Gå till innehåll
gsus

Bannad från Full Tilt

Recommended Posts

Hur gick det för er bröder?

Jag tycker dock det känns bra att FTP låser konton då fusk kan misstänkas- det borde alla med rent mjöl i påsen bli. Sedan ser jag inte svårigheten med att skicka dessa ID-handlingar till FTP och få saken ur världen (om det TS har skrivit är sant så borde det inte vara några problem). Visst kan det vara jobbigt, men att sitta och gnälla och ödsla tid på långa mail/inlägg så går det väl snabbare att skicka ID-handlingarna? Det är ju trots allt till för de 99,94% som inte fuskar...

 

Har tänkt att börja lira på FTP men har dragit lite på det då man får skatta ev vinster. En rent hypotetisk fråga: Om man 2009 vinner 100k men struntar i att ta ut dom utan gör det först den 1 juli 2010 EFTER att de flyttat till Malta( detta är bara ett exempel, finns inga rykten utan bara påhittat scenario). Får man då skatta på pengarna man vann 2009 eller är det den tid uttaget genomförs som gäller? Kan tänka mig att det kan vara att man "bör/ska" skatta men att skatteverket inte har en chans att kolla upp när man vann pengarna bara att man tagit ut dem efter 1 juli 2010...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hur gick det för er bröder?

Jag tycker dock det känns bra att FTP låser konton då fusk kan misstänkas- det borde alla med rent mjöl i påsen bli. Sedan ser jag inte svårigheten med att skicka dessa ID-handlingar till FTP och få saken ur världen (om det TS har skrivit är sant så borde det inte vara några problem). Visst kan det vara jobbigt, men att sitta och gnälla och ödsla tid på långa mail/inlägg så går det väl snabbare att skicka ID-handlingarna? Det är ju trots allt till för de 99,94% som inte fuskar...

 

Har tänkt att börja lira på FTP men har dragit lite på det då man får skatta ev vinster. En rent hypotetisk fråga: Om man 2009 vinner 100k men struntar i att ta ut dom utan gör det först den 1 juli 2010 EFTER att de flyttat till Malta( detta är bara ett exempel, finns inga rykten utan bara påhittat scenario). Får man då skatta på pengarna man vann 2009 eller är det den tid uttaget genomförs som gäller? Kan tänka mig att det kan vara att man "bör/ska" skatta men att skatteverket inte har en chans att kolla upp när man vann pengarna bara att man tagit ut dem efter 1 juli 2010...

 

 

Utan att ha gjort någon research så kan jag nog nästan garantera att det är tidpunkten för vinsten och inte för uttaget som är det intressanta för huruvida du skall beskatta vinsten eller inte. Sen vad som går att bevisa osv är ju en annan femma. Skulle du tex vinna 100 000$ i en turnering på Stars och sen gå in och blåsa dom på cashgame 10 minuter senare så är du fortfarande skyldig att betala skatt på de 100k du vann oavsett om du har några pengar kvar eller inte.

 

 

Förre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt skatteverkets svar när jag maila dom och frågade om man behövde skatta på full tilt sa de att sajten var skattefri.

 

Hursomhelst undrar jag om man sitter två personer i samma hushåll och spelar mtt, ifall de betraktas som fusk?

 

Jag och flickvännen spelar ju gärna de här minftops och andra mtt.

 

Tänkte bara att alla verkar bannade hit och dit så kanske bäst och kolla upp de här innan vi kanske blir de också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Enligt skatteverkets svar när jag maila dom och frågade om man behövde skatta på full tilt sa de att sajten var skattefri.

 

Hursomhelst undrar jag om man sitter två personer i samma hushåll och spelar mtt, ifall de betraktas som fusk?

 

Jag och flickvännen spelar ju gärna de här minftops och andra mtt.

 

Tänkte bara att alla verkar bannade hit och dit så kanske bäst och kolla upp de här innan vi kanske blir de också.

 

vene hur ftp kör. Men på stars är det tillåtet att lira turrar och sngs med fler än 45pers. Ftops borde inte vara några problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Enligt skatteverkets svar när jag maila dom och frågade om man behövde skatta på full tilt sa de att sajten var skattefri.

 

Hursomhelst undrar jag om man sitter två personer i samma hushåll och spelar mtt, ifall de betraktas som fusk?

 

Jag och flickvännen spelar ju gärna de här minftops och andra mtt.

 

Tänkte bara att alla verkar bannade hit och dit så kanske bäst och kolla upp de här innan vi kanske blir de också.

