Gå till innehåll

Melodifestivalen - Vem vinner ikväll?


Vem tror ni vinner Melodifestivalen 2009?  

56 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem tror ni vinner Melodifestivalen 2009?



Recommended Posts

Okej...jag kastade 150 spänn i sjön...fine...men var det verkligen nödvändigt att den sämsta låten vann? Imo skulle hon absolut inte varit i final ens! Det kommer bli pinsamt när det är dags i Ryssland. Fast det är klart...hon e ju inte sämre än vad The Ark var när de tävlade för Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...jag kastade 150 spänn i sjön...fine...men var det verkligen nödvändigt att den sämsta låten vann? Imo skulle hon absolut inte varit i final ens! Det kommer bli pinsamt när det är dags i Ryssland. Fast det är klart...hon e ju inte sämre än vad The Ark var när de tävlade för Sverige...

 

Haha, där ser man. Ja, smaken är ju olika. Jag gillade de flesta låtarna och egentligen spelade det ingen roll för mig vem som vann, så länge jag vann pengar på det. ;-)

 

Nu gjorde jag tyvärr inte det, kunde aldrig tro att just Ernman faktiskt skulle gå och vinna, trodde att tittarna skulle rösta på Måns, EMD, eller Alcazar. De sistnämnda var mina två favoriter men jag gillade som sagt många låtar i kvällens startfält. Synd bara att det var så många skräplåtar i hela tävlingen i år.

 

Den här gången spelade jag och sambon för 90 kr men vi vann 85 så det var nästan plus minus noll. Å andra sidan har det gått ett par hudnra på de tidigare tävlingarna, jag tycker det är roligt att spela på låtarna. Vann ju 400 kr på 20 satsade kronor när festivalen var här i Västerås. Då var man på plats på åskådarläktaren också, det var mäktigt. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEAT var bland dom bästa även fast jag skrattade åt hur dåliga dom var.

 

Glöm den låten. Lyssna på deras skiva. Sveriges bästa rockband för tillfället.

 

Fan, jag var på metallica-konsert samma kväll som melodifestivalen var här i Norrköping.

 

Melodifestivalen > Metallica obv

 

Fundera lite på hur >- och < -tecken används..

 

Tror ett sådant uttalande leder till ban på dom flesta forum och dödsstraff i dom flesta länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det där rockbandet - finns dom på riktigt, eller är det bara en parodi? Om det är en parodi på hårdrock, så är dom ju skitroliga, men jag är rädd att dom är på riktigt. Inget riktigt rockband skulle ens tänka tanke att vara med i meliodifestivalen.

 

Malena och jag har samma frisör ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det där rockbandet - finns dom på riktigt, eller är det bara en parodi? Om det är en parodi på hårdrock, så är dom ju skitroliga, men jag är rädd att dom är på riktigt. Inget riktigt rockband skulle ens tänka tanke att vara med i meliodifestivalen.

 

Malena och jag har samma frisör ;-)

 

Nej de finns inte.

De var skådespelare.

Eller

Va?

hihi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget riktigt rockband skulle ens tänka tanke att vara med i meliodifestivalen.

 

Sant.

 

Skulle vara tråkigt som fan om detta blev en careerkiller för H.E.A.T. För dom är verkligen bra, ett ungt och lovande band. Tjatar på mera, lyssna på deras debutskiva. Riktigt härlig 80's hår(d)rock. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant.

 

Skulle vara tråkigt som fan om detta blev en careerkiller för H.E.A.T. För dom är verkligen bra, ett ungt och lovande band. Tjatar på mera, lyssna på deras debutskiva. Riktigt härlig 80's hår(d)rock. :-)

 

Så dom är på allvar alltså... Wow. Men vem är jag att döma. Jag är gammal nog att ha upplevt 80-talshårdrock på 80-talet, men det finns väl dom som ser det som en nyhet eller inte har nånting emot en repris. Folk får ju faktiskt gilla vad dom vill, tycker jag.

 

Att Caroline Af Ugglas blir tvåa tycker jag också är mystiskt. Det måste finnas hundratusentals småtjejer där ute som ringer sig fördärvade för Måns och EMD, men vem röstar på Caroline..? Jag ser ingen målgrupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...