat? Det blir ju en ytterligare försämring av ljudfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...