OT i denna tråd, men har Skatteverket verkligen svarat dig att FTP är en skattefri sida?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Utan att ha gjort någon research så kan jag nog nästan garantera att det är tidpunkten för vinsten och inte för uttaget som är det intressanta för huruvida du skall beskatta vinsten eller inte. Sen vad som går att bevisa osv är ju en annan femma. Skulle du tex vinna 100 000$ i en turnering på Stars och sen gå in och blåsa dom på cashgame 10 minuter senare så är du fortfarande skyldig att betala skatt på de 100k du vann oavsett om du har några pengar kvar eller inte.

 

 

Förre

 

Är det någon som vet hur det här fungerar med 100% säkerhet?

Jag tycker själv att det låter sjukt att man ska skatta på något man vunnit men inte cashat ut.. det låter helt sanslöst att sätta sig ner vid ett cashgame bord tex plussa en hundra dollar säger vi.. och sen ska svenska staten ta vinstskatt på det..

jag skulle vilja säga att jag är 100% säker på att det är på uttag skatten gäller.. men kan inte garantera detta heller!

 

Någon kunnig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fulltilt support är värdelös tar eveigheter att få svar. Jag skicka in alla min papper godkändes inte x antal gånger. Det tog min 2 månader att få igång kontot med samma standard svar. Sen säger de att de öppnat kontot och jag kan fortfande inte logga så efter 50 mail så öppnas det. Men deras representant här på forumet verkar vara bra, så nästa gång drar jag iväg ett pm till han.

 

De är konstiga när de gjort fel och fått allt de bjuder aldig på nått heller typ turneringsbiljett eller cash på konto om man jämför med andra siter. De vet inte vad goodwill är, jag kan inte fatta de är så stora som de är. Men de har en skön klient att lira på i vilket fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Att de är professionella och agerar på samma sätt som om svärorden inte hade förekommit?

 

Må så vara att det är onödigt, och rätt korkat ärligt talat, att vara otrevlig på det sättet, men det förändrar inte vad som är rätt och fel i det aktuella fallet. Om FTP:s support gör en annan bedömning av läget p g a hur mailet var formulerat, är det fullständigt åt helvete.

 

Vad jobbar du själv med? I butik kanske? Är det isf ok om jag kommer in och skäller ut dig, jag antar att du då bara ler, tackar och bockar?

 

Support är också människor, skriver man "go fuck yourselves you idiots" är man för korkad för att förtjäna support oavsett ärende.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Vad jobbar du själv med? I butik kanske? Är det isf ok om jag kommer in och skäller ut dig, jag antar att du då bara ler, tackar och bockar?

 

Support är också människor, skriver man "go fuck yourselves you idiots" är man för korkad för att förtjäna support oavsett ärende.

 

Och när supporten pissar på dig och skriver standardsvar som de copy/pastat in som överhuvudtaget inte svarar på någon av de frågor du ställt i ditt tidigare mail efter att de från början gjort fel och låst ditt konto, så antar jag att du bara ler, tackar och bockar?

 

Pokerspelare är också människor, och företag ska ha en viss servicenivå och standard som ALLTID måste stå högre än deras kunder. Det är så världen fungerar.

 

Sen rättfärdigar jag inte att be dem "go fuck yourselves you idiots", men dina argument är dåliga imo.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Vad jobbar du själv med? I butik kanske? Är det isf ok om jag kommer in och skäller ut dig, jag antar att du då bara ler, tackar och bockar?

 

Support är också människor, skriver man "go fuck yourselves you idiots" är man för korkad för att förtjäna support oavsett ärende.

 

Om du läser hela den här tråden så kan du förkovra dig i min förklaring om varför jag agerade som jag gjorde. Jag hävdade aldrig att det var rä¨tt sätt att effektivast åstadkomma en förändring eller uppnå maximalt resultat, jag tycker personligen dock att FT:s agerande att svara upprepade ggr med samma preprintade mail som inte har någonting som helst att göra med de frågor man ställer är MINST lika ohyfsat som de vulgäriteter jag i stundens hetta kläckte ur mig. Dessutom tycker jag att det är ganska relevant att komma ihåg att FT utan någon som helst anledning hade fryst mitt konto OCH mina bröders och sedan från början skulle tvinga mig att skicka in uppgifter för att ens låsa upp ngt av dem. Oseriösare än så är det inte ens möjligt att agera.

 

 

Förre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Och när supporten pissar på dig och skriver standardsvar som de copy/pastat in som överhuvudtaget inte svarar på någon av de frågor du ställt i ditt tidigare mail efter att de från början gjort fel och låst ditt konto, så antar jag att du bara ler, tackar och bockar?

