Gå till innehåll

NL10-grind


sammejao

Recommended Posts

Tog mig faktiskt igenom hela filmen. Har själv spelat NL25 för inte så länge sen och det är rätt liknande spel där på många spelare. Dock inte lika mycket vilda western som det var i din session.

 

Synpunkter:

8:20 - 88, på Kxx flopp, jag betar flopp efter checkad till

 

18:20 - jag synar minraise med A9s, tillräckligt bra draghand och du får rätt odds (samt att jag hatar minraise, så jag synar av ren princip ;))

 

22:25 - AQ på T99, jag bet/synar där, han limpsynar preflopp med så enormt mycket skit så bet borde vara rätt där. Visst du kanske tar hans chips senare men matematiskt är det rätt att bet/syna den floppen. Han ställer med alla möjliga drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr också gluttat igenom hela filmen, skall inte ha några speciella synpunkter...

 

Men är alltid kul att någon lägger upp microlimitvidds, vi är säkert en hel del som hålls på den nivån och hänger härinne.

 

Vetefasen om det bara jag som är störd, men är fasen så lättare att spela 4 bord än att glo på en vids med 4 bord... Kanske skulle vara en smula bättre att maxa 2 bord då man gör en film. Bara en tanke...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice...orkade dock inte kolla på hela. Skulle vara kul om du klippte ner den och bara hade med händer med action i, vare sig det är bra eller dåligt för dig :P

 

Jo det skulle kanske funka.. men det blir en massa tidskrävande jobb att sitta o redigera OCH det är just standardspelet jag vill förbättra.. såna där småfel som man inte märker att man gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig faktiskt igenom hela filmen. Har själv spelat NL25 för inte så länge sen och det är rätt liknande spel där på många spelare. Dock inte lika mycket vilda western som det var i din session.

 

Synpunkter:

8:20 - 88, på Kxx flopp, jag betar flopp efter checkad till

 

18:20 - jag synar minraise med A9s, tillräckligt bra draghand och du får rätt odds (samt att jag hatar minraise, så jag synar av ren princip ;))

 

22:25 - AQ på T99, jag bet/synar där, han limpsynar preflopp med så enormt mycket skit så bet borde vara rätt där. Visst du kanske tar hans chips senare men matematiskt är det rätt att bet/syna den floppen. Han ställer med alla möjliga drag.

 

Tack för inputs och att du kollade igenom hela filmen :-)

 

88an borde jag bettat ut, helt klart.

A9s är jag fortfarande lite osäker på, men de handlar nog om marginaler så det är nog +/- att syna/folda här faktiskt. Man kan ju hamna i ett rätt taskigt läge ifall floppen kommer typ Axx.

 

AQ, true. Jag har 6 outs för överkort om han nu pushar över mitt cbet, han foldar säkert ofta också. Spelet mot shortstacks ska jag försöka optimera eftersom de finns mycke shortstacks som man säkert kan suga ut lite mer värde av. 8-)

 

@Nelly,

Nästa film jag spelar in så blir det 2 bord då. ;)

 

Tycker någon mer att de vore bättre?

 

 

Btw. jag har redan spelat in en till film. I filmen så sitter jag och 4tablar NL20 efter att jag blivit rollad för de igen (efter cashout/sidbyte osv). Finns de intresse att jag lägger upp den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, lägg ut.

 

Fick btw en aha av din första film. Har inte varit så jättenoga med notes på sistone, men efter filmen har jag tagit tag i det igen. Lathet och slentrian bakom, men finns ju grymt värde i att följa upp motståndet nogrannare.

 

En annan konsekvens: lägre VPIP, högre PFR.

 

TY sir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, lägg ut.

 

Fick btw en aha av din första film. Har inte varit så jättenoga med notes på sistone, men efter filmen har jag tagit tag i det igen. Lathet och slentrian bakom, men finns ju grymt värde i att följa upp motståndet nogrannare.

 

En annan konsekvens: lägre VPIP, högre PFR.

 

TY sir.

 

Härligt att filmen kunde hjälpa dig på något vis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Väldigt bra film, skulle gärna se lite mer när du spelar NL10. Kanske lite mycket med 6 bord men det funkar om det är det du brukar köra. Trist om det blir för lite action och beslut.

Bra att du inte drar hela din livshistoria, har svårt att tro att den skulle ge dig bättre handanalyser av de som är kunniga, och inte skulle det hjälpa mig heller att lära mig av ditt spel, så det var helt rätt beslut. Tyckte du pratade på bra om det som var viktigt.

Jag är inte bra på att ta notes så det var också intressant att se hur du skrev och vad som var viktigt.

 

Kanske inte det som var syftet med med filmen, men jag tyckte att jag lärde mig lite som jag kan ha nytta av. Så lägg gärna ut fler =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...