Gå till innehåll

vad fan händer med stars


Mobiero

Recommended Posts

Totalt nerblindad. Lyckades vinna 3 av 16 SnG. Fyfan är väl allt man kan säga. PokerStar har alltid känts om seriösa men nu vete gudarna. Internet fungerade utmärkt under tiden. Känns som om om dom kan stänga ner en lite hur dom vill för att låta andra vinna. På andra siter har alla blivit disconnectade men här verkar det vara riktad mot svenska spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från 190 till 70k på 14 min när du är chiplead? Hyfsatt grund turnering...

 

Kan det ta 1 min per hand i turrar? isf kan du som högst råka ut för 2 blinds vilket borde vara att en blind är 60k....

 

Du överdriver inget eller?

 

 

Säg att 6-7 av 10 på bordet är disconnected. Lite annan fart på en orbit då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nia i den ena och 15:e i den andra så känns lite surt. Hade jäkligt bra läge att slåss om 1-3:e plats i den ena i alla fall. Sen är det ju naturligtvis rätt mycket lotto i slutet. Har slängt iväg ett långt mail till stars, så får se vad som händer.

 

 

Totalt nerblindad. Lyckades vinna 3 av 16 SnG. Fyfan är väl allt man kan säga. PokerStar har alltid känts om seriösa men nu vete gudarna. Internet fungerade utmärkt under tiden. Känns som om om dom kan stänga ner en lite hur dom vill för att låta andra vinna. På andra siter har alla blivit disconnectade men här verkar det vara riktad mot svenska spelare.

 

lol. Knappast medvetet från deras sida. Om det nu stämmer att det bara var svenskar som blev utkastade så tyder det på att stars kanske inte var inblandade överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag givetvis inte att PS har gjort något medvetet. Men för mig blev det plötlidt uppenbart med problemen med att inte spela på en site med en homogen spelgrupp. Nu har någon av PF stora stjärnor klargjort att det bara är svenska spelare som är drabbade. Så det verkar vara något riktigt skumt i detta fall. Säg att en ickesvensk satt i Sverige och spelade på min dator. På något sätt skulle han få spela vidare eftersom han inte är svensk. Om jag spelade på samma dator så skulle jag bli frånkopplad.

 

På något sätt har medborgarskapet styrt nedkopplingen.

 

Om det nu skulle visa sig att PF-stjärnan bara jiddrar så kvartstår möjligheten för icke seriösa siter. Säg tex Unnibet. Den store svenska stjärnan som brukar varna Glimne sitter HU mot en fransman. Han håller på att förlora en storturnering HU. Ett samtal till rätt person där han ber UB att stänga ner alla spelare från frankrike så har han vunnit.

 

Jag har sett spelare sitta disconnectade när jag har spelat så det är väl inte mer än rättvisst att det är dags för mig. PokerStar framstår för mig som en av få seriösa pokersiter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar inte alls på att Stars inte skulle vara seriösa, men lite tiltad blir man iallafall, är ju inte första gången det här händer, har ju varit så här i några veckor nu... typ bara Fredag Lördag kväll. Nåt mystifikt är det iallafall, (Tror inte att Stars står för det mystifika). Men vart fasen är felet ?

 

Är ju så jäkla trist då det händer hur som helst. Nätet funkar i övrigt men bara kontakten med Stars server som går ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<!-- message --> Citat:

<table width="100%" border="0" cellpadding="6" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td class="alt2" style="border: 1px inset ;"> Ursprungligen postat av Carandiru viewpost.gif

Öppna kommandotolken (skriv "cmd" i "kör").

 

Skriv tracert 77.87.179.116

 

Där kan man se var det tar stopp.

</td> </tr> </tbody></table>

Följ bara anvisningarna ovan så ser Du var felet ligger!

 

/skalman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<!-- message --> Citat:

<table width="100%" border="0" cellpadding="6" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td class="alt2" style="border: 1px inset ;"> Ursprungligen postat av Carandiru viewpost.gif

Öppna kommandotolken (skriv "cmd" i "kör").

 

Skriv tracert 77.87.179.116

 

Där kan man se var det tar stopp.

</td> </tr> </tbody></table>

Följ bara anvisningarna ovan så ser Du var felet ligger!

 

/skalman

 

Hur tolkar man informationen man får då? Vad ska man kolla på?

för mig kom det upp 10 olika adressern, 8 och 9 stod det timeout på, är det fel där då alltså? Villket betyder vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...