 

Pokerspelare är också människor, och företag ska ha en viss servicenivå och standard som ALLTID måste stå högre än deras kunder. Det är så världen fungerar.

 

Sen rättfärdigar jag inte att be dem "go fuck yourselves you idiots", men dina argument är dåliga imo.

 

Att göra ett dåligt jobb är inte att jämställa med att ta till namecalling och verbal abuse.

 

Jag vet inte riktigt vad du menar med att standarden ska stå högre än deras kunder, men inga anställda i världen ska behöva ta skit från kunder. Det finns en gräns, och skriver man sådär har man passerat den.

 

Tyvärr är det alltför många (utan att just referera till det här fallet) som faktiskt inte fattat att även kunder (som ju "alltid har rätt") kan gå över gränsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Om du läser hela den här tråden så kan du förkovra dig i min förklaring om varför jag agerade som jag gjorde. Jag hävdade aldrig att det var rä¨tt sätt att effektivast åstadkomma en förändring eller uppnå maximalt resultat, jag tycker personligen dock att FT:s agerande att svara upprepade ggr med samma preprintade mail som inte har någonting som helst att göra med de frågor man ställer är MINST lika ohyfsat som de vulgäriteter jag i stundens hetta kläckte ur mig. Dessutom tycker jag att det är ganska relevant att komma ihåg att FT utan någon som helst anledning hade fryst mitt konto OCH mina bröders och sedan från början skulle tvinga mig att skicka in uppgifter för att ens låsa upp ngt av dem. Oseriösare än så är det inte ens möjligt att agera.

 

Jag förstår mycket väl varför du skrev som du gjorde - jag har också blivit sjukt arg på kass support, tro mej. Men det förändrar ju inte det faktum att det var över gränsen. Kom ihåg att det knappast är den personen du kommunicerade med som hade fryst era konton heller (vad just h*n hade gjort sig skyldigt till var väl bara ett förskrivet svar), vilket gör det ännu dummare att ta det till ett personligt plan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska tillägga att jag inte tycker det är en så stor grej som det kanske låter som - ni får såklart gärna mejla precis som ni vill. Men hade jag suttit i support och fått såna mejl hade jag bara slängt dem och gått vidare till nästa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ska tillägga att jag inte tycker det är en så stor grej som det kanske låter som - ni får såklart gärna mejla precis som ni vill. Men hade jag suttit i support och fått såna mejl hade jag bara slängt dem och gått vidare till nästa.

 

Du har helt rätt, vilket alla som någon gång haft ett serviceyrke borde kunna intyga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Och när supporten pissar på dig och skriver standardsvar som de copy/pastat in som överhuvudtaget inte svarar på någon av de frågor du ställt i ditt tidigare mail efter att de från början gjort fel och låst ditt konto, så antar jag att du bara ler, tackar och bockar?

 

Pokerspelare är också människor, och företag ska ha en viss servicenivå och standard som ALLTID måste stå högre än deras kunder. Det är så världen fungerar.

 

Sen rättfärdigar jag inte att be dem "go fuck yourselves you idiots", men dina argument är dåliga imo.

 

Du är en förbannad kassako i ett företags ögon. Att de flesta företag försöker hålla en hög service är bara för att få mjölka dig än mer. Du talar som att det vore företags skyldighet att hålla en vänlig ton, det är det inte. Du läser inte användarvillkoren innan du registrerade dig på sidan och blir i efterhand arg på supporten när du inte får radera kontot? Det finns naturligtvis saker i er historia som hade gjort vem som helst arg, men allvarligt talat, du låter som ett bortskämt barn som aldrig mött en motgång i livet. Du har sagt att ni spelat på samma ip ett fåtal gånger. Hade någon annan gjort det så hade man i bakhuvudet varit beredd på att fulltilts support kanske hör av sig. Därmed inte sagt att det är skäl nog att stänga kontona. Men vafan, det är er man vill hejja på i den här tråden, istället ökar förståelsen för varför fulltilts support blivit som den är.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Du har helt rätt, vilket alla som någon gång haft ett serviceyrke borde kunna intyga.

 

Och det är ju just för att det är personer som du som jobbar i serviceyrket som så många kundtjänster inte är mycket mer än ett skämt eller en symbolisk avdelning där folk har fullt upp med att lägga patiens och ringa privata samtal och tycker att det är viktigare att fila naglarna än att göra ett bra jobb.

 

Lågutbildat folk (som det oftast är)som jobbar i en support eller kundtjänst har inga bonusar eller intresse av att företaget ska gå bra och därför får du den genomgående låga kvalité som är mer eller mindre standard i de flesta kundtjänster. OBS!!! Det finns undantag!

 

 

Förre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lågutbildat folk (som det oftast är)som jobbar i en support eller kundtjänst har inga bonusar eller intresse av att företaget ska gå bra och därför får du den genomgående låga kvalité som är mer eller mindre standard i de flesta kundtjänster. OBS!!! Det finns undantag!

 

Mer troligt är nog att många har någon form av bonus/rörlig ersättning men att denna ger felaktiga incitament. Det skulle inte förvåna mig om många med den sortens jobb mäts utifrån hanterade ärenden per timma istället för kvaliten på svaren de ger. Det handlar nog om att bara beta av listan, snarare än att göra det bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Och det är ju just för att det är personer som du som jobbar i serviceyrket som så många kundtjänster inte är mycket mer än ett skämt eller en symbolisk avdelning där folk har fullt upp med att lägga patiens och ringa privata samtal och tycker att det är viktigare att fila naglarna än att göra ett bra jobb.

 

Du missförstår. Vad han sa var att om man som servicepersonal får skit av en kund, så kommer man inte att ge den kunden service. Det har inget med att vara lat att göra, och är verkligen inte någon anledning till att support generellt är dålig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Och det är ju just för att det är personer som du som jobbar i serviceyrket som så många kundtjänster inte är mycket mer än ett skämt eller en symbolisk avdelning där folk har fullt upp med att lägga patiens och ringa privata samtal och tycker att det är viktigare att fila naglarna än att göra ett bra jobb.

 

Lågutbildat folk (som det oftast är)som jobbar i en support eller kundtjänst har inga bonusar eller intresse av att företaget ska gå bra och därför får du den genomgående låga kvalité som är mer eller mindre standard i de flesta kundtjänster. OBS!!! Det finns undantag!

 

 

Förre

 

Jag är fem före färdig magister. På dig låter det som att alla serviceyrken är på samma nivå som att jobba på McD eller på ett snabbköp, men de facto är väldigt många yrken serviceyrken. Bankdirektörer är också tvungna att prata med kunder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag är fem före färdig magister. På dig låter det som att alla serviceyrken är på samma nivå som att jobba på McD eller på ett snabbköp, men de facto är väldigt många yrken serviceyrken. Bankdirektörer är också tvungna att prata med kunder.

 

Och hur många bankdirektörer har du träffat på som har låst dina bank-konton och fryst alla dina pengar utan någon som helst anledning och utan att ens informera dig om detta? Och hur många av dem har sedan när du ställt konkreta frågor om varför detta skett, totalt ignorerat dina frågor och skickat dig ett generellt mail som innehåller allt utom den minsta tillstymmelse till svar på dina frågor? Min gissning är att det torde vara färre än 50 i alla fall. För att snart vara magister så resonerar du skrämmande dåligt!

 

Dessutom är ju just bankdirektör ett fantastiskt bra exempel eftersom det verkligen är en grupp som ofta har just en prestationsbaserad lön i form av bonusar osv, som just bevisar min poäng ännu mer!

 

Det handlar ju enbart om vilken inställning man har, pratade häromdagen i ca 10 minuter med en kille på Ongames kundtjänst. Angående buggar i deras klient, försvunna pengar som återvänder lite när som helst, och en hel drös med andra saker som gör att Ongame är ett fruktansvärt dåligt nätverk över lag. Killen i kundtjänst var jättetrevlig och hade i alla fall vett nog att medge att det var total katastrof. Vi hade en väldigt trevlig, lugn och saklig konversation och han hade i alla fall intresset att hjälpa till, det är allt som behövs och någonting som FT fullständigt saknar.

 

 

Förre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men ffs, jag har inte påstått att det är samma arbete att vara bankdirektör och att sitta i FT's support, jag har bara påstått att man i många yrken, även sådana som kräver hög utbildning, är tvungen att vara i kontakt med kunder/samarbetspartner.

 

Du inser väl förövrigt att bankdirektören inte får bonus enligt hur nöjda hans kunder är eller hur bra han svarar folk när nätbanken krånglar, utan enligt hur mycket lån han har beviljat eller hur mycket fonder/liknande tjänster han har sålt, alternativt företagets resultat; vilket gör att han kan be småkunder att dra åt helvete?

 

Fattar inte varför jag alls svarade dig till att börja med, att debattera på Internet är verkligen som att tävla i paralympics. Detta är mitt sista inlägg i detta ämne.

 

Du missförstår. Vad han sa var att om man som servicepersonal får skit av en kund, så kommer man inte att ge den kunden service. Det har inget med att vara lat att göra, och är verkligen inte någon anledning till att support generellt är dålig.

 

Roligt att se att någon har bättre slutledningsförmåga än /Förre, men det var iofs inte svårt. Försök läs detta, och försök förstå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Men ffs, jag har inte påstått att det är samma arbete att vara bankdirektör och att sitta i FT's support, jag har bara påstått att man i många yrken, även sådana som kräver hög utbildning, är tvungen att vara i kontakt med kunder/samarbetspartner.

 

Du inser väl förövrigt att bankdirektören inte får bonus enligt hur nöjda hans kunder är eller hur bra han svarar folk när nätbanken krånglar, utan enligt hur mycket lån han har beviljat eller hur mycket fonder/liknande tjänster han har sålt, alternativt företagets resultat; vilket gör att han kan be småkunder att dra åt helvete?

 

Fattar inte varför jag alls svarade dig till att börja med, att debattera på Internet är verkligen som att tävla i paralympics. Detta är mitt sista inlägg i detta ämne.

 

 

 

Roligt att se att någon har bättre slutledningsförmåga än /Förre, men det var iofs inte svårt. Försök läs detta, och försök förstå.

 

 

Nej ni har naturligtvis rätt, det är ju helt orimligt att man ska "få skit" när man arbetar med att ta emot klagomål och hjälpa folk som har blivit felaktigt behandlade..... så då ska man naturligtvis inte hjälpa dom människorna. Precis som dörrvakter naturligtvis inte ska behöva ta skit ifrån eller huvud taget befatta sig med berusade personer. Kommer det någon som är full gör vi naturligtvis precis som i kundtjänsten, vi struntar i dom och låter dom slå sönder stället för vi vill ju inte få skit. Tänk på alla poliser, när folk blir otrevliga och börjar skjuta och råna banker, sånt kan man ju verkligen inte begära att någon ska behöva befatta sig med så det är väl bara att gå hem.

 

Seriöst hur jävla naiv/korkad kan du vara om du på fullt allvar har en så främmande verklighetsuppfattning att du inte tror att det faktiskt ingår att "ta skit" i vissa jobb???? Du jobbar med KLAGOMÅL i en kundtjänst, klagomål betyder att någon är missnöjd med något!!! När folk är missnöjda med saker så tenderar det att ta sig uttryck i irritation, verbal fientlighet, arrogans, ilska osv. Detta är för de flesta människor över 5 års ålder ett välkännt faktum. Förväntar du dig att folk ska vara glada och tacksamma när FT stänger ner deras konton utan anledning, klienten crashar gång på gång eller deras konto blivit länsat på pengar.

 

Med erat revulutionerande tänkande så skulle man ju minska arbetsbördan med 80% för många arbetsgrupper genom att helt enkelt som ni förspråkar ignorera alla "otrevliga människor"

 

Ordningsvakter, poliser, socialskreterare, kundtjänstpersonal, restaurang och krogpersonal, lapplisor, vårdpersonal, lärare osv skulle helt plötsligt ha väldigt lite att göra. I med öronpropparna bara och befatta dig endast med folk som ler!!!

 

Klarar du inte av att jobba med arga, irriterade och frustrerade människor så ska du inte jobba i en kundtjänst! På exakt samma sätt som att du inte bör bli taxichaufför om du inte kan köra bil, inte bli musiker om du är tondöv, inte bli svenskalärare om du är dyslektiker osv osv osv.

 

 

Till sist angående din liknelse med paralympics, så håller jag inte alls med, jag tycker att det är jättefint att du försöker även fast du är efterbliven och kom ihåg, en debatt handlar inte om att vinna. det handlar om att deltaga!

 

 

Förre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Nej ni har naturligtvis rätt, det är ju helt orimligt att man ska "få skit" när man arbetar med att ta emot klagomål och hjälpa folk som har blivit felaktigt behandlade..... så då ska man naturligtvis inte hjälpa dom människorna.

 

Oj. Du vill verkligen inte förstå va?

 

Att ta emot klagomål, ja! Att ta emot arga och frustrerade kunder, absolut! Men INTE att ta personangrepp. Du har helt enkelt fullständigt missat vad som ingår i serviceyrket. Jag hoppas verkligen inte du går och agerar efter de här principerna till vardags, för då är det motbjudande.

 

Finns det verkligen ingen gräns för vad som är okej enligt dig? Ska enskild servicepersonal ta vilken skit som helst om servicen överlag är dålig? Får du skrika "din tjocka jävla idiot" till personen i McDonaldskassan om hamburgaren är kall?